Kuinka paljon synnyttäminen maksaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ruttis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja x:
Oisko Suomessa samoissa hinnissa? Tuskin halvempaakaan..

Hassua että otit nimenomaan Espanjan =)
Mä siis tarvitsen näitä hintatietoja, koska haluan maksusitoumuksen synnytykseen Espanjassa. Tiedän, että EU:n sisällä mulle on pakko se maksusitoumus myöntää, mutta ajattelin yrittää tinkiä sitä yksityiselle puolelle, koska Espanjan kunnallisissa on hirvittävän medikalisoitua tuo synnyttäminen, sektioprosentitkin on lähelle 50 :o Mä en haluaisi mitään ylimääräisiä piikkejä ja härpäkkeitä, vaan haluaisin synnyttää ihan itse mahdollisimman rauhassa, mutta kuitenkin niin, että lääketieteen mahdollisuus on koko ajan läsnä, jos jotain meneekin vikaan.

Alkuperäinen kirjoittaja hinnasto:
Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Alkuperäinen kirjoittaja ruttis:
http://www.epshp.fi/hinnasto/naist.htm

Kiitos, tämähän selvensi jo jonkun verran :flower: Vielä kun ne pirut kirjoittaisivat sellaista Suomea, että blondikin tajuaa..

siellä ihan lopussa oli aika hyvin.. t.ristiverinen :D

Miksi synnytysten kohdalla on kaksi eri hintaa?

olisko se halvempi se arki-hinta ja toinen juhlapyhinäkin kun noita kersoja mänevät pukkaamaan!? :) kun ylempänä on niin jaettu myös.

Toisaalta "keisarileikkaus - ei komplisoitunut", hinnat eivät eroa toisistaan kuin jokusen kympin. Ja alatiesynnytyksessäkin melkein 300 euroa. Tietysti suurin osa sektioista tehdään arkena, mutta kiireellinenkin sektio voi olla ei-komplisoitunut, ja niitä kyllä tehdään milloin vain.

Paljon ainakin minun tuli maksamaan kun piti vielä leikkausalin kautta mennä lapsen syntymän jälkeen, otettiin mikroverinäytteitä vauvasta, tuskin ihan halpaa niittenkään anlysointi....

Toisaalta "keisarileikkaus - ei komplisoitunut", hinnat eivät eroa toisistaan kuin jokusen kympin. Ja alatiesynnytyksessäkin melkein 300 euroa. Tietysti suurin osa sektioista tehdään arkena, mutta kiireellinenkin sektio voi olla ei-komplisoitunut, ja niitä kyllä tehdään milloin vain.

juu, mutta siinä lukee max.6hoitopäivää, niin ne kai sitten jakautuu ne kulut kuitenkin arkeen ja pyhään sekaisin vähän?

ehkä, mä vaan arvailen, en oikeesti tiedä mistää mittää! :D

juu, mutta siinä lukee max.6hoitopäivää, niin ne kai sitten jakautuu ne kulut kuitenkin arkeen ja pyhään sekaisin vähän?

ehkä, mä vaan arvailen, en oikeesti tiedä mistää mittää! :D

:)

Oisko Suomessa samoissa hinnissa? Tuskin halvempaakaan..

Hassua että otit nimenomaan Espanjan =)
Mä siis tarvitsen näitä hintatietoja, koska haluan maksusitoumuksen synnytykseen Espanjassa. Tiedän, että EU:n sisällä mulle on pakko se maksusitoumus myöntää, mutta ajattelin yrittää tinkiä sitä yksityiselle puolelle, koska Espanjan kunnallisissa on hirvittävän medikalisoitua tuo synnyttäminen, sektioprosentitkin on lähelle 50 :o Mä en haluaisi mitään ylimääräisiä piikkejä ja härpäkkeitä, vaan haluaisin synnyttää ihan itse mahdollisimman rauhassa, mutta kuitenkin niin, että lääketieteen mahdollisuus on koko ajan läsnä, jos jotain meneekin vikaan.

Se oli eka mikä löyty. Ja musta toi on hyvä idea että potilas tulisi tietämään mitä hoito todellisuudessa maksaa. :)

Toivotaan että saat sen mitä haluat! Asutko siellä vai miksi Espanjassa synnytät?

Alkuperäinen kirjoittaja PatsyStone:
Lapsivesipunktio 602 e! :o :o :o

Samaa ihmettelin.

toimenpiteessä on lääkäri ja kätilö ainakin, ja labran työt, ja pitäähän sitä potilasta vielä vahtia tunnin verran toimenpiteen jälkeenkin. mutta joo, turha on naukua 23euron "ultramaksusta" äitipolilla.. ;)

No ei tässä ole mitään nau´uttukaan. Mutta eipä minua kukaan vahtinut tuntia :o Samantien lähdin kotiin.

Alkuperäinen kirjoittaja Millja:
Yks yö sairaalassa mulla oli 50-60e?
Synnytys epiduraalin kanssa 150e
Oltiin 2 yöt
Joku yli 250e

Tämä taisi kuitenkin olla vain summa jonka itse maksoit, ne todelliset kulut kun ovat moninkertaiset tuohon nähden mitä laskussa lukee. Ja niitähän ap kyseli ei summaa mikä on laskussa.

Alkuperäinen kirjoittaja PatsyStone:
No ei tässä ole mitään nau´uttukaan. Mutta eipä minua kukaan vahtinut tuntia :o Samantien lähdin kotiin.

en sua tarkoittanutkaan, vaan kun on niitäkin jotka täälläkin urputtaa kun ei pääse ilmaiseen ultraan terveyskeskukseen jostain syystä vaan joutuu maksamaan sen poli-maksun. peace määän!

Se oli eka mikä löyty. Ja musta toi on hyvä idea että potilas tulisi tietämään mitä hoito todellisuudessa maksaa. :)

Toivotaan että saat sen mitä haluat! Asutko siellä vai miksi Espanjassa synnytät?

Se on totta, että on hyvä kertoa potilaille hoitojen todelliset hinnat. Osaa sitten arvostaa ehkä enemmän ja suhteuttaa sen maksamansa omavastuuosuuden siihen todelliseen arvoon.

Ollaan muuttamassa Espanjaan. Mutta tosiaan jos joutuisin sinne kunnallisen puolelle, niin voi olla, että synnytän täällä ja muutetaan vasta sitten. Laitoin sinne kyllä jo kyselyä, että saanko synnyttää niinku tykkään vai tuuppaavatko väkisin miljoona neulaa.. Espanjalaisilta mammapalstoilta olen kyllä saanut vähän huonon kuvan paikallisista synnäreistä.. Toivottavasti tosiaan saadaan kaikki asiat kuitenkin järjestymään =)

Hinta/alaraja/yläraja

370 Keisarileikkaus, komplisoitunut 3 990 / 2 123 / 7 701
371 Keisarileikkaus, ei komplisoitunut 2 350 / 1 621 / 3 583
372 Alatiesynnytys, ongelmia 2 460 / 757 / 6 327
373 Alatiesynnytys, ongelmaton 1 420 / 636 / 2 859

Se on totta, että on hyvä kertoa potilaille hoitojen todelliset hinnat. Osaa sitten arvostaa ehkä enemmän ja suhteuttaa sen maksamansa omavastuuosuuden siihen todelliseen arvoon.

Ollaan muuttamassa Espanjaan. Mutta tosiaan jos joutuisin sinne kunnallisen puolelle, niin voi olla, että synnytän täällä ja muutetaan vasta sitten. Laitoin sinne kyllä jo kyselyä, että saanko synnyttää niinku tykkään vai tuuppaavatko väkisin miljoona neulaa.. Espanjalaisilta mammapalstoilta olen kyllä saanut vähän huonon kuvan paikallisista synnäreistä.. Toivottavasti tosiaan saadaan kaikki asiat kuitenkin järjestymään =)

Oih. Kuulostaa ihanalta! Mäkin voisin...ainaki talvet! Vähän iski kateus. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Tässä Hus:n hinnat::
Hinta/alaraja/yläraja

370 Keisarileikkaus, komplisoitunut 3 990 / 2 123 / 7 701
371 Keisarileikkaus, ei komplisoitunut 2 350 / 1 621 / 3 583
372 Alatiesynnytys, ongelmia 2 460 / 757 / 6 327
373 Alatiesynnytys, ongelmaton 1 420 / 636 / 2 859

Jes, tää on hieno =)
Kiitos :flower: