Kuinka paljon vastasyntynyt tarvitsee vaatteita?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Kävin nyt läpi kaikki vauvanvaatteet, mitä meillä on. Vauvan on määrä syntyä maaliskuussa.

Pieniä (50-60cm) vaatteita on nyt:
21 bodya
10 potkuhousut
4 potkupukua
7 puolipotkarit
1 paksumpi neuletakki
4 sukat

Lisäksi tietenkin ulkovaatteet.

Meillä on pieni suku molemmin puolin, joten mitään suurta lahjatulvaa ei ole odotettavissa. Jotain varmasti kuitenkin.

Riittääkö siis nuo, vai hankkisitteko jotain vielä lisää?

Meillä ei ole mahdollisuutta omaan pyykkikoneeseen, mutta minulla on pyykkitupavaraus kaksi kertaa viikossa. Tällöin minulla on mahdollista pestä 2 isoa koneellista pyykkiä / kerta.
 
AinuA
Kävin nyt läpi kaikki vauvanvaatteet, mitä meillä on. Vauvan on määrä syntyä maaliskuussa.

Pieniä (50-60cm) vaatteita on nyt:
21 bodya
10 potkuhousut
4 potkupukua
7 puolipotkarit
1 paksumpi neuletakki
4 sukat

Lisäksi tietenkin ulkovaatteet.

Meillä on pieni suku molemmin puolin, joten mitään suurta lahjatulvaa ei ole odotettavissa. Jotain varmasti kuitenkin.

Riittääkö siis nuo, vai hankkisitteko jotain vielä lisää?

Meillä ei ole mahdollisuutta omaan pyykkikoneeseen, mutta minulla on pyykkitupavaraus kaksi kertaa viikossa. Tällöin minulla on mahdollista pestä 2 isoa koneellista pyykkiä / kerta.

Hattuja, käsiin ja varpaisiin lapasia ja töppösiä ulkoreissuille, kypärämyssy
 
vierailija
uskoisin että sisävaatteet riittää.

jos vauva kakkaa isoja kakkoja ja puklaa paljon, voi olla että joutuu vaihtamaan puhtaat vaatteet jopa parin tunnin välein. tällöin vaatteet eivät siis riittäisi.

jos edellämainittuja ongelnia ei ole, samoja vaatteita voi pitää muutaman päivän putkeen. (jos öisin käyttää yöpukuja).

jos olette pienituloinen perhe, osta vaatteita jo etukäteen kirppikseltä tai huutonetistä vaatepaketteja. ei kannata maksaa perus sisävaatteista kuin max 1e
 
vierailija
Muutaman jump suitin tai ns nallepuvun vielä hankkisin. Vauvalle voi tulla sisällä vilu pelkässä bodyssa ja housuissa. Umpipunttisia yöhaalareita kannattaa olla useita.
 
Neuletakki kelpaa pienellä vain hienosteluun. Villahaalari on kätevämpi.

Vaatteiden riittävyys riippuu siitäkin minkä kokoinen vauva on. Meillä 50 cm vaatteet meni pitkään, monilla ovat jääneet viikossa pieniksi, tai eivät ole ehkä mahtuneet lainkaan päälle. Jos vauva on tyttö haluat ehkä jonkun kivan mekon lisäksi.
 

Yhteistyössä