Kuinka paljon tekopalkkaa, voileipäkakku ja täytekakku?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Kumikameli"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"Kumikameli"

Vieras
Tuttu äiti perheerhosta tekee minulle yhden voileipäkakun ja yhden täytekakun, mitä hänelle olisi teistä sopivaa maksaa? Aineet tietysti, mutta tekopalkkaa? Itse en tuollaisia te joten en tiedä miten paljon niihin kuluu aikaa ja vaivaa.
Kysyin tekijältä hintaa eikä osannut siihen mitään sanoa :/ Sanoi vaan että aineet oli 35e.

2-3 x raaka-aineiden hinta. Tai jos pitää kovasti taiteilla niin tuntiliksana lasken että 13-15e/h. Parhaiten homma sujuu jos hoksaa etukäteen sopia urakkapalkan. Sopiva ois varmaan joku 70e, pelkkä kakkupohja vie tunnin. Iltapäivä tuos menee jos osaa päällekäin suorittaa eri vaiheita.

[QUOTE="Piparnakkeli";25054317]2-3 x raaka-aineiden hinta. Tai jos pitää kovasti taiteilla niin tuntiliksana lasken että 13-15e/h. Parhaiten homma sujuu jos hoksaa etukäteen sopia urakkapalkan. Sopiva ois varmaan joku 70e, pelkkä kakkupohja vie tunnin. Iltapäivä tuos menee jos osaa päällekäin suorittaa eri vaiheita.[/QUOTE]

Millaisia ihmekakkuja sä oikeen teet?!?!? Mulla menee perussokerikakkupohjassa ehkä 15min, vaikka kuinka kuohkean munavaahdon tekisin. Plus paistamisaika toki.

no mun ystävä teki mulle sellaisen uunipellin kokoisen voileipäkakun just äskettäin. hintaa sille tuli sellaiset 75 euroa. kun tarvikkeet siihen maksoi 40 euroa ja tekopalkka oli 35 euroa. tollainen kakku maksais leipomossa ainakin 100 euroa

Antaisin kakkujen teosta tarvikkeineen 60e. 25e jäisi siis tekopalkkaa. Itse olen tehnyt kakkuja moniin juhliin ja ei se niin vaikeaa ole jos hyvin osaa ja on kokemusta. Kyse on nyt kuitenkin vain 2 kakusta. Itse olen pyytänyt tekopalkkaa 20 hengen kala ja lihavoileipäkakuista ja täytekakkku jossa oli suklaamousse sisällä niin 40e tekopalkkaa ja tekemiseen meni 6h.

[QUOTE="Gemma";25054331]Millaisia ihmekakkuja sä oikeen teet?!?!? Mulla menee perussokerikakkupohjassa ehkä 15min, vaikka kuinka kuohkean munavaahdon tekisin. Plus paistamisaika toki.[/QUOTE]

Sori en lukenut aiemmin kunnolla ja vastasin huonosti. Tunti sisältää sen paistoajan toki, jonka aikana on aikaa siivota jäljet ja tehdä täytteet. Lisää aikaa menee kun pohja jäähtyy, leikkaat, täytät ja kuorrutat sen. Tuohon urakkaan varaisin oikeastikin sen kolmisen tuntia, jopa enemmänkin jos täytyy erikseen tehtailla jotain kukkia tms. koristeita.

Voileipäkakun kasaa about tunnissa, riippuu toki jos pitää pellinkokoinen tehdä niin vie taas luonnollisesti enemmän aikaa.

Yhteistyössä