I
ihmettelijä
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja realisti:Alkuperäinen kirjoittaja ihmettelen:Alkuperäinen kirjoittaja lohikäärme:no mun mielestä taas työtätekevät kaikki ansaitsis ison palkankorotuksen!! erityisesti pieni ja keskituloiset.
no mun muistaakseni siitä ei kauheen kauaa ole kun minimiäitiyspäivärahaa korotettiin ja opintotukeenkin taisi olla luvassa jotain korotusta.
Joo, ehkä minimiäitiyspäivärahaa on nostettu ja taitaa tällä hetkellä olla 15,20 ?/pv. Joka sit kuukaudessa tekee 304 ? - verot. Ai hurja, sillähän sitä sit jo elellään, ostellaan vaipat jne. Opintotukeenki on luvattu korotuksia monta kertaa, mut varmaan 10 vuoteen sitä ei oo nostettu.
Eikös hyvinvointivaltion pitäs pystyy takaamaan kaikille kunnollinen elanto jos ei sitä syystä tai toisesta pysty työllä itse hankkimaan. Ja käsittääkseni Suomen pitäs olla hyvinvointivaltio. Taitaa vaan olla niin et ainakin Suomessa raha menee vaan rahan luo.
kun käy töissä edes sen 6kk ennen vauvan syntymää niin saa ihan kunnon äitiyspäivärahan. en yhtään ymmärrä tätä marinaa.
Itse ne tällä hetkellä saa äitiysrahaa. Ja mitä työn tekoon tulee, ni se on helpommin sanottu kun tehty. Työn saanti kun ei ole niin itsestään selvyys. Ja jos pienellä palkalla teet 6 kk töitä ni ei se paljon vaikuta äitiysrahan määrään. Sulla itelläs ilmeisesti on kaikki hyvin joten voit olla aukomatta päätäs täällä.