Gallup: Kuinka paljon olet joutunut olemaan töistä pois lasten sairastelemisien vuoksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Meillä eka vuosi päiväkodissa tulee tässä kuussa täyteen ja tuntuu, että tän talven aikana on saanut olla ihan riittävästi pois töistä, kun lapset ovat sairastelleet. Meillä on ollut 3 mahatautia ja parit flunssat, tosin näistä on tullut aina kerrallaan pari sairaslomapäivää ja lapset ovat onneksi sairastelleet samaan aikaan ja osittain viikonloppuisin.
Minä koen nytkin ihan kamalia tunnontuskia, kun viime viikolla jouduin olemaan pari päivää pois ja nyt taas tulee parin päivän poissaolo.

Vähemmän nykyään, mutta kun lähdin työelämään takaisin ja lapset päiväkotiin, niin silloin kyllä sairastamista piisasi ja piisasi ja ja ja ne oli kokoajan kipeenä.. tasoittui vuodessa kun oli ensin käyny kaikki päiväkodin pöpöt läpi :cry:

Vuoden aikana neljä kertaa neljän lapsen sairastelujen takia. En siis kovin paljon, onneksi :) Pari kertaa ovat olleet kyllä noiden kertojen lisäksi kipeinä, mutta sattuneet vapaapäiville/lomalle.

Yksi ja kaksi -vuotiaiden kanssa noin kerran kuukaudessa pari päivää. Aina ei ollut kumpikin kipeänä, mutta kumpikin vuorollaan ja toinen oli korvakierteinen. Nykyään ehkä kerran-kaksi vuodessa: nuorempi on jo esikoululainen.

Vastaus lyhyesti: ihan h e l v e t i s t i.

Ekat 6kk päikässä meni niin ettei lapsi ollut yhtään täyttä viikkoa hoidossa. Mies hoiti ehkä 60% poissaoloista, minä 30% ja isovanhemmat 10% ("kuumeettomat päivät", jolloin ei todnäk tartuta enää). Tehtiin töitä kotoa käsin vähän, joskus vuoroteltiin, istuttiin yöllä keittiönpöydän ääressä läppärit auki, syömässä jäätelöä ja duunia tehden.

Eli molemmilla projektivastuuta, ja niin että kukaan ei voi sijaistaa. Kun projektin rahoitus päättyy työ päättyy. Silloin on turha selittää rahoittajalle, että "mut ku meillä oli se korvakierre ja putkituksen jälkeen kuumekierre ja ja ja".

Eli työkavereiden vuoksi ei varsinaisesti ole koettu huonoa omaatuntoa, paitsi kun deadlinet on paukkuneet. Mutta oma ammatillinen tulevaisuus alkaa olemaan vaakalaudalla jos olet 24kk rahoituksesta 10 vkoa lomalla ja pari kuukautta kotona sairaan lapsen kanssa.

Lapset jo aikaa sitten ohittaneet sen iän, että olisi palkalla saanut kotona olla hoitamassa. 3 lasta ja kerran laskin tiedoistani, että 8päivää olen ikinä ollut lapsen sairauden vuoksi pois, siitä huolimatta, että kaksi vanhinta menivät hoitoon 9kk vanhoina ja nuorin 1v1kk vanhana.

Vuoden aikana yhteensä ehkä 4 päivää.

Lapsi ollut viimeistä kuukautta lukuunottamatta melko terve, miehen ja mummin kanssa jakamalla on mennyt hyvin. Kiitos ihanalle mummille. Itse olen palvelulaitoksen johtaja, joten on hankalaa olla montaa päivää poissa töistä.

viiden vuoden aikana olen ollut yhden päivän.Silloin olin myös itse kipeä, mut sairaslomatodistus on kirjoitettu lapsen nimissä kun se oli pakko kipeiden korvien takia käydä näyttämässä tk:ssa.

En päivääkään. Lapsi 2,5v ja edelleen kotihoidossa (isän kanssa). On sairastanut elämänsä aikana vain yhden kunnon vatsataudin ja yhden pikkuflunssan. Ja tosiaan sairastanut isän kanssa kotona

Tänä vuonna lapsi ei ole sairastanut ollenkaan, viime vuonna olin pois päivän, edellisenä 2,5 (joista 2 pv pienen leikkausoperaation vuoksi). Lapsi meni pk:iin vähän alle 3-vuotiaana, yhteensä sairastelujen vuoksi oon ollut pois n. 5-6 päivää. Nyt eskarissa.

Vaihtelevasti. "Pahimapana" vuotena olin ehkä kymmenen päivää vuodessa pois lapsen sairastelujen takia.
Kouluikäisen kanssa ei onneksi tarvitse jäädä töistä pois.

Vuoden aikana olin lapsen flunssan/kuumeen takia yhteensä n.5päivää, pari päivää yleensä putkeen. Mies oli välillä myös pois. Lisäksi olin viikon verran kotona, kun lapsella murtui käsi. Silloin meillä oli yksi lapsi 2v.

En ole koskaan ollut töistä pois lapsen sairauden takia. Esikoinen on 12v, keskimmäinen 10v ja kuopus 7v. Lapset sairastaa ehkä kerran vuodessa yhden päivän kuumeen. Mies on ollut työttömänä tai mulla sattunut oleen vapaapäiviä, kun lapset on sairastaneet.

Yhteistyössä