Kuinka paljon tuli talon rakennus maksamaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "pähkäilijä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"pähkäilijä"

Vieras
Mietitään tässä kuumeisesti että ostetaanko valmis vai aletaanko rakentaa.. Kiinnostais vähän tietää kustannuksia. Kuinka paljon rakennettu talo tuli maksamaan? Minkälainen tontti? Avaimet käteen vai teittekö jotain itse? Minkälaiset materiaalit? Jne..

Rakentaminen maksoi kaikkinensa ilman tonttia 250 000e. Kaikki mahdollinen paitsi putkityöt (osittain) ja sähkötyöt tehtiin itse.
Omakotitalo pk seudulla, kaksi kerrosta, korkea olohuone,neliöitä 191m2. Valmistui puolisen vuotta sitten :)

Mistään ei olla tingitty, ei pintamateriaaleista eikä pinnan alta mutta kilpailutus oli se keyworld. Haettiin ympäri eurooppaa kivitasoja ja kodinkoneita ja villoja seiniin :)

[QUOTE="vieras";28531225]Rakentaminen maksoi kaikkinensa ilman tonttia 250 000e. Kaikki mahdollinen paitsi putkityöt (osittain) ja sähkötyöt tehtiin itse.
Omakotitalo pk seudulla, kaksi kerrosta, korkea olohuone,neliöitä 191m2. Valmistui puolisen vuotta sitten :)

Mistään ei olla tingitty, ei pintamateriaaleista eikä pinnan alta mutta kilpailutus oli se keyworld. Haettiin ympäri eurooppaa kivitasoja ja kodinkoneita ja villoja seiniin :)[/QUOTE]

Muistitte varmaan laskea tuohon talonhintaan, myös tavaroiden hankinnan matkakustannukset.

Kolme vuotta sitten, varmaan 250 000 euroa, omaa työtäkin reilusti, tontti, liittymät, talo kaikki. Ei autotallia tai varastoa. Talo 175 neliöä, pari kerrosta, maalämpö. Tietä perille 200m ja reilusti maa-ajoja tarvittiin.

Yhteistyössä