Kuinka pian keskenmenon jälkeen seksiä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kemiallinen keskeytys
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kemiallinen keskeytys

Vieras
Raskaus meni kesken, kemiallisesti tyhjennettiin kohtu ja nyt on kamalat jälkivuodot, miehellä ja minulla kamalat himot, mutta lääkärin ohjeen ja lappujen mukaan seksiä ei saisi harrastaa jälkivuodon aikana ja tämä vuoto saattaa kestää 2-4 viikkoa, jopa 6 viikkoa!?

Onko muita kokemuksia, uskallitko aloittaa seksin jo vuodon aikana?

noudattaisin tässä lääkärin ohjeita, näiden kanssa ei kannata pelleillä. mutta voittehan tehdä odotuksesta yhteisen "jutun", eli käytännössä kuuden viikon esileikit, ja sit kun vuoto loppuu niin harrastatte taivaallista seksiä ;);) kyllä ne himot vaan kasvaa odottaessa, mutta tauon jälkeen se on niin mahtavaa.

Meillä menetyksen suremisen apukeinona on juuri läheisyys, ollaan oltu melkein kokoajan sylikkäin ja nyt pikkuhiljaa alkaa taas seksi kiinnostamaan, mutta jälkivuotoa on vielä jonkin verran... :(
Haluttais jo välillä hypätä punkkaan sylittelemään intiimimmästi kun jos esileikkejä alkaa tässä vaiheessa leikkimään, niin se on silloin menoa, ei siinä oikein pysty stoppaamaankaan :)

Minä mietin myös, joko olisi aika peuhailla peiton alla. Vuotoa on niin vähän, että ei tarvisi periaatteessa koko päivänä vaihtaa sidettä. Minäkin mietin, kestääkö paikat vai onko tässä joku tulehdusriski vielä. :(

Synnytyksen jälkivuodon aikanahan seksiä ei suositella, ellei käytä kondomia. Tulehdusriskihän se varsinainen syy on. Luulisi, että tilanne olisi siltä osin sama keskenmenon jälkeen? Joten kondomin kanssa voisi varmaan varovasti kokeilla, miltä tuntuu.

Uutta raskautta on kuulemma turvallisinta yrittää 6kk päästä keskenmenosta, ei aiemmin, joten sikälikin se kondomi olisi ihan hyvä idea.

Osanottoni ap:lle. :hug:

[QUOTE="pop";22181543]Synnytyksen jälkivuodon aikanahan seksiä ei suositella, ellei käytä kondomia. Tulehdusriskihän se varsinainen syy on. Luulisi, että tilanne olisi siltä osin sama keskenmenon jälkeen? Joten kondomin kanssa voisi varmaan varovasti kokeilla, miltä tuntuu.

Uutta raskautta on kuulemma turvallisinta yrittää 6kk päästä keskenmenosta, ei aiemmin, joten sikälikin se kondomi olisi ihan hyvä idea.

Osanottoni ap:lle. :hug:[/QUOTE]

6kk? Mistä moinen aika. Heh. Ikinä kuulutkaan. Toiset lääkärit sanoo, että heti voi ja toiset, ettäkannattaa odottaa yhdet kuukautiset.

Hmm.. Kondomin kanssa mietittiinkin, voiskiko kokeilla. Halutaan kuitenkin odottaa ne yhdet kuukautiset kuitenkin ennenkuin aletaan uutta edes yrittämään, pääsee kroppa edes vähän normalisoitumaan tässä hormonien jyräyksessä :(
Eli pitänee odottaa, että vuoto on tuhrua ja kokeilla sillä kondomilla :)

Täälläkin vasta saatu keskenmeno, 13 päivää vuotoa ollut ja himot on jostais syystä todella kovat. Mietityttänyt myös saako vuodon aikana seksiä harrastaa...Ei tarvittu mitään toimenpiteitä, ihan luonnollisesti meni kesken. Mutta mulle ainakin lääkäri sano että yritys saa jatkua heti ku siltä tuntuu.

Mulla tyhjennettiin kohtu lääkkeellisesti kotona. Tyhjeni hyvin 10 päivää sitten. Vaikkakin vuotoa on senkin jälkeen ollut, sekä särkyjä.. Nyt viimeviikonlopun aikana alkanu vuoto olemaan tuhruista,eikä enää tarvitse sidettäkään vaihtaa usein. Himot olleet valtavat. Lääkäri sanoi että kondomin kanssa saa seksiä harrastaa, heti kun itse vaan siltä tuntuu, tietyst varoen. Kyllä me poikaystäväni kanssa nyt tyhjenemisestä 9päivän jälkeeen harrastimme suojauksen kanssa. Ja hyvältä tuntui, vaikkakin erilaista kumin kanssa.
Sitten muuten. Mielenkiinnosta, milloin voi tamponia käyttää keskenmenon jälkee? Unohdin totaalisesti sairaalassa sitä kysyä.. Tulehdusvaaran takia en ole uskaltautunut ajatellakkaan koko asiaaa. :)

Minä olen pitänyt kiinni siitä lääkärin suosittelemasta seksikiellosta jälkivuodon aikana. En ole halunnut riskeerata että saisin kohtutulehduksen ja sitä kautta isompiakin murheita kuin parin viikon seksittömyys.

Tampoonia en ole myöskään käyttänyt jälkivuotoon, vaan vasta seuraaviin normaaleihin menkkoihin vasta.

Hei, itselläni tuli kysymys, että olen tehnyt abortin 3 pv sitten ja eilen olin yhdynnässä kondomin kanssa, nyt kohtutulehduksen oireita. Johtuuko yhdynnäst? Lääkäri sanoi ettei jälki vuodon aikana saa olla ollenkaan yhdynnässä,mutta kotiin saaaneessa ohje lapussa luki että kondomin kanssa saa olla jälkivuodon aikana yhdynnässä? Voikohan olla jotain muuta kuin tulehdus? Oireita :(kuumetta vähän, paikallista alavatsa kipua, haisevaa vuotoa) nämä alkoi yhdynnän jälkeen. Onkohan turvallista olla lähi päivinä yhdynnässä jos tämä ei satu? Kuume laskee koko ajan?0_0

Yhteistyössä