Kuinka paljon poltit raskausaikana?

  • Viestiketjun aloittaja popo
  • Ensimmäinen viesti
piste
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Vois sanoa että en myöskään ymmärrä lihavia ja sairaita huonogeenisiä ihmisiä, jotka pykäävät lapsia tähän maailmaan. Pääasia vaan ettei tupakoi.
Ja joo mä olen polttanut viitisen tupakkaa vrk.


huonoille geeneille kun ei mitään voi.... Mut tupakkoinnille kyllä voi.

 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja piste:
ap, tiesit ihan satana, että kun tällaisen aloituksen tänne laitat, saat vain pas... niskaasi. Jos et pysty edes tupakasta luopumaan raskausaikana, niin oletkohan tiewtoinen mistä kaikesta joudut luopumaan, kun vauva syntyy... Voi sinua, sitä sulle ei varmaan kukaan ole kertonut. Kypsyyttä äitinä tulemiseen on myös tupakoinnin lopettaminen.
Tiedän kyllä.kaksi lasta on entuudestaan :) ja terveitä kun pukit.kaikki työkaverit jatkuvasti saikulla kun lapset ovat sairaana tms...mutta minulla on erittäin terveet lapset.

koulukin sujuu toisella erinomaisesti toinen vielä päiväkodissa.
 
kamala akka
Alkuperäinen kirjoittaja huoh:
tehkää vittu oikeesti oma aloitus aiheesta te täydelliset äidit.kukaan ei ole teitä pyytänyt tänne paasaamaan.
tupakoiva odottava äiti on täydellinen kusipää lastaan kohtaan. Kuinka itsekäs voi ihminen olla, ettei voi olla tupakoimatta 9-10kk?
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Alaston lohikäärme:
Alkuraskaudessa poltin (4-10 kpl), mutta lopetin pikkuhiljaa kokonaan.
kiitos asiallisesta vastauksesta :) itsekin olen ollut usein päiviä polttamatta ja ajatellut sen kokonaan lopettaa :) välillä se on vaan niin vaikeaa... :/
 
jep
Alkuperäinen kirjoittaja piste:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Vois sanoa että en myöskään ymmärrä lihavia ja sairaita huonogeenisiä ihmisiä, jotka pykäävät lapsia tähän maailmaan. Pääasia vaan ettei tupakoi.
Ja joo mä olen polttanut viitisen tupakkaa vrk.


huonoille geeneille kun ei mitään voi.... Mut tupakkoinnille kyllä voi.
lihavuus harvemmin johtuu huonoista geeneistä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Alaston lohikäärme:
Alkuraskaudessa poltin (4-10 kpl), mutta lopetin pikkuhiljaa kokonaan.
kiitos asiallisesta vastauksesta :) itsekin olen ollut usein päiviä polttamatta ja ajatellut sen kokonaan lopettaa :) välillä se on vaan niin vaikeaa... :/
Tiedän tunteen. Mulla oikeastaan alkoi tupakka tehdä niin pahaa oloa, että helpotti sitä lopetusta. Ja Jossain vaiheessa tein niin, että poltin vain puolikkaan.
Nyt tosin taas poltan (lapsi 1+). :ashamed:
 
essi
Alkuperäinen kirjoittaja tiina:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja ev:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mulla meni 10. mut on se tosiaanki kumma että aletaa heti valittaa jos raskaana oleva polttaa. juu kyllä tiedetää että vaikuttaa lapseen ja nii edelleen. poltin koko raskauden ajan ja iha terve poika mulla on. eikä ollu edes mitenkää pienikokonen ku paino 4kg syntyessää. on jokasen oma päätös polttaako vaiko ei. eiköhän se ap:ki sen tiedä ilman että siinä aletaan heti syyttelemään!
no tuo nyt on typerää. lapsellasi saattaa olla "oireita" joita et vaan miellä tupakan aiheuttamaksi. esim. oppimisvaikeuksia, vilkkautta ym ym ym ym voi olla tupakan aiheuttamia. mutta monet pistää sen vaan lapsen persoonan piikkiin.
Mutta ne oireiluthan voi johtua ihan mistä muusta vaan....paljon lapsia jolla on jotain ja äitejä jotka eivät ole polttaneet...
Niin voi, mutta ne äidit jotka eivät ole lastaan savuttanut ei tarvitse ainakaan miettiä sitä että on sen itse mahdollisesti lapselle aiheuttanut.
Ja vaikka mitään ei lapselle tulisikaan, en tajua että joku "äiti" on valmis edes ottamaan riskin että vahingoittaa lastaan.

Mä poltin 2 tupakkaa himoissani koko aikana. Olen polttanut ennen raskautta 15-vuotta, 1-2 askiin päivässä. Raskaus tuli täytenä yllärinä ja pelkäsin tuota lopettamista. Mutta parissa viikossa se meni ohi ja pakko myöntää, että olisin syyllistänyt itseäni koko elämän, jos lapselleni tulisi oppimishäiriö. Ei siinä, että se voi tulla, vaikka olinkin polttamatta, mutta ainakaan itseäni ei voi siitä syyttää. Haluan tehdä vasta kysymyksen: Miksi et lopettanut raskauden aikana tupakointia?
 
piste
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja piste:
ap, tiesit ihan satana, että kun tällaisen aloituksen tänne laitat, saat vain pas... niskaasi. Jos et pysty edes tupakasta luopumaan raskausaikana, niin oletkohan tiewtoinen mistä kaikesta joudut luopumaan, kun vauva syntyy... Voi sinua, sitä sulle ei varmaan kukaan ole kertonut. Kypsyyttä äitinä tulemiseen on myös tupakoinnin lopettaminen.
Tiedän kyllä.kaksi lasta on entuudestaan :) ja terveitä kun pukit.kaikki työkaverit jatkuvasti saikulla kun lapset ovat sairaana tms...mutta minulla on erittäin terveet lapset.

koulukin sujuu toisella erinomaisesti toinen vielä päiväkodissa.

wau mikä meriitti, kun muiden lapset sairastaa ja sulla on terveitä. Hienoa, että tupakointisi ei ole vaikuttanut lapsiisi, ainakaan vielä! Mut tähän tulevaan pikkuiseen voi kyllä vaikuttaa. Lapset on niin erilaisia yksilöitä. En ymmärrä, miten edes kehtaat täällä kertoa, ett kaksi aikaisempaa raskauttakin olet polttanut. Ja joo, omani todella sairastelevat koko ajan, vaikka en ole tupakoinut, olen hoikka, yms. Mutta ne geenit, ne geenit. Niille kun ei mitään mahda.
 
Mun mielestä on jokaisen oma valinta polttaako raskausaikana vai ei! Se ei kuulu tippaakaan kenellekkään. Ja toi astma, infektio kierteet yms tulevat kyllä ihan jostain muusta kuin pelkästä tupakasta. Miettikääs mammat jotka täällä moralisoitte tupakoivia niin MITÄ TEIDÄN PIKKU KULLAN NUPUT oppivat TEILTÄ kun hoette itse olevan täydellisiä ja mitä saa tehdä ja mitä ei!! Voisin vaikka vannoa ettei KUKAAN teistä ole täydellinen. Tää yleinen haukkuminen on kuvottavaa ja opetatte sen lapsillenne!!Miettikääpä sitten kun se teidän pikku irmeli on koulukiusaaja yms että mistähän johtuu oisikohan kotoa opistuista tavoista kuten tämä miten äidit arvostelevat toisia!!
 
mot
Poltin 1/2 askia päivässä kun en vielä tiennyt olevani raskaana. Vähensin heti ja lopetin kokonaan 7.-8. viikolla. Ei ollut vaikeaa.
Lastenlääkäri sanoi sairaalassa että jos tupakoi raskauden aikana niin saa sitten myöhemmin lapsen ÄO:sta vähentää ainakin 10 pinnaa.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Alaston lohikäärme:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Alaston lohikäärme:
Alkuraskaudessa poltin (4-10 kpl), mutta lopetin pikkuhiljaa kokonaan.
kiitos asiallisesta vastauksesta :) itsekin olen ollut usein päiviä polttamatta ja ajatellut sen kokonaan lopettaa :) välillä se on vaan niin vaikeaa... :/
Tiedän tunteen. Mulla oikeastaan alkoi tupakka tehdä niin pahaa oloa, että helpotti sitä lopetusta. Ja Jossain vaiheessa tein niin, että poltin vain puolikkaan.
Nyt tosin taas poltan (lapsi 1+). :ashamed:
minäkin olen aina ollut sellainen polttaja että poltan noin puoli tupakkaa ja tumppaan.koskaan en jaksa kokonaista vetää.
nikotiinipurkkaakin pureskelen silloin tällöin.joskus vaan hermo repeää ja pakko polttaa..
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kysyn uudelleen.paljonko meni tupakkaa raskausaikana?jos ei tähän kysymykseen ole vastausta niin voi tehdä vaikka oman aloituksen aiheesta.

Ensimmäistä odottaessa poltin aika samoin, ku ei raskaanakin, eli noin aski päivässä.. Ainoa ero, että raskaana yritin pitää polton niin, että kerralla polttaisin vain puolikkaan tupakan, mut sekään ei todellakaan aina onnistunut..
Nyt toista odottaessa menee suurinpiirtein saman verran..
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja sininsydan:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kysyn uudelleen.paljonko meni tupakkaa raskausaikana?jos ei tähän kysymykseen ole vastausta niin voi tehdä vaikka oman aloituksen aiheesta.

Ensimmäistä odottaessa poltin aika samoin, ku ei raskaanakin, eli noin aski päivässä.. Ainoa ero, että raskaana yritin pitää polton niin, että kerralla polttaisin vain puolikkaan tupakan, mut sekään ei todellakaan aina onnistunut..
Nyt toista odottaessa menee suurinpiirtein saman verran..
Kiitos myös sinulle asiallisesta vastauksesta ja vastauksesta aiheeseen :)
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Alaston lohikäärme:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Alaston lohikäärme:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Alaston lohikäärme:
nikotiinipurkkaakin pureskelen silloin tällöin.joskus vaan hermo repeää ja pakko polttaa..
Mulle sanottiin neuvolassa, et raskaana ei sais käyttää purkkaa.
ai jaa..mikähän siinä on?
 
Alkuperäinen kirjoittaja essi:
Alkuperäinen kirjoittaja tiina:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja ev:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mulla meni 10. mut on se tosiaanki kumma että aletaa heti valittaa jos raskaana oleva polttaa. juu kyllä tiedetää että vaikuttaa lapseen ja nii edelleen. poltin koko raskauden ajan ja iha terve poika mulla on. eikä ollu edes mitenkää pienikokonen ku paino 4kg syntyessää. on jokasen oma päätös polttaako vaiko ei. eiköhän se ap:ki sen tiedä ilman että siinä aletaan heti syyttelemään!
no tuo nyt on typerää. lapsellasi saattaa olla "oireita" joita et vaan miellä tupakan aiheuttamaksi. esim. oppimisvaikeuksia, vilkkautta ym ym ym ym voi olla tupakan aiheuttamia. mutta monet pistää sen vaan lapsen persoonan piikkiin.
Mutta ne oireiluthan voi johtua ihan mistä muusta vaan....paljon lapsia jolla on jotain ja äitejä jotka eivät ole polttaneet...
Niin voi, mutta ne äidit jotka eivät ole lastaan savuttanut ei tarvitse ainakaan miettiä sitä että on sen itse mahdollisesti lapselle aiheuttanut.
Ja vaikka mitään ei lapselle tulisikaan, en tajua että joku "äiti" on valmis edes ottamaan riskin että vahingoittaa lastaan.

Mä poltin 2 tupakkaa himoissani koko aikana. Olen polttanut ennen raskautta 15-vuotta, 1-2 askiin päivässä. Raskaus tuli täytenä yllärinä ja pelkäsin tuota lopettamista. Mutta parissa viikossa se meni ohi ja pakko myöntää, että olisin syyllistänyt itseäni koko elämän, jos lapselleni tulisi oppimishäiriö. Ei siinä, että se voi tulla, vaikka olinkin polttamatta, mutta ainakaan itseäni ei voi siitä syyttää. Haluan tehdä vasta kysymyksen: Miksi et lopettanut raskauden aikana tupakointia?
Jos et itseäsi syytä lapsenoppimisvaikeuksista kun et ole polttanut niin ketähän syytät??Lasta???Lapsen isää?? Eiköhän kuule siinä syytä itseään vaikka ei olisi edes haistanut tupakan savua koko raskauden aikana!
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Alaston lohikäärme:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Alaston lohikäärme:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Alaston lohikäärme:
nikotiinipurkkaakin pureskelen silloin tällöin.joskus vaan hermo repeää ja pakko polttaa..
Mulle sanottiin neuvolassa, et raskaana ei sais käyttää purkkaa.
ai jaa..mikähän siinä on?
En mä yiedä, en edes huomannut kysyä, koska olin päättänyt lopettaa ilman korvaustuotteita.
 
tiina
Alkuperäinen kirjoittaja hanne88:
Alkuperäinen kirjoittaja essi:
Alkuperäinen kirjoittaja tiina:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja ev:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mulla meni 10. mut on se tosiaanki kumma että aletaa heti valittaa jos raskaana oleva polttaa. juu kyllä tiedetää että vaikuttaa lapseen ja nii edelleen. poltin koko raskauden ajan ja iha terve poika mulla on. eikä ollu edes mitenkää pienikokonen ku paino 4kg syntyessää. on jokasen oma päätös polttaako vaiko ei. eiköhän se ap:ki sen tiedä ilman että siinä aletaan heti syyttelemään!
no tuo nyt on typerää. lapsellasi saattaa olla "oireita" joita et vaan miellä tupakan aiheuttamaksi. esim. oppimisvaikeuksia, vilkkautta ym ym ym ym voi olla tupakan aiheuttamia. mutta monet pistää sen vaan lapsen persoonan piikkiin.
Mutta ne oireiluthan voi johtua ihan mistä muusta vaan....paljon lapsia jolla on jotain ja äitejä jotka eivät ole polttaneet...
Niin voi, mutta ne äidit jotka eivät ole lastaan savuttanut ei tarvitse ainakaan miettiä sitä että on sen itse mahdollisesti lapselle aiheuttanut.
Ja vaikka mitään ei lapselle tulisikaan, en tajua että joku "äiti" on valmis edes ottamaan riskin että vahingoittaa lastaan.

Mä poltin 2 tupakkaa himoissani koko aikana. Olen polttanut ennen raskautta 15-vuotta, 1-2 askiin päivässä. Raskaus tuli täytenä yllärinä ja pelkäsin tuota lopettamista. Mutta parissa viikossa se meni ohi ja pakko myöntää, että olisin syyllistänyt itseäni koko elämän, jos lapselleni tulisi oppimishäiriö. Ei siinä, että se voi tulla, vaikka olinkin polttamatta, mutta ainakaan itseäni ei voi siitä syyttää. Haluan tehdä vasta kysymyksen: Miksi et lopettanut raskauden aikana tupakointia?
Jos et itseäsi syytä lapsenoppimisvaikeuksista kun et ole polttanut niin ketähän syytät??Lasta???Lapsen isää?? Eiköhän kuule siinä syytä itseään vaikka ei olisi edes haistanut tupakan savua koko raskauden aikana!
Montakos röökiä pikkuneiti-Hannella meni raskausaikana?

 
Tällä pikku neiti Hannella meni 2 tupakkaa/vrk! Mutta mitä helvettiä se teille muille kuuluu kuka polttaa ja kuka ei?? Ap kysyin kuinka monta tupakkaa meni päivässä ja jos SINÄ ET OLE POLTTANUT niin sun ei tarvitse edes vastata!!! Mutta vastaas nyt ihmeessä lastasko syytät vai lapsen isää??? Tais olla aika vaikee kysymys kun et viitsinyt siihen vastata!!
 

Yhteistyössä