Kuinka pian eron jälkeen uusi mies?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Kuinka pian eron jälkeen olet löytänyt uuden miehen? Mietin, että joillaki on kyllä pokkaa alkaa liikkua muiden kanssa pian eron jälkeen.. Ei sillä, että se olisi sinänsä väärin, mutta jotenkin tuntuu oudolta

Sä varmaan kuulut ihmisiin, jotka aina miettii mitä muut miettii... Mä löysin uuden miehen varmaan jonkun mittapuulla hyvinkin nopeasti eron jälkeen, mutta mitä sitten. Eiköhän tää elämä oo ihan tarpeeksi lyhyt siihen, että miettisin voinko olla ihmisen kanssa, jonka seura tuntuu oikealta. Ja vaan siksi, että joku voisi olla sitä mieltä, että pitää olla jokin tietty aika yksin.

Moni voi pohtia eroa pitempään ja tavallaan parisuhde voi olla vain muodollisuus paperilla. Sanotaan, että pari ollut yhdessä vaikka 8 vuotta. Toinen pohtinut eroa viimeiset 2-3 vuotta. Kun sitten aloittanut paperirumban suhteen lopettamiseksi, on kaikki hänen osaltaan suhteessa jo käsitelty.

Ja muistutan, ettei kukaan voi tietää, millaisessa parisuhdehelvetissä ihminen ennen eroa on elänyt - vaikka kuinka olisi kulissit kunnossa. Olen sellaisten puolesta erityisen onnellinen, jotka löytävät rakkauden huonon suhteen jälkeen.

Ihmiset voi muuttua naimisiinmenon ja lastensaannin jälkeen, ja yhdessäolo saattaa tulla mahdottomaksi kaikkien kannalta. Parempi olla arvostelematta muiden elämää, kun itse ei sitä elä.

> Moni voi pohtia eroa pitempään ja tavallaan parisuhde voi olla vain muodollisuus paperilla. Sanotaan, että pari ollut yhdessä vaikka 8 vuotta. Toinen pohtinut eroa viimeiset 2-3 vuotta.

Itselläni oli juuri näin. Oltiin oltu yhdessä vaan 11 vuotta. Mutta viimeiset 2-3 vuotta meinattu erota n. 20 kertaa. Henkisesti olin käsitellyt eroa jo kauan.

Moni voi pohtia eroa pitempään ja tavallaan parisuhde voi olla vain muodollisuus paperilla. Sanotaan, että pari ollut yhdessä vaikka 8 vuotta. Toinen pohtinut eroa viimeiset 2-3 vuotta. Kun sitten aloittanut paperirumban suhteen lopettamiseksi, on kaikki hänen osaltaan suhteessa jo käsitelty.

ei hirveen reilua sille toiselle joka on luullut olevansa onnellisessa suhteessa

mut elämä on...

ei hirveen reilua sille toiselle joka on luullut olevansa onnellisessa suhteessa

mut elämä on...

Onhan se. Että jos ois alkuvaiheessa avannut suunsa, mikä olisi ollut lopputulos? Mut näin sitä vaan tapahtuu elämässä. Toisaalta, onhan heitäkin, jotka miettii eroa vuosia yksin, eivät ole tyytyväisiä suhteeseen, mutteivät koskaan lopeta suhdetta. Kumpi sitten suurempi vääryys?

Minulla oli uusi mies jo ennen kuin mies muutti pois, mutta ei "hygieniasyistä" näyttädytty yhdessä juurikaan. Ettei kenellekään vaan menisi herne nenuun...ei vaan, lähinnä siksi, etten välittänyt juoruilla omia asioitani julkisesti ja uusi mies olisi herättänyt kummastusta.

Meillä juttu meni niin, että erosta oli sovittu jo vuosi ennen kuin mies muutti pois, sitä ei vaan kerrottu kenellekään ennen muuttoa.

Nyt mulla on uusi mies, miehen pois muutosta aikaa 9 kk. Olen esitellyt miehen lapsille ja ajattelin kohtapuoliin kertoa myös vanhemmilleni ja sisaruksille ja kavereille. Eiköhän tämä ole aika säädyllinen aika jo.

Tosi yksilöllistä, mutta minun(kin) mielestäni typerää tuomita ketään sen perusteella, kuinka pian on aloittanut uuden suhteen eron jälkeen. Kukaan kun ei tosiaan voi tietää, mitä kulisseissa on tapahtunut tai kuinka kauan eroa onkaan tehty tai tai tai.. Omasta erosta oli kulunut noin 7kk, kunnes aloin liikkua julkisesti yhdessä uuden mieheni kanssa (olimme tunteneet jo pitkään).

Itsellä juurikin niin että eroa mietittiin vuosia ennen h-hetkeä. Ero tuli yllärinä vain sukulaisille. Nykyisen löysin puolivuotta erosta, mutta oli siinä heti erotessa jotain säätöjä. Enkä osannut niitä hävetä. Olin onnellinen sinänsä ja löytänyt taas itseni ja elämäniloni, en vain osannut hävetä sitä että elin, enkä kokoajan surrut huonoa suhdetta kotona voiden huonosti. Sitten myöhemmin tosin olen miettinyt että eron olisi voinut hoitaa toisin ja esittää ympäristölle surevaa eronnutta naista. Ehkä suhtautuminen joillakin olisi ollut vähemmän halveksivaa. Mutta nooh, tulipahan kerralla eroteltua tosi ystävät!

Vaimoni oli päättänyt jo vuosi aikaisemmin että eroaa minusta mutta ei vaivautunut minulle kertomaan saakka tekemään mitään parisuhteen eteen. Tietenkin alkoi kulkea vieraissa samoihin aikoihin. Kun jäi yhdestä kiinni niin sitten vasta sanoi että haluaa eron. Kaikki pettämisetkin oli kuulemma minun syytäni..

Itsekkin nykyään kuten palstaämmät kannatan aina eroa, koska se että muillakin menee huonosti niin parantaa hieman oloani....

Korjaus, puhuin exästä..

Ja tuntuu akoille se uuden löytäminen aina olevan helpompaa/nopeampaa kuin miehille. Munkin kaveripiirissä on monta yh-iskää, joiden exät ovat jo eron jälkeen löytäneet uuden suhteen, mutta äijät ovat edelleen yksin. Ja ihan kunnon miehiä ovat, ei ole alkoholiongelmaa tai uskottomuutta ym.

Yhteistyössä