kuinka paljon miehellänne on omaa lomaa vuodessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja unikuu108
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

unikuu108

Vieras
siis lomaa jonka viettää ihan itsekseen tehden niitä asioita mitä itse haluaa. ja kuinka paljon sinulla?

lisäkysymys:

tarvitseeko miehesi mielestäsi omaa lomaa? entäs sinä miehesi mielestä?

No me ollaan kyllä yhessä aina mietitty mitä tehdään millonkin... Oikeestaan, jos puhutaan esim. kesälomasta, niin vietetään se aika tiiviisti yhdessä. Mutta taas vuoden aikana mies tekee jonkun oman viikonloppureissun tai sit lähtee lomalle esim. yhden lapsen kanssa. Mä taas en tee reissuja, mutta mulle on lomaa sillon ku mies ottaa lapset ja lähtee mummolaan reissuun.

ei ollenkaan kuin ei myös minullakaan..
aina mennään yhdessä jos mennään =)

Ja juu meillä myös todella harvassa edes "vapaa päivät" lapsista kun ei noita hoitajia liiemmin ole..

Mies käy kahden veljeni kanssa formulareissulla joka vuosi. Lasketaanko omaksi lomaksi myös kuntosalilla käynti pari kertaa viikossa ja golfin pelaaminen kesäaikana kerran viikossa?

Kokkariviikonloppu silloin tällöin... tai kai sitä nyt isännällä muutenkin on ns. omaa lomaa, vaikka olisi perheenkin parissa. Esim. tänään isäntä tuumasi, että päivä on tuntunut ihan lomapäivältä, kun ei ole tarvinnut rempata... eli olimme siis pienempien kanssa kylillä kuljailemassa =)

Haluamme olla lomalla yhdessä. Me ollaan oltu kohta yhdessä melkein puolet meidän elämästä, koko meidän aikuisuus, joten me vietetään mieluiten aikaa yhdessä.

Mies on tämän viikkoa lomalla meidän kanssa. Ensi viikolla lähtee vajaaksi viikoksi kavereidensa kanssa pohjoiseen kalareissulle, eli se on sitä sen ommoo lommoo.
Minä lähden sitten jossain vaiheessa tänä kesänä kolmen päivän reissulle yksin.

Pyrimme siihen että ainakin tälleen kerran vuodessa voisimme lomailla myös ihan yksin tai kavereiden kanssa.
Vaikka olenkin aika sosiaalinen tapaus niin silti tykkään/kaipaan ja tarvitsen välillä aikaa ihan vaan itseni ja ajatusteni kanssa =)

Alkuperäinen kirjoittaja rautalanka:
Mitä on omaloma? Selitätkö tarkemmin? :)
oma loma eli aika millon voi tehdä mitä itse haluaa yksin. ilman puolisoa/lapsia.olla joko kotona tai lähteä jonnekin.mitä nyt haluaakaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Besserwisser:
Paljonkos ap:n miehellä on omaa lomaa?
no. viime vuonna kesällä mies jäi kahdeksi viikoksi kesälomallaan himaan kun me mentiin mun mutsille. sai olla niinkuin halusi. en edes tiedä mitä teki. luultavasti oli kavereidensa kanssa,pelasi ja katsoi leffoja.. :D

tää nyt ei ole suoraan omaloma mut sit oltiin pojan kaa 2vk kreikassa syksyllä ja mies kotona. oli kuulemma kivaa olla yksin ja tehdä niinkuin halusi.

ja keväällä oli firman kaa pitkän viikonlopun barcelonassa huvimatkalla.mut ei ole suoraan omaloma tääkään.
nyt tänä vuonna ollaan tälläkin hetkellä mun mutsilla (oltu nyt viikko) ja mies kesälomallaan yksin himassa.

mä en ole tainnut pitää omaa lomaa siis olla viikkoa jossain /mies ja poika jossain..

mun mielestä on hyvä olla välillä itsekseen. ja mielelläni annan aikaa myös toiselle. itseasiassa mies odottaa sitä että saa olla ihan rauhassa ainakin kerran vuodessa.
mulle toisaalta riittää lyhyemmätkin ajat. esim vuorokausi tai viikonloppu..

Ei meillä kummallakaan ole sellaista omaa lomaa että voisi ilman perhettä matkustaa tms mutta käytännönsyistä meillä on osa lomasta eri aikaan (tänä vuonna kummallakin 2 viikkoa, yhteistä lomaa 3 viikkoa) jolloin voi lasten kanssa tehdä mitä itse haluaa. Mies menee lasten kanssa mökille, minä reissaan kaupungissa ja ollaan kotona. Tietty viikonloppuisin voi ottaa "omaa aikaa" jos siltä tuntuu ja miehelläni on näitä kavereiden keskeisiä mökkireissuja muutama/vuosi.

Ihan arjessa tulee kummallekin omaa aikaa kun toinen esim vierailee lasten kanssa oman suvun luona (aina emme mene sinne perheenä kun suku asuu lähellä ja näemme paljon) tai tekee jotain muuta, itse saatan ottaa lapset mukaan shoppailureisullekin ja viedä mäkkäriin ja hoploppiin samalla.

mun mies on n 4-6 kertaa vuodessa mökillä kalastamassa viikonlopun kaverinsa kans ja lisäks pari kertaa vuodessa tekee Tallinnanreissun miesporukalla.
Ja nyt kun aloin miettiin niin mä en tee mitään vastaavaa.. :/ Laivareissulla naisporukassa joskus mut silloinkin päivämatkoja että yöksi kotiin. Pitäs kai vaan lähteä. Vaikka sinne mökille jonkun ystävän kans..

ukko lähtee tänään töitten jälkeen Alastarolle katto kisoja, ovat porukalla vissiin viimeiset 10v siellä käyneet..tulee sunnuntaina takaisin, ja joskus sitten syksyisin ovat käyneet Neste-rallissa, siinäpä kai ne "omat lomat"
mulla ei itsellä ole mitään tiettyjä juttuja, mut jos haluan jonnekkin lähteä niin sit pääsen kyllä lähtemään

kyllä mun mielestä kaikilla on oikeus viettää sitä omaakin aikaa..

Ei meillä ole ollut pariin vuoteen lomaa, omaa tai yhteistä. Nyt olisi näköpiirissä täksi kesäksi yksi lomapäivä (sormet kyynärpäitä myöten ristissä, että onnistuu).
Päästään sitten lähtemään viikonloppureissuun jo perjantaina aamulla :)

Mies käy kesällä kaverinsa kanssa mökkiviikonlopun viettämässä, rölläämässä siis :D Ja mies käy "pidennetyillä" jääkiekkoreissuilla kavereittensa kans pari kertaa talvessa.
Mä en yön reissuja yksin tee, mut päivän lomia otan silloin tällöin.
Mut muuten lomaillaan aina koko perheen voimin!

kyllä meillä mies tarvii omaa aikaa ja se on ihan normaalia viettää välillä aikaa toisaalla.

meillä menee niin et me lähetään yhessä nyt mun vanhemmille ja mies lähtee sit viikon päästä kotia kun men jatketaan lomaa siellä vielä 2vkoa.

ukko tekee myös joka vuotisen ilosaarireissun ja mä käyn kerran tai pari vuodessa mun vanhemmilla tytön kans ja mies jää kotiin.

no mies metsästysreissulla joka syksy viikon pohjoisessa. ja syksyllä viikonloput hirvimetsällä. onko se omaa lomaa?? ja sitten kalastusreissuja jotka kestää yönyli...
minun omaloma on sitten varmaan sitä kun menen naapuri kaupunkiin tapaamaan kavereita ja sukulaisia, mies kun ei aina ehdi mukaan. ei minulla muita omia lomia ole

Yhteistyössä