Tilapäinen hoitovapaa 3 pvä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miten on
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

miten on

Vieras
Miten tämä oikeen menee? Jos lapsia on kaksi ja toinen sairastuu sunnuntai-iltana, niin hänen kanssaan saa olla kotona keskiviikkoon asti. Sitten sairastuu toinen lapsi ja hänen kanssaan voi olla torstain ja perjantain kotona. Näin homma menee käytännössä, mut harvemmin ne lapset oikeasti sairastuu juuri kolmen päivän välein. Mutta ainakin mun työnantaja hyväksyy tämän asian näin, vaikka todellisuudessa se toinen lapsi olisi sairastunut jo vaikka maanantaina, eikä vasta keskiviikkona. Lääkärintodistusta ei tarvitse olla (mun työpaikalla). Mutta miten se oikeasti kuuluisi mennä? Jos lapset sairastuu esim päivän välein, niin menetänkö mä osan tilapäisestä hoitovapaasta, jos kerron työnantajalle, että lapset sairastui maanantaina ja tiistaina, eikä maanantaina ja mukamas vasta keskiviikkona?

Meillä ainakin voi ensin hoitaa vaikka esikoista sen 3vrk ja sitten keskimmäistä kanssa sen 3vrk ja vielä kuopustakin 3vrk ja päälle sairastaa itsekin 3vrk omalla ilmoituksella... vaikka siis lapset olisi sairastunut jo aikaisemmin, niin jokaisesta voi ottaa uudestaan sen 3vrk ja osa varmaan käyttäkin sitä hyväkseen jos muita hoitajia ei löydy ja lasten sairastaminen kestääkin kauemmin.

Alkuperäinen kirjoittaja ff:
sä voit hoitaa sit ekan hoitovapaalla sitä nro2potilastakin, ja haet sit hänelle sitä lisää jos tarviit.

Joo toki voin, mutta jos lapsi nro 2 sairastuu vaikka päivän nro 1 jälkeen, niin olisiko tilaipäinen hoitovapaa silloin vain yhteensä 4 pvä kahdesta lapsesta ( nro 1 ma-ke ja nro 2 ti-to)? Käytännössä ainakin mun työnantaja hyväksyy poissaolon omalla ilmoituksella, eikä tarvii mitä todistuksia olla, mut haluaisin tietää teenkä mä jotain väärin toimiessani niin, että 3 pvä + 3 pvä, vaikka käytönnössä sairastavat yhtä aikaa?

Mä ainakin vähän kikkailin noiden hoitapavaajutujen kanssa joulukuussa, kun lapset oli 2 viikkoa ripulissa ja kun koitettiin saada terkkarilta todistusta, niin ei ollutkaan paikalla jne... Laitoin lisäksi vielä itsenikin sairaaksi, koska olin ihan loppu lasten parin viikon oksu ja ripuliputken jälkeen.

Yhteistyössä