KUINKA PALJON OLETTE JOUTUNU OLEMAAN POIS TÖISTÄ HOITOJEN TAKIA?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja LT82
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

LT82

Jäsen
11.07.2007
242
0
16
Tän palstan THE KELTANOKKA taas utelee... :whistle:
Kun meillä on vähän pidempi matka hoitoihin (jos niihin joudutaan menemän) niin ajattelin, että mitenkä psljon sitä joutuu olemaan pois töistä niiden takia? Tietääkö teidän esim. lähimmät esimiehet hoidoissa käynnistä?

Meillä ei töissä tiedä kukaan, enkä ole ainakaan vielä ajatellut kertoa. Mun työpaikka on onneksi aika lähellä polia, joten aika nopsaan siellä pääsen käymään, keskellä päivääkin. Meillä ei onneksi tarvii menoja niin selitellä, jos joku kysyy niin olen lääkärissä.

Mulla onneksi vuorotyö. Esikoista tehtaillessa sovin käynnit iltavuorojen aamuihin.
Silloisella pomollakaan ei ollut biologisia lapsia, joten ymmärsi mua. Sain myös usein koko päivän vapaaksi.
Ei tarvinnut kuin vinkata et silloin ja silloin ois lääkäri.
Tätä toista tehtaillessa en ole ollut töistä pois, kun aluksi kävin vain gynellä ja sain clomifenit alkuun. Jatkosta ei vielä hajuakaan, toivottavasti uusi pomo ois yhtä joustava.
Tosin meillä kyllä noi vuorojen vaihdot onnistui helposti, kun mä halusin iltavuoroja ja muille se sopi paremmin kuin hyvin :D

Mä otin aina lomapäivistä tai sit palkattoman vapaan. Matkaa 50km hoitopaikkaan ja siellä kumminkin meni jonkin aikaa ja bussilla jouduin mennä. Mun pomo tiesi asiasta. Katsoin parhaaksi kertoa kun piti kumminkin niin usein käydä.

Hei!

Mulla on matkaa hoitoihin noin 90km. Pitämättömiä ylitöitä on sen verran jemmassa, että otan niistä ne tunnit pois, jollen sitten tule ko päivänä jo aiemmin töihin (riippuu aina vähän työtilanteesta). Minua tuuraava työkaverini tietää ja muutama muu työkaveri, esimiehelleni en ole kertonut asiasta. Olen yrittänyt järjestää ne käynnit joko heti klo 8 aikaan klinikalle tai sitten iltapäivän viimeisin aika.
Meillä on yksi ivf-hoitojakso takana ja se ei tuottanut valitettavasti toivottua tulosta. Nyt on seuraava sitten elo-syyskuussa ja silloin aion pitää punkion jälkeen vapaata ne päivät siihen siirtoon asti. Viimeksi olin töissä punktion jälkeen, mutta nyt tuntuu siltä, että tämä on se ykkösjuttu ja sitten vasta muut jutut - tätä stressiä kun tuntuu olevan jo melkoisesti työstäkin, saatika sitten tästä lapsettomuudesta.

Mä pidin kans aina palkatonta tai sitten otin ylityötunneista pois hoitokäynnit. Niitä nyt jonkun verran kertyi käyntejä, mutta kun selitin pomolle hän ymmärsi hyvin ja aina järjesteltiin sitten asiat niin että sain olla pois. Tosin tottakai itsekin järkkäilin ajat niin että muille olisi mahdollisimman vähän haittaa poissa oloistani.

Meillä tulee "hoitopaikkaan" vähän reilu 90km matkaa. Ja niin mäkin ajattelin, että (jos sinne asti joudutaan) ottaiain palkattomia vapaita. Mut esimiehelle mun on varmaan pakko kertoa.
Kuin kauan esim. inssin jälkeen pitää olla sairaalassa, vai pääseekö sieltä heti pois? saakos sitä sen jälkeen sairaslomaa, ei varmaankaan??

Inssin jälkeen pääsee heti pois, ja mä menin ainakin suoraan takaisin töihin. Oli kaikenkaikkiaan helpompi ja nopeampi operaatio kuin mitä kuvittelin. Ei mulla tullu edes mitään särkyjä sen jälkeen.

Alkuperäinen kirjoittaja LT82:
Meillä tulee "hoitopaikkaan" vähän reilu 90km matkaa. Ja niin mäkin ajattelin, että (jos sinne asti joudutaan) ottaiain palkattomia vapaita. Mut esimiehelle mun on varmaan pakko kertoa.
Kuin kauan esim. inssin jälkeen pitää olla sairaalassa, vai pääseekö sieltä heti pois? saakos sitä sen jälkeen sairaslomaa, ei varmaankaan??

Inssin jälkeen suositellaan pötköttelemään sairaalassa n. 20min, muttei sen kauempaa tarvitse valkotakkeja katsella. =)

Yhteistyössä