kuinka paljon teillä menee rahaa ruokaa/kk???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
eli paljonko teillä menee kuukaudessa rahaa ruokaan,pesuaineisiin jne
ja minkä kokoinen perhe?
Meillä meni viimekuussa 1100? ja nyt päätin että tämä kuu selvitään paljon vähemmällä...tavoitteena 500? mut katsotaan kui käy.
Niin ja meillä 2aikuista+4lasta joista nuorin vasta 1kk

2 aikuista, 3 lasta. Ruokaan n. 290?/kk. Syödään terveellistä perusruokaa, leivät leivon itse. Kesällä/syksyllä kerätään marjoja ja sieniä. Kauden kasvikset ja hedelmät käytössä.

Ehkä 200-400e kuussa, 2 aikuista ja 3 lasta.

Näin säästämme:

- kestovaipat pienimmällä
- leipä leivotaan itse
- marjastamme, sienestämme
- mies metsästää ja kalastaa
- emme juo maitoa tai limppaa vaan vettä janoon
- kaikki tehdään itse, kotiruokaa, ei eineksiä
- ei alkoholia, karkkia, pullia, keksejä, lehtiä, tupakkaa tms. turhaa
- kauppaan vain ja ainoastaan kerran viikossa, sinne menee vain mies yksin koska hän on immuuni houkutuksille, ostoslistan kanssa.

Meitä ei oo kun 2 aikuista ja koira tällä hetkellä ja rahaa menee varmaan joku 400-600?, riippuu aika pitkälti siitä mitä isäntä nyt sattuu milläkin kauppareissulla haluamaan..

Meitä on 2 aikuista, ja ruokaan menee n. 400 euroa kuussa. Tuntuu paljolta, kun eineksiä tai mitään herkkuja ei yleensä osteta eikä muutenkaan syödä ylettömän paljon. Toisaalta hyviä lihoja ja sellaista tulee ostettua aika usein. Ja onhan tuossa mukana pesuaineet ja vastaavat.

Keskimäärin 1800 euroa / kk, noin 200 euron heittovaralla molempiin suuntiin.
Perheessä siis 2 aikuista + 11 lasta, joista nuorin ei vielä kuluta muuta kun vaippoja. Lapsista 1 sitten tosin on jo melkein täysi-ikäinen poika.

Meillä tehdään pääasiassa 1 lämmin ruoka / päivä, aamupala, välipala + iltapala. Se toinen varsinainen ruoka on yleensä aina edellisen ruuan jämiä tarvittaessa jatkettuna jollain.
Arkisin siis mies ja 7 lapsista syö lounaan töissä / koulussa ja vaan mie ja 3 lasta kotona (kun nuorin siis on pelkällä maidolla ).

Yhteistyössä