kuinka paljon kk ikäinen syö yhdellä kerralla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mmie
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mmie

Vieras
huomenna pitäisi ekaa kertaa antaa vauvalle pullosta ja mietin tässä, että kuinka paljon maitoa täytyy varata. eli siis paljonko maksimissaan kuukauden ikäinen voi syödä yhdellä syötöllä?olen poissa n. 2,5 tuntia ja siihen aikaan mahtuu yksi syöttö yleensä.

Jos en ihan väärin musita niin meillä meni vajaa 200 ml... mutta kantsii kattoo kaupasta korvikepakettien kyljistä, niissä on viitteeliset määrät

Lapsen ikä
Äidinmaidon-
korvikkeenmääräml/vrk
0 - 1 kk
500 - 600 ml
1 - 2 kk
600 - 800 ml
2 - 3 kk
700 - 1000 ml
3 - 5 kk
700 - 1200 ml
5 - 6 kk
700 - 1000 ml
6 - 8 kk
600 - 800 ml
8 - 10 kk
600 ml
10 - 12 kk
600 ml
Lisäruoka voidaan tarvittaessa aloittaa 4 - 6 kuukauden iässä

Alkuperäinen kirjoittaja TuhmaHauva harmaana:
Alkuperäinen kirjoittaja m a r z a:
Meillä vauva on nyt 7 viikkoa ja syö kerrallaan max 80 ml.

Oh, meillä poika veti jo sen 90 ml laitoksella... vähän oli ruokahalua...

:o :o Eihän ne laitoksella edes anna semmosia määriä vauvalle kerrallaan... Ekana päivänä 10 ml, tokana 20 ml jne... Mä jouduin kaks kertaa pyytään vauvalle lisää maitoa, kun toivat aina vaan liian vähän.

Alkuperäinen kirjoittaja TuhmaHauva harmaana:
Meillä vauva on nyt 7 viikkoa ja syö kerrallaan max 80 ml.

Oh, meillä poika veti jo sen 90 ml laitoksella... vähän oli ruokahalua...

:o :o Eihän ne laitoksella edes anna semmosia määriä vauvalle kerrallaan... Ekana päivänä 10 ml, tokana 20 ml jne... Mä jouduin kaks kertaa pyytään vauvalle lisää maitoa, kun toivat aina vaan liian vähän.

Juu ja ne anto sen vielä vauvalassa. Olin tyytväisenä imettäny noin 1,5 tuntia ja vein vauvan vauvalaan kun lähdin sukulaisia vastaan. Kun haettiin poika niin sanoivat että oli ollut pakko antaa maitoa kun se vaan huusi muuten. Mutta oli siis jo joitain päiviä vanha ja sai lisämaitoa heti kun oli sokerit niin alhaiset... Mutta on tuo ruokahalu jo hilliintyny 2,5 vuoden jälkeen :)

Yhteistyössä