Kuinka paljon te treenaatte viikossa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
onko liikaa aloittelijalle jos on vain yksi lepopäivä viikossa? muuten 3 päivänä lihaskuntoa ja loppuna kolmena pyöräilyä ja kävelyä. Toki hiljakseen aloitettuna.

Ja minkälaisia tavotteita teillä on kunnon suhteen, voi myös kertoa.

Silloin kun mä treenasin paljon, niin mun PT piti nyrkkisääntönä sitä, että liikkua ja "treenata" voi vaikka joka päivä, kunhan osa niistä on lihashuoltoon tähtäävää. Esim just kävely/hölkkälenkkiä, joogaa tai venyttelyä tai muuten vain lihaksia rentouttavaa, kevyempää liikuntaa, että keho palautuu ja on sit kovemman työn päivinä taas joustava ja vastaanottava.

jos vaan kävelet, voiy kyllä liikkua vaikka joka päivä. sitten kun treenisi on kuormittavampaa kannattaa panostaa lepopäiviin, koska kunto kasvaa ja lihakset kehittyy juurikin levossa.

itse treenaan maratonille ja treenipäiviä on 4 viikossa. pidän kiinni lepopäivistä, koska treenaamisessa ei ole järkeä jos ei kroppa ole palautunut edellisestä treenistä. palautumisesta kertoo luotettavasti sykemittari. yleensä viikkoon mahtuu yksi 1,5 tunnin salitreeni (45 aerobista ja 45 lihaskuntoa), yksi pitkä lenkki (1,5-2 tuntia), ja pari intervallityyppistä treeniä, joista toinen on kevempi, toinen raskaampi (50-60 min/kerta).

Heippa!
En ole mikään ns. himotreenaja, vaan olen ihan lapsesta asti tykännyt liikkua päivittäin - se on enemmänkin elämäntapa. Joka päivä mulle kertyy vähintään tunti reipasta liikuntaa, sillä sitä ilman ei vaan voi olla!:) Viimeaikoina olen ihan sattumoisin mielenkiinnosta pistänyt treenikertojani ylös, ja tässä tämän viikon saldo:
Ma reipas kävelylenkki 1 h
Ti uintia 1 km + uimalamatkat kävellen yht. 45 min.
Ke uintia 1 km + matkat kävellen 45 min. + kahvakuulailua 45 min.
To reipas kävelylenkki 1 h
Pe reipas kävelylenkki 1 h
La uinti 1 km + matkat 45 min. + kävelylenkki 45 min.
Su kävelylenkki 1 h + kahvakuula 45 min.

tästä kun ilmat vielä lämpenee, niin alan vielä pyöräillä. Ei ole ainakaan mulle tuntunut tuo päivittäinen tahti koskaan liian rankalta, mutta johtunee kai siitä että olen aina liikkunut paljon...

Mä teen lihaskuntoa 2-3 kertaa viikossa (salilla yleensä 1 noista kerroista) ja lisäksi käyn uimassa kerran viikossa. Hyötyliikuntaa tulee tosin lisäksi paljon vaunukävelyiden muodossa. Nämä saa riittää näin 3kk synnytyksestä :) Ennen raskautta treenasin n. 5 kertaa viikossa, on hyvä pitää pari lepopäivää viikossa.

[QUOTE="Vieras";28334845]Työ on raskasta, niin raskasta että se käy treenistä.[/QUOTE]
Niin mullakin, treenaan silti (en tavoitteellisesti vaan fiiliksen mukaan) koska se tuttaa ihan erilailla mielihyvää ja jaksamista :)

Olen vasta kolmisen kuukautta liikkunut enemmän, enkä vieläkään mitenkään kauheasti. Tavoitteeni on liikkua 5 tuntia viikossa ja yleensä pidän pari lepopäivää. Tanssin, joogaan, jumppaan, teen lihasliikkeitä ja lisäksi talvella kävin hiihtämässä, nyt reippailla kävely-ja hölkkälenkeillä. Niin ja venyttelen, paljon.

Olen vasta kolmisen kuukautta liikkunut enemmän, enkä vieläkään mitenkään kauheasti. Tavoitteeni on liikkua 5 tuntia viikossa ja yleensä pidän pari lepopäivää. Tanssin, joogaan, jumppaan, teen lihasliikkeitä ja lisäksi talvella kävin hiihtämässä, nyt reippailla kävely-ja hölkkälenkeillä. Niin ja venyttelen, paljon.

Tutustu HeiaHeia - palveluun :)

itse sain kipinän liikkumiseen siellä. Mullakin oli "alkutavoitteena" liikkua 5h viikossa, on kiva kerätä liikuntapallukoita siellä, se jotenkin motivoi. Tai sit mä olen lapsellinen... :D

Nyt liikun 8-10 tuntia viikossa.

Tutustu HeiaHeia - palveluun :)

itse sain kipinän liikkumiseen siellä. Mullakin oli "alkutavoitteena" liikkua 5h viikossa, on kiva kerätä liikuntapallukoita siellä, se jotenkin motivoi. Tai sit mä olen lapsellinen... :D

Nyt liikun 8-10 tuntia viikossa.

No just heiaheian avulla mä innostuinkin, se on kyllä loistava motivaattori :). Varsinkin kun mulla on kavereina muutama himourheilija, jotka toimivatmulle ilmaisina motivaattoreina :)

Yhteistyössä