[QUOTE="vieras";28526555]Tässähän tämä kiteytyykin. Jos haluaa tehdä sen miljoona asiaa, asuu varmaan kaupungin keskustassa. Jos taas arvostaa rauhaa ja sitä, ettei aina tarvitse tehdä mitään erityistä, valitsee rauhallisemman sijainnin.
"korvessa" ollaan mun mielestä vasta silloin, kun kauppaan ei julkisilla pääse ja kävellen tai pyörällä matka on liian pitkä. Ap ei nyt ole yhtään kertonut missä sijaitsee lähin kauppa, paljonko matkaa tulisi lapsilla päiväkotiin ja kouluun. Onko tässä "korvessa" kuitenkin naapureita vai asuuko lähin muutaman kilometrin päässä?[/QUOTE]
Tämä "korpi" olisi siis 25min Helsingin keskustasta autolla. Bussilla taas ei pääse minnekään ennen klo 09, jos ei halua kävellä 2km päätien varrelle (ei ole jalkakäytävää, mutta sentään katuvalaistus on).
Lähin kauppa on jotain 4km, kuten myös koulukin/päiväkoti, mutta sinne ei lapsi pääse, koska se on toisen kunnan puolella. Lähin koulu siis on oman kunnan puolella noin 4.5km. Sinne pitää siis mennä koulukyydillä.
Alue on toki asuinalue, siellä on naapureita. Noin 3000m2 tonteilla. Joidenkin pihalla näkyy lelujakin.
Mäkin toki arvostan rauhaa, mutta jos asuu rauhallisella alueella, ei se tarkoita, että elämä olisi helppoa:
-lapsi ei pääse itse kouluun tulevaisuudessa
-minne lapsi menee koulun loppumisen jälkeen klo 13, kun en ole vielä kotona
-miten lapsi pääsee kavereille, jos ei ole jalankulkuväyliä, vaan pelkkä autotie
-miten lapsi pääsee harrastuksiin
-itse en voi sit käyttää enää bussia, vaan pitää ostaa auto
Mä veikkaan, et arjen pyöritys voi olla aika vaikeaakin, kun asuu syrjässä.
Pitäisi ehkä muuttaa viikoksi jonnekin "korpeen", niin näkisi.