kuinka pian lääkäriin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jensku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jensku

Vieras
eli jos lapsenne esim sairastuu näin viikonloppuna niin menettekö vasta maanantaina terveyskeskukseen vaiko menettekö kelloon katsomatta päivystykseen joko julkiselle puolelle tai yksityiselle ?

No riippuu tietysti nyt millainen tauti on kyseessä. Jos flunssa tms. niin en kyllä lääkäriin mene ikinä heti. Mutta jos vaikka korvatulehdusta epäilen niin menen myös viikonloppuna ja yksityiselle.

Niin riippuu pitkälti mikä on vaivana..aikalailla olen olkinallen kaa samalla linjalla et tavan flunssa,mahatauti tms ni en kyllä mene heti,mutta jos pienellä korvatulehdus niin menen ja yksityiselle jos vaan saa ajan =) Isommalla voin korvatulehduksenkin kaa odottaa arkipäivään,koska kipu helpottaa lääkkeellä ja osaa itse pyytää tarvittaessa lisää.

Riippuu mikä on... Ja minkä ikäinen lapsi. Mun on vasta 1 kk vanha, joten aika helposti lähtisin, yksityiselle varmaan kun on vakuutuskin. Tuon siskon parivuotiaan kanssa taas varmaan uskaltaa odottaa maanantaihin asti riippuen mikä on ja miten poika voi.

sama täällä,riippuu mikä on..korvia ollaan päivystyksessä käyty näyttää jos on alkanut pe-la välisenä yönä kipuilee.aina mennään julkiselle kun ei ole ylimääräistä rahaa eikä vakuutusta.
mutta esim. to mentiin ambulanssilla lastenklinikalle,kun poika sai äkillisen kurkunpääntulehduksen

juu jäi laittamatta tohon se maininta et jos on joku normi kuumeilu tai vatsatauti niin varmaan pystyy odottamaan. Mutta kumpaa sitten mielummin käytätte...yksityistä vaiko julkista ?

Alkuperäinen kirjoittaja villiäinen:
Niin riippuu pitkälti mikä on vaivana..aikalailla olen olkinallen kaa samalla linjalla et tavan flunssa,mahatauti tms ni en kyllä mene heti,mutta jos pienellä korvatulehdus niin menen ja yksityiselle jos vaan saa ajan =) Isommalla voin korvatulehduksenkin kaa odottaa arkipäivään,koska kipu helpottaa lääkkeellä ja osaa itse pyytää tarvittaessa lisää.

Yksityisellä pitäis kait olla päivystys joten ei tarvii aina varata aikaa...paitsi et sit saa mahdollisesti istua aulassa hieman pidempään.

Alkuperäinen kirjoittaja haloo:
sehän riippuu siitä mikä lapsella on!!!

No joo, toki riippuu, mutta kysyn tätä siksi kun osa vanhemmista ennemmin antaa särkylääkettä kuin lähtee lekuriin jotta sais kunnon lääkkeet itse vaivaan.

Alkuperäinen kirjoittaja kuulas:
Eihän toi korvakipukaan muuten ole mikään syy lähteä kauheella kiireellä lääkäriin. Yleensähän se menee ohi ittekseen.

Mä oon hieman miettinyt meidän perheen osalta ton niin et aikuinen pystyy kestämään kivun ja tietää suurinpiirtein mistä se johtuu. Lapsien kohdalla en oo nähnyt syytä miksi niiden pitäis sietää kipua kun apuakin on saatavilla.
Tosin aina ei vaan voi lähteä lekuriin esim keskellä yötä jos ei saa toisille lapsille hoitajaa tms.

Pitää olla tosi paha tilanne, esim. laryngiittikohtaus, että viikonloppuna lähden päivystykseen istumaan. Meillä on yksityisellä viikoloppupäivystys vain la-aamupäivällä neljä tuntia, joten keskussairaalaan lähes pakko mennä.

Jos epäilen, että on korvatulehdus ja kipulääke ei auta kuin hetken, niin sitten lähdetään päivystykseen. Enkä soita ja varaa aikaa, koska viikonloppuna/yöllä ei korvakipuisia oteta päivystykseen...

Niin piti vielä laittaa että yksityiselle mennään, ei ole mitään luottamusta terveyskeskuksiin. Itsekin käyn yksityisellä ja lapsen vien sinne vielä suuremmalla syyllä jos vaan joskus tarvii.

Yhteistyössä