Kuinka paljon käytät alkoholia?

"Niin"
[QUOTE="vieras";28958144]Hohhoijaa. Ai että nykyään pitäisi perheellisen läträtä jo alkoholillakin, vaikka ei yhtään kiinnosta, että toisille palstalaisille ei tulisi paha mieli omasta käytöstään.

Muistan kyllä miten itsekin ihmettelin bilevuosinani sitä miten joku saattoi olla ilman baari-iltaa kuukausitolkulla. Niin ne vaan tärkeysjärjestykset ihmisillä muuttuu ajan saatossa. Ja jos ei muutu lastenkaan jälkeen, on se pelkästään surullista :([/QUOTE]

Tätä minäkin mietin, kun noita vastauksia luin. Jotkut luulee että täällä kiillotetaan kuvaa, kun sanoo rehellisesti, ettei kännää. Minusta se, että etenkään lasten vanhemmat eivät käytä paljon alkoholia on paljon normaalimpaa kuin se, että vanhemmat käyttävät paljon alkoholia. Noilla alkoholia runsaasti käyttävillä on todellisuudentaju hämärtynyt. Ne luulee oikeasti, että kännääminen on ihan normaalia lapsiperheen arkea. Ei ole. Enkä kiillota kuvaani tai kerro "valkoisia valheita", kun tämän kirjoitan. Tämä on totinen tosi. Ehkä kannattaisi katsoa peiliin jos oma käytös hävettää, eikä yrittää leimata kaikki muita samanlaisiksi kuin itse on.
 
Ruokaviinilasit, saunakaljat ja juopottelut tekee vuodessa ehkä sen 12 annosta alkoholia, mikäli en ole raskaana.

Hyvin vähän tulee nykyään juotua, kun ei vaan tee mieli. Ja mulla on niin huono viinapää, että jo 3 lonkeroa aiheuttaa seuraavalle päivälle ihan tajuttoman krapulan...arvatkaa tekeekö mieli juoda, kun tietää mitä siitä seuraa? Ei tee.
 
vieras, minäkin
Join eilen kaksi lasia rose viiniä ja illalla 0,33cl siiderin saunan jälkeen. Minulle on annettu (isän)perintönä viinapää, joka ilmoittaa kun raja on täynnä. Alkoholi lakkaa maistumasta ja minua alkaa väsyttämään.
 
"vieras"
Sanoisin että 4 annosta viikossa.

Esim. tänä viikonloppuna join perjantaina lasin viiniä ja yhden pienen siiderin, eilen 1 lasi viiniä ja iso siideri.
Viime viikonloppuna join kavereiden kanssa perjantaina 3 lasia kuohuviiniä, lauantaina en mitään.
Toissa viikonloppuna join lauantaina yhden drinkin ja sunnuntaina yhden lasin viiniä.
Lomalla menee enemmän.
 
"vieras"
Juon 1-2 alkoholiannosta viikossa eli yksi annos 0,33 keskiolutta tai siideriä. Toissailtana repsahti peräti Alkosta ostettu 0,5 litran walesilainen omenasiideri (6 %:sta). Huh huh, eilen oli krapula siitä. Mutta hyvänmakuista oli: omena maistui omenalta eikä värilitkulta kuten maitokaupan siiderit.
 
"vieras"
Riippuu viikosta. Joskus otan viinilasillisen tai kaksi kolmena iltana viikosta ja välillä menee viikkoja, etten ota yhtään. Humalassa olen ollut viimeksi toissa kesänä, seuraavan kerran parin viikon päästä kaverin häissä, jolloin pitkästä aikaa lapsivapaata.
 
"Nelli"
[QUOTE="vieras";28957819]kaks ja puoli kalijaa per maan kierto auringon ympäri.[/QUOTE]

Siis joka päivä kaks ja puol bissee? Miks just puol bissee? Tuleehan tos yli 800 bissee vuodessa, joten aika paljo. Mulla menee varmaan vaan ehk kymmene pulloo viikolopussa mut siis vähemmä ku sulla eli jotai vähä yli 500.
 
"vieras"
[QUOTE="Nelli";28959279]Siis joka päivä kaks ja puol bissee? Miks just puol bissee? Tuleehan tos yli 800 bissee vuodessa, joten aika paljo. Mulla menee varmaan vaan ehk kymmene pulloo viikolopussa mut siis vähemmä ku sulla eli jotai vähä yli 500.[/QUOTE]

Sulla ei vissiin ollut tuo koulunkäynti vahvin osa-alueesi?
 

Yhteistyössä