Kuinka paljon sinulla/miehelläsi on omaa aikaa

  • Viestiketjun aloittaja aikaa
  • Ensimmäinen viesti
aikaa
Esim. viikossa? Esim. harrastuksiin, kavereiden näkemisiin ja omiin juttuihin? Omaksi ajaksi lasketaan se kun puoliso/lapset eivät ole paikalla.


Entäs yhteistä aikaa? Yhteiseksi ajaksi lasketaan se kun ollaan kahdestaan/perheenä ja puuhastellaan jotain yhdessä, toinen ei esim. katso telkkaria ja toinen pelaa koneella vaan oikeesti esim. yhteinen kävelylenkki tms.?
 
vieras
no mul silloin ku mies on vaik ilta- tai yövuorossa ja olen laittanut lapset nukkumaan, tai käyn mä joskus esiim kaupungilla tai elokuvissa kaverien kanssa, ehkä kaks kertaa kuussa, sen lisäksi seuraan erästä urheiluseuraa aktiivisesti =) mies taas on kolmivuorotyössä, joten hänellä on paljon enemmän vapaata, kun vapaapäivinään saa olla ihan rauhassa kun lapset, ja minä ollaan koulussa =)
 
4lapsen äiti
Alkuperäinen kirjoittaja aikaa:
Esim. viikossa? Esim. harrastuksiin, kavereiden näkemisiin ja omiin juttuihin? Omaksi ajaksi lasketaan se kun puoliso/lapset eivät ole paikalla.


Entäs yhteistä aikaa? Yhteiseksi ajaksi lasketaan se kun ollaan kahdestaan/perheenä ja puuhastellaan jotain yhdessä, toinen ei esim. katso telkkaria ja toinen pelaa koneella vaan oikeesti esim. yhteinen kävelylenkki tms.?
Oma aikaa mulla on viikossa vaihdellen muutama tunti =) Eli kun vien isompia harjoituksiin ja pienemmät jää isin kanssa kotiin ja käyn siis sillä aikaa vaikka kaupassa/kirppiksellä. Sen lisäksi omaa aikaa on illalla kun kaikki lapset nukkuu, yleensä 22 eteenpäin (tosin aamulla herätys noin kahdeksalta)

Miehellä omaa aikaa on viikossa töiden lisäksi varmaan 20 h ja kaikki illat noin 21 lähtien ja tietty yöt (itse herään ton pienimmän takia vielä monen monta kertaa yössä)

Yhteistä aikaa...no melkein kaikki muu aika siis, ollaan lasten kanssa ja yleensä koko porukalla.
 
Piika-äiti
Vähänhän sitä omaa aikaa on kun talossa pyörii vauva ja uhmaikäinen, mutta ei se oikeastaan haittaa. Nämä lapsethan minä olen halunut ja tiennyt tasan tarkkaan mitä heidän hoitaminen tarkoittaa.

Mutta tähän iltasarjaan ei kyllä kolmatta enää yritetä... Nuorena jaksoi vauvan, 2-vuotiaan ja 4-vuotiaan ja luultavasti ei ollut edes kuullut ilmaisua "oma aika"...
 
tällä hetkellä oon vähän aikaa töissä joten "omaa aikaa" on 8h/päivässä + työmatkat.
Lisäksi 3h/viikossa treenejä + matkat.
(Töissäoloa en tosin laske omaksi ajaksi... :D )

Lisäksi omaa/yhteistä aikaa on illalla kahdeksan, yhdeksän jälkeen kun lapsi on mennyt nukkumaan. Viikonloppuisin käymme usein yhdessä jossain, kävelyllä, kyläilemässä tms.

Miehellä on lisäksi pari kertaa kuussa omaa aikaa kavereiden kanssa iltamenojen merkeissä. Mulla ei sellaista nyt ole ollenkaan, olen raskaana joten baareissa ei tule käytyä. Leffassa olen käynyt yksin kerran tämän raskauden aikana.

Mielestäni mulla on ihan tarpeeksi omaa aikaa. Myös silloin kun olin lapsen kanssa kotona jolloin kuvio oli sama paitsi työssäolon osalta. Viihdyn lapsen kanssa hyvin eikä ala helposti ahdistamaan. Auttaa myös kun tiedän, että jos ahdistaa voin aivan varmasti tehdä jotain itsekseni. =)
 
Mulla on arkena noin tunti päivässä,hetki siinä välissä kun olen päässyt töistä ja haen muksut.Miehellä harvemmin,joskun saattaa viedä muksut hoitoon ja olla aamulla hetken kotona.Yhteistä aikaa on illalla hetki ja sitten viikonloppuisin,silloin on harvemmin sellaista menoa mitä ei tehdä yhdessä.
 
vieras
Öö.. Mulla omaa aikaa on ehkä 1 tunti viikossa, yhteistä aikaa miehen kaa, jos ei telkan kattomista yhessä lasketa, on n.kerran vuodessa. Mies viilettää menoissaan kerran viikossa useamman tunnin kerralla,
 
Omaa aikaa on joka päivä tunnin verran, eli sen, kun ajan aamulla töihin ja illalla takaisin kotiin.

Yhteistä aikaa yhdeksän jälkeen tunti, puolitoista, mutta silloin katsellaan vaan telkkaria tai joku leffa.

Muutaman kerran vuodessa saadaan "iltaloma", jolloin käydään leffassa ja syömässä.
 
Viime viikkoina ei juuri ollenkaan; mä vien lapset aamulla hoitoon, mies hakee heidät puolilta päivin, moikataan eteisessä puoli viiden aikaan kun mä tulen kotiin & mies lähtee töihin. Sunnuntaisin ollaan molemmat vapaalla, paitsi tänään :D
 

Yhteistyössä