Kuinka paljon vihanneksia ym. karpatessa voi syödä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hjälp
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hjälp

Vieras
En siis todellakaan osaa laskea mitään hiilarimääriä, että ihan näppituntumalla on pakko mennä. Voiko karppaaja syödä edes salaattia??

Jos esim. laskee päivän syömiset kalorilaskuri.fi:n mukaan, niin paljonko karpatessa ne prosentit pitäisi olla hiilihydraateissa, proteiineissa ja rasvassa suurin piirtein?

Mikä on hh määrä päivässä suurinpiirtein mitä syöt? Jotkut on tiukalla (keto)karpilla, hh määrä alle 20 g.) Toiset taas saattavat syödä yli 100 g päivässä. Riippuu ihan millaista karppilinjaa noudatat. Jos et halua ketoosia, voit kyllä syödä vihanneksia ihan niin paljon kuin haluat! Hedelmiä sitten rajoitetummin.

Kyllä salaatti kuuluu karpin ruokavalioon.
Jos haluat ketoosiin niin hiilarit max 20g/vrk , protskuja grammoissa noin painokilojen verran ja kaikki loppu energian tarve rasvasta.

Kaikilla vihanneksilla on oma hiilari määränsä esim kurkulla vähän päälle 1g/100g. Jos haluaa olla mahdollisimman vähillä hiilareilla niin kannattaa syödä niitä kasviksia joissa kaikkein vähiten niitä hiilareita.

Ilman mitään laskemisia... vältä valkoisia jauhoja, riisiä ja perunaa. Hedelmiä ei kannata syödä kilotolkulla päivässä... Näillä pääsee jo pitkälle. :)

Itse olen valinnut ketokarppauksen ja pidän siis hiilarit alle 20g/pvä.
Välillä syön salaatin mutta pääasiassa mun kasvikset tulee syötyä niin että käytän kesäkurpitsaa,kukka- tai parsakaalia lihan lisukkeena.
Joko ihan keitettynä,paistettuna tai muusina.

Suosittelen käymään karppaus.infossa tutustumassa.
Myös sieltä keskustelupuolelta löytää hyviä ja hyödyllisiä keskusteluja aiheeseen liittyen.

Vihreitä salaatteja, kurkkua, kukkakaalia, kaalia ym. saa syödä niin paljon kun tahtoo. Vähemmän tomaattia, paprika ok.

Turha stressata vihanneksista. Syön itse niitä monipuolisesti ja vapaasti.

Yhteistyössä