kuinka pian säännölliset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kuukautiset?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kuukautiset?

Vieras
Synnytin n.4kk sitten. jälkivuotoa kesti vain n. 2viikkoa ja ensimmäiset kuukautiset olivat melkein 2kk sitten, ja olivat varsin runsaat.
Tämän jälkeen kuukautisia ei ole kuulunut.
Kuinka kauan muilla on mennyt että kuukautiset ovat palanneet normaalikiertoon? Ennen synnytystä olivat säännöllisesti 28pvän kierrolla. Onko siis mahdollista että tämä on normaalia, että kuukautiset ovat tässä vaiheessa vielä epäsäännölliset? vai voinko olla jo uudelleen raskaana?
Sukupuolielämä on normalisoitunut ja muutaman kerran on tullut tehtyä sitä ilman suojausta! (kaduttaa kyllä!)
täysimetän lastani (ja tämän pitäisi olla suojana, mutta riski kai on olemassa!?)
kuinka pian olette tulleet raskaaksi esikoisen jälkeen?

Apua, en vielä millään jaksaisi tätä rumpaa uudelleen vielä tässä vaiheessa...

luulisin, että kuukautisien poisjäännin syy on täysimetys.
Ainakin itselläni (tyttö 4,5kk) ei ole vielä menkkoja näkyny vaikka täysimetys vaihtui osaimetykseksi jo yli kuukaus sitten...

Mulla taas niin päin, että kuukautiset alkoi heti jälkivuodon perään, eli 3 vkoa synnytyksestä ja siitä lähtien on tulleet säännöllisesti. Täysimetin vielä, kun kuukautiset alkoivat, mutta siihen se imetys loppuikin sitten... Että ihmeellisesti toimii munkin elimistöni...

Mulle tuli ekat kuukautiset tasan 4kk synnytyksestä. Ensin oli kierto vain 11 päivää, mutta sen jälkeen on voinut melkein kellosta katsoa, millon alkaa kuukautiset, niin säännölliseksi mulle tuli rytmi heti, täysimetyksestä huolimatta. Mut yleisempäähän tuo on, että imetyksen aikana on hyvinkin epäsäännölliset tai jää tulematta ollenkaan!
Voithan sä tehdä raskaustestin, niin saat itselles mielenrauhan (tuskin kuitenkaan oot raskaana).

Mulla ekat menkat tuli 1,5kk synnytyksen jälkeen, vaikka täysimetin. Täysimetin 4kk:n ikään ja 6kk:n iässä aloin pikkuhiljaa vähentää imetystä, ja vauvan ollessa 7kk tuli vasta toiset menkat. Minulla myös oli säännöllinen kierto ennen raskautta. Pelkäsin kans jo jossain välissä uutta raskautta, mutta näemmä täysimetys vähän sekoittaa kiertoa. Saas nähdä koska seuraavat kuukautiset tulee, kun imetän n. 3xpäiväs ja vauva on nyt 7,5kk....

Yhteistyössä