kuinka pian raskaaksi sektion jälkeen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja leikattu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

leikattu

Vieras
Jälkitarkastuksessa ei lääkäri osaanut/halunnut kertoa, onko jotain aikaa, jonka kohdun arven täytyy "parantua". Tietääkö teistä kukaan, onko tohon jotain suositusta?

No mulle aikanaan on opetettu, että vuosi olis hyvä olla raskauden päättymisen ja seuraavan alkamisen välillä jos on sektio tehty. No, itellä oli sitten hädin tuskin noiden kahden sektion välillä sitä vuotta... :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Voi kun vuosi tuntuu pitkältä ajalta! Onko ketään, kellä olis vielä lyhyempi aika ku BKM:llä?

:o Siis tuskin nyt kauhean paljon lyhyempi aika on kellään. Mulla on siis kahden sektion välillä justiinsa vähän päälle vuosi. 1v2viikkoa ja joitain päiviä päälle jos tarkkoja ollaan. Omalla terveydellään siinä kyllä leikkii, että en kenellekään suosittele, vaikka mulla ei mitään komplikaatioita tullutkaan.

en siis tarkottanu, että sulla BKM oli jotenkin lyhyt aika :) tätä imetysdementiaa, ettei saa sanottua oikein

No voi kai se olla lyhyempikin, mutta jos sulla jälkitarkastus on jo ollut, niin kovin paljon mua lyhyempääkään väliä et ehdi saamaan. ;)

Jos leikkauksen jälkeen kuluu aikaa enemmän kuin tuo vuosi, niin onko se pelkästään hyväksi? Elikkäs vahvistuuko se kohdun arpi vielä paremmin jos on pidempi aika seuraavaan raskauteen?

Alkuperäinen kirjoittaja alapää on luotu vauvantekoon:
Kannattaa siis synnyttää sillä alapäällä jos mielii vauvoja putkeen tehä!

no ei oo kivasti sanottu! En jotenkin osaa repiä edes huumoria synnytyksestäni, joka lopulta päättyi sektioon. Anteeksi huumorintajuttomuuteni

Alkuperäinen kirjoittaja entäs:
Jos leikkauksen jälkeen kuluu aikaa enemmän kuin tuo vuosi, niin onko se pelkästään hyväksi? Elikkäs vahvistuuko se kohdun arpi vielä paremmin jos on pidempi aika seuraavaan raskauteen?

No mitäs luulet?

Oletpa nokkela! Olisiko pitänyt tapattaa molemma, sekä äiti ja lapsi jos ei se alapäällä synnyttäminen onnistunutkaan?

Olen keskustellut asiasta usean lääkärin kanssa kun minua myös aikoinaan kiinnosti. 6kk-1v suositteli moni lääkäri välttää raskaaksi tuloa sektion jälkeen. Naistentautien ylilääkäri sanoi että asiasta on monia mielipiteitä. Mutta yhteenvetona hän suosittelisi niistä että pitäisi kulua 6kk ennenkuin raskautuu uudelleen sektion jälkeen. Eli ikäeroa tulisi sitten siis... hmmm... 1v3kk.

Ja mulla kesti sektion jälkeen 8kk kunnes raskauduin uudelleen. Kohtu ei revennyt ennen seuraavaa sektioita. Seuraava väli raskauksien välillä oli 10kk. Ja kohtu kesti senkin hyvin. Mulla siis jo 3sektiota takana. Ja vielä 1 haaveissa.

no ei oo kivasti sanottu! En jotenkin osaa repiä edes huumoria synnytyksestäni, joka lopulta päättyi sektioon. Anteeksi huumorintajuttomuuteni

No miksi pitää sitten hinkua raskaaksi ennen aikojaan jos tietää että vuosi on minimi taukoaika sektion jälkeen?

Alkuperäinen kirjoittaja entäs:

Ei arpi vahvistu enää 6kk jälkeen.

Raskaaksitulo on helpompaa mitä nopeammin raskaudut edellisen synnytyksen jälkeen. jos väliajat on pitkiä, niin raskaaksi ei tule niin helposti. Tämä ei siis johdu mistään arpeutumiseta vaan jostain munasolujen hedelmöittymisherkkyydestä. Hormonitasot yms on sellaiset että raskautuu helpommin, kun on edellisestä synnytyksestä vain vähän aikaa, sanoo tilastot.

No miksi pitää sitten hinkua raskaaksi ennen aikojaan jos tietää että vuosi on minimi taukoaika sektion jälkeen?

Sulla vissiin yläpään luominen on jäänyt kesken!

Alkuperäinen kirjoittaja yläpää on luotu...:

Itelläspäs. Minä en hingu vauvoja heti peräjälkeen vaikka alapäällä onkin synnytetty! Mikä ihme kiire niitä on pykätä hirveellä tahdilla?? Järkevä antaa kropan toipua rauhassa!

Alkuperäinen kirjoittaja yläpää on luotu...:

Itelläspäs. Minä en hingu vauvoja heti peräjälkeen vaikka alapäällä onkin synnytetty! Mikä ihme kiire niitä on pykätä hirveellä tahdilla?? Järkevä antaa kropan toipua rauhassa!

Jaahas, taas oletetaan että kaikki ovat samnalaisia. Vaikket itse hingu, niin ehkä joku hinkuu! Yritä vain elää sen aisan kanssa, että kaikki eivät halua elää kuten sinä.

Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Kuinka pienellä ikäerolla ap sitten oikein haluaisit lapset? :D Sä olet varmaan eka joka on edes jollain tasolla mulle miettinyt, että haluais pienemmän ikäeron lapsillensa. :D

Lähinnä tässä lienee kyse siitä, että koska eka raskautuminen oli kovin hankalaa ja kesti kauan, niin ei haluasi odottaa vuotta, että saa yrittää taas. Olen nykyään kovin huono ilmaisemaan itseäni (laitetaan tosiaan tuon imetysdementian piikkiin) joten en täysin ajatellut, että sulla tosiaan on melko pieni ikäero lapsilla :)

En tiiä, saako tuostakaan ajatuksesta selvää :)

Yhteistyössä