Kuinka paljon rahaa saatte sukulaisilta tai vanhemmiltanne?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Annette"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"Annette"

Vieras
Minulla on erittäin hyvin toimeentulevat vanhemmat. He eivät juurikaan anna minulle ja perheelleni rahaa ja välillä huvittaa kun lapsille hankitut lahjatkin on jostain alekoreista. Itseensä kyllä panostavat. He ovat rikastuneet vasta vanhemmalla iällä (saaneet perintöä) ja ovat hyvissä työtehtävissä tällä hetkellä. Itse kotihoidontuella kitkuttaessa vaan tunnen kateutta äitiäni kohtaan kun hän ostelee surutta kalliita vaatteita, joita ei sitten edes käytä ja levittelee rahojaan. Voisi hänkin vähän säästää ja ostaa vaikka lapsenlapsilleen alennuksesta ulkovaatteita ensi vuoteen tms järkevää. Joskus hän ostaa jonkun vaatteen minun lapsilleni, mutta ei yleensä kyllä yhtään mieti onko vaate kesään vai syksyyn... Ja nämä ovat hetken mielijohteita, hän ei koskaan kysy, mitä tarvittaisiin.

No ei saada.
Appivanhemmat saattavat laittaa muksun synttärinä lahjaksi jonkun kympin, tarkoituksena, että ostetaan joku lelu tai vastaava. Muuten ei, enkä ymmärrä miksi pitäisi?

Ei mekään mitään saada. En ole kyllä odottanutkaan. :) Eivät myöskään vaatteita, polkupyöriä tms ostele lapsille. Synttäripäivinä ja jouluna saavat lelun tms.

Omillamme toimeen tullaan.

Joskus ärsyttää, kun appivanhemmat ei ymmärrä, että se raha ei meilläkään puussa kasva. Ollaan toki kumpikin töissä, mutta on meillä taas niitä menojakin enemmän. Tänäänkin oli anoppi tyrkyttänyt miehelle, jotaki Kia:n esitettä, että kyllä teidänkin pitäis nyt auto jo vaihtaa ootte kuitenkin kumpikin töissäkin :headwall:

Noin 500€ vuodessa rahaa, lähinnä joululahjana. Lapsille eivät osta mitään pieniä synttäri/joululahjoja lukuunottamatta. No, ehkä kerran vuodessa joku t-paita tms.

Ovat tukeneet meitä esim. lastenvaunujen, matkarattaiden, turvaistuinten ym. isompien tarvikkeiden ostoissa. Heidän vanhemmillaan ei ollut aikoinaan mahdollisuutta tukea heitä ja haluavat siksi kuulemma niin kovasti auttaa meitä, kun heillä siihen on mahdollisuus. :)

Äitini antaa rahaa jouluna ja syntymäpäivinä. Ei enää osta lapsille lahjoja, kun ei tiedä mistä lapset tykkää, joten antaa rahaa muutamia kymppejä syntymäpäivinä. Jouluna enemmän. n. 500 euroa vuodessa ja ostelee vaatteita mm. sukkia, teepaitoja, hanskoja. Kivasta on auttanut. Kun esikoinen oli vauva niin antoi rahaa turvakaukaloon, syöttötuoliin ja kaikkea pientä osteli.

Omillamme toimeen tullaan.

Joskus ärsyttää, kun appivanhemmat ei ymmärrä, että se raha ei meilläkään puussa kasva. Ollaan toki kumpikin töissä, mutta on meillä taas niitä menojakin enemmän. Tänäänkin oli anoppi tyrkyttänyt miehelle, jotaki Kia:n esitettä, että kyllä teidänkin pitäis nyt auto jo vaihtaa ootte kuitenkin kumpikin töissäkin :headwall:

Vähän samaa pienemmässä mittakaavasssa... tänään juuri äitini esitteli mulle innoissaan yhtä Tupperin kippoa että osta tämä ihmeessä, on tosi näppärä. Mikäs siinä, mutta jos olisi 30 euroa ylimääräistä niin ostaisin jotain ihan muuta kuin muovikipon sillä...

Anoppi antaa rahaa synttäreinä, jouluna, nimipäivänä ja monesti muuten vaan. Esim viime viikolla antoi mulle muuten vaan 200 euroa ja käski ostaa lapsille jotain. Ostin sit vk housut ja vikingit molemmille. Meillä ei ole suuremmin rahantarvetta, tullaan toimeen hyvin palkoilla, mutta kivaa ekstraahan sillä saa. Anopilla on reilusti varallisuutta ja käyttää sitä kaikkiin lapsiinsa ja lapsenlapsiinsa.

Minun vanhempani antavat meille, tai oikeastaan minulle, paljonkin rahaa. Sen, mitä saa antaa ilman että joutuu maksamaan lahjaveroa. Koskaan en ole mitään pyytänyt ja joka kerta hirvittää, mutta haluavat niin kovin antaa, joten olen ottanut vastaan.

Mun isä antaa aina jouluna meille muutaman satasen + jotain lahjaa lisäksi. Mun äidiltä ja anopilta tulee jotain lahjaa jouluna ja synttärinä. Vanhin poika on saanu synttärilahjaksi isovanhemmilta rahaa muutamia kymppejä kun on sitä toivonut. Muutenkin synttärilahjat on muutaman kympin luokkaa lapsille (max. 50€) ja me aikuisetkin saadaan yleensä jotain pientä lahjaa. Eivät muuten rahallisesti avusta, eikä kukaan ole "rikas".

Silloin, kun vielä opiskelin niin auttoivat paljonkin. Isäni maksaa edelleen lasten harrastukset, äitini tilaa lasten lehdet + maksaa jonkun kirjakerhon. Appivanhemmat ostelevat vaatteita (suuri osa ulkovaatteista tulee sieltä). Molempien vanhemmat vievät lapsia reissuille.

Eli hyvinhän nuo auttavat, vaikka ei tarvetta edes olisi :)

[QUOTE="Lissu";28299610]Vähän samaa pienemmässä mittakaavasssa... tänään juuri äitini esitteli mulle innoissaan yhtä Tupperin kippoa että osta tämä ihmeessä, on tosi näppärä. Mikäs siinä, mutta jos olisi 30 euroa ylimääräistä niin ostaisin jotain ihan muuta kuin muovikipon sillä...[/QUOTE]

Samanlaista on.

Täytyy kyllä sanoa, että en miekään 30€ mihinkään muovikippoon sijoittaisi.

Eikä todellakaan olla vaihtamassa meidän autoja mihinkään Uusiin esittelykelpoisimpiin.

Silloin kun olin alle 20 vuotias ja asuin jo omassa asunnossani, niin Kelan opintotukeenhan vaikutti vielä vanhempien tulot vaikka asuukin omillaan (nehän vaikuttaa siis 20 vuotiaaksi asti) niin silloin äiti laittoi mun tilille silloin tällöin, ehkä parin kuukauden välein 50-100e. Nyt olen siis 20 vuotias ja vanhempien tulot ei enää vaikuta, en tosin enää edes opiskele, mutta ei äiti mulle enää lahjoita rahaa, paitsi joskus jos pyydän kun ihan oikeasti tarvitsen.

Anoppi ostaa meille ruokaa aina kun käydään heidän luonaan kylässä (ehkä kerran kuukaudessa). Mennään siis yhdessä ruokakauppaan ja hän ostaa meille esim. leipää, juustoo, maitoa ja semmoista. Maksaa myös vielä mieheni puhelinlaskun vaikka mies on 25 ja meille tulee myös miehen nimellä Aku Ankka, jonka anoppi maksaa :D

Olen köyhä 24 v ja tyttäreni on 2 v. Sukulaiset antavat mieluusti rahaa lapsen vaatteisiin ja leluihin. Viime viikolla sain 100 eur kun isotätini kuuli, että tytölläni ei ole vielä kevätvaatteita. Kävin kaupungin kolme kirpputoria ja löysin hyväkuntoisen Lassien vk-haalarin (9 eur), kolme pipoa ja sormikkaat (yht 3 eur), kevättakin ja housut (yht 12 eur), kevätlenkkarit 4 eur, Vikingin välikausigoret 12 eur. Sitten ostin kaupasta uudet välikausihanskat (alle 10 eur). Rahaa jäi siis vielä ruokaankin :-)