Kuinka pian seksiä synnytyksen jälkeen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Neuvolassa sanoivat, että vasta jälkitarkastuksen jälkeen, mutta tarviiko sinne saakka todella odottaa :o ?
Mulla aikaa synnytyksestä 4 viikkoa ja vuoto loppunut lähes täysin (joskus pientä tuhrua). Yhtään tikkiä ei tarvinnut laittaa, joten olo on ihan terve.

Miten te muut? Ootteko mennyt suositusten mukaan vai milloin olette uskaltauneet taas seksin pariin? :)

Ei. Sitten kun tuntuu ylä- ja alapäässä siltä, että nyt on hyvä aika. Riittävästi aikaa ja hellyyttä ja tarvittaessa liukkaria, sitähän tulee ä-pakkauksessakin nykyään, ja jos jälkivuotoa vielä, kortsu käyttöön, samalla hoituu ehkäisy.

Jälkitarkastus ei tosiaankaan ole mikään naimalupa. Päinvastoin kannattaa sitä ennen kokeilla, että osaa lääkärille raportoida jos jotain ongelmia sillä saralla on. Sitä vartenhan se rööri lastenhankinnan jälkeen on ja sen on hyvä toimia tarkoituksenmukaisesti siihen hommaan.

2 viikkoa synnytyksestä kummankin jälkeen, jälkivuoto oli jo loppunut. Mulle ei ole neuvolasta annettu koskaan tuollaista ohjetta. Ja ihan omasta tahdostani, ei miehen, viitaten tuohon ylempään tekstiin.

Ekassa raskaudessa taisi olla kaksi viikkoa synnytyksestä. Silloin oli leikattu epparia ja tikit kiristi hieman ja vuoto oli vielä epämiellyttävää. Muutoinkin minun halut heilahteli koko imetysajan 9kk saakka hurjasti.

Toisen synnytyksen jälkeen myös kaksi viikkoa synnytyksetä. Ei leikkausta, ei tikkejä, niukkaa vuotoa, ei kipua, vain vähän lihasten heikkoutta mukautua. Halut kohillaan, oikeastaan entisellä mallilla, ja säännöllistä sutinaa noin kolme kertaa viikossa, jos vain jostakin löytyy se rako...

viimeksi 2viikkoa synnytyksen jälkeen.
Mutta nyt kun tämä syntyy, odotan kyllä tuonne jälkitarkastukseen asti, ihan varmuuden vuoksi...
Viimeksi kun löytyikin jälkitarkastuksessa tulehdus, jota ei meinannutkaan saada pois sitten millään...

Uusimmat

Yhteistyössä