kuinka paljon teidän

  • Viestiketjun aloittaja "jasso"
  • Ensimmäinen viesti
sf
1,5 vuotiaalla ei pidä olla mun mielestä paljoakaan leluja, meillä ainakin kattilat/kaukosäätimet/rikkaharja/kengät yms kiinnostaa enemmän kuin omat lelut. itse en ole ostanut kuin 2-3 lelua lapselle, mutta lahjaksi niitä on tullut ihan ihan liikaa, pursuaa joka puolelta eikä jaksa kiinnostua puolistakaan :D
 
meillä 1v ja 2kk ja monta laatikollista lelua löytyy. En voi siteää niitä, heitän aina roskiin salaa vähän väliä joitakin. Mietin jo mihin voisin viedä puolet niistä. En kerro miehelle. :D
 
"Mmm"
Meijän 1v4kk on aivan tajuton määrä leluja, en todellakaan jaksa niitä ruveta laskee. Silti jokainen antaa vähänväliä uusia leluja ja leikkii vaan kuitenkin muutamalla lelulla. Nyttenkin on iso laatikollinen leluja johon ei etes kaikki mahu. Aattelin että, pitäs noi lelut käydä läpi ja heittää huonompia pois uutta tulee taas sitten joulun ja syttäreitten aikaan. Miehen kanssa ollaan ostettu tyttärelle vaan muutama lelu, kaikki muut on tytär saanu meijän läheisiltä.
 
Meillä on puoltoistavuotiaalla 1 keskikokoinen koppa (ehkä joku 30-40l?) plus pari isompaa lelua, kuten kärryt ja mopo nurkissa, käytössä kerrallaan. Vaatehuoneen hyllyllä on sitten hiukan pienempi koppa, josta otetaan vaihdokkeja joka toinen kuukaus, että pysyy lelut kiinnostavina.

Tosin huomasin just, että monet vauva-lelut makaa kopassa ihan turhaan, ei ole leikkinyt enää moneen aikaan niillä.
 
meillä 1v ja 2kk ja monta laatikollista lelua löytyy. En voi siteää niitä, heitän aina roskiin salaa vähän väliä joitakin. Mietin jo mihin voisin viedä puolet niistä. En kerro miehelle. :D
Vie kuntasi/kaupunkisi neuvolaan/perhetyöhön jos et kirppikselle halua niitä raahata.

Yksi hyvä kikka jonka käytännössä oon todennut toimivaksi: vie osa leluista esim. varastoon ja ota ne sieltä parin kuukauden kuluttua, menee ihan uusina muksuille ja jaksaa keskittyä niihin enemmän kuin "vanhoihin" tuttuihin jokapäivä esillä oleviin leluihin ;)
 
  • Tykkää
Reactions: Oddsocks
meillä 1v ja 2kk ja monta laatikollista lelua löytyy. En voi siteää niitä, heitän aina roskiin salaa vähän väliä joitakin. Mietin jo mihin voisin viedä puolet niistä. En kerro miehelle. :D
Lahjoita lelut! Sairaalat, MLL:n toimipaikat ja monien yhdistysten odotustilat ja muut toiminnot kaipaa leluja! Älä siis heitä pois, vaan lahjoita lelulle uusi elämä!
 
Meil on leluja aivan liikaa.
Puista junarataa monta settiä, duploja aikst paljon, vauvanukkeja ja niiden roipetta, little peopleja ja niiden roippeita paljon, muuta krääsää, paljon.

Mutta nyt olen "kajahtanut" puuleluihin ja niitä aion hankkia lisää. Yritän pikkuhiljaa poistaa paljon muovihässäköitä (en kuitenkaan duploja, astioita, my little poneja enkä vielä noita lp: ukkoja), mutta kyllä niitäkin joitain jää.
 
Vie kuntasi/kaupunkisi neuvolaan/perhetyöhön jos et kirppikselle halua niitä raahata.

Yksi hyvä kikka jonka käytännössä oon todennut toimivaksi: vie osa leluista esim. varastoon ja ota ne sieltä parin kuukauden kuluttua, menee ihan uusina muksuille ja jaksaa keskittyä niihin enemmän kuin "vanhoihin" tuttuihin jokapäivä esillä oleviin leluihin ;)
Hyvä idea, vien laatikollisen sinne neuvolaan... :)
 
  • Tykkää
Reactions: Oddsocks ja monday
Lahjoita lelut! Sairaalat, MLL:n toimipaikat ja monien yhdistysten odotustilat ja muut toiminnot kaipaa leluja! Älä siis heitä pois, vaan lahjoita lelulle uusi elämä!
Juu siis en mitään uusia ole heittänyt, lähinnä niitä joita en edes kehtaisi enää viedä mihinkään. :D
Jyrsittyjä kirjoja tai kuolattuja pehmoleluja... :D
Mieheltä salaa koska sillä on aina joku ihme tunnearvojuttu jokaseen leluun. "mutta tuo oli Andreaksen kainalossa kun oltiin siellä ja sillon kun oltiin tuolla niin tuo oli Andreaksen lempikirja, pitää säästää ikuisesti" juuei...
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä