Kuinka paljon lähiäidin pitää kestää erolapsen takia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Families
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
F

Families

Vieras
Korvista tulee savua kun joudun kestämään etäisän alentuvaa ja epäystävällistä asennetta jotta yhteys lapseen säilyisi. Kaikki yhteydenotot joilla yritän edistää lapsen parasta isä tulkistee kaipuunani häntä kohtaan ja kohtelee minua tylysti. Joudun jatkuvasti nöyrtymään, nielemään kiukkuni ja teeskentelemään lapselle että isänsä on ihana superisä.
Lapsen isä oli suhteessa väkivaltainen minua kohtaan ja paljastui lopulta onnenonkijaksi joka halusi mm. lykätä avioeron hakemista, eli asua kaksi vuotta erossa jolloin avioeron saa heti, jotta saattaisi saada osan perintöä jos varakas äitini olisi kuollut. Hain eroa heti.

Uusi naisystävänsä säälittää. Vaikuttaa kivalta, mutta yhtä sinisilmäiseltä kuin minä olin. Haluaisin varoittaa häntä lastensa takia, mutta en sitä tee koska minut tulkittaisiin vain mustasukkaiseksi ja yhteydenoton yritykseksi saada lapseni isä takaisin. Uusi naisystävä on tietenkin varakas, kuinkas muutenkaan.

Aika paljon voi kestää mutta lakkaa nyt esittämästä että mies on joku superisä. Ei sinun tarvitse isää ylistää tms, riittää kun hoidat asiat asiallisesti ja olet kiinnostunut jos lapsi jatain isää liittyvää innoissaan kertoo.

Itse en olisi exän kanssa missään tekemisissä jos lapsia ei olisi, mutta nykyisellään ollaan ihan ok väleissä ja lasten asiat hoituu. Lapset voivat iloita kuulteni isään liittyvistä asioista, ja kivahan se on jos on ollut isän kanssa kivaa, mutta en myöskään ala maalaamaan asioita ruusunpunaisiksi ja keksimään isän puolesta selityksiä jos hän esim. tekee "oharit" lapsille jossain asiassa.

Anna miehen hoitaa hänen ja lapsensa välit, ainakin jonkin aikaa.
Ole yhdeydessä niin vähän kuin mahdollista, älä sekaannu mihinkään heidän juttuunsa.
Kun aikaa kulunut muutama vuosi niin sitten voit miettiä niitä heidän suhteen parannusjuttuja.

Yhteistyössä