Alkuperäinen kirjoittaja nokisses:
... Olen kertonut miehelle, miten tärkeää rakkaimman suutelu minulle on, mutta hän ei antaudu keskustelemaan asiasta sen enempää. Hän pelkää saavansa minulta huuliherpeksen , jollainen (1 rakkula) minulla oli viimeksi puolitoista vuotta sitten. Yhteensä neljästi elämäni aikana on rakkula ollut huulessa. Edelleenkin olen totutteluvaiheessa tähän suukottomaan elämään. Onko vinkkejä?
Näytä/printtaa netistä jokin lääkärisivu, jossa kerrotaan huuliherpeksestä, väritä neontussilla lauseet joista ilmenee, ettei huuliherpes tartu muulloin kuin se on aktiviisena eli rakkuloina. Huuliherpes on myös eritt. yleinen ihmisillä, sen on voinut saada jo ihan lapsena jtk kautta esim. toiselta lapselta, jolla ollut huuliherpes ja pitänyt sormia suussaan ja sitten haronut sen toisen lapsia kasvoja sormillaan. Voi olla että miehelläsi on huuliherpeksestä väärää tietoa ja likaisia mielikuvia. Tai on hyvin bakteerikammoinen.
Edellisen otaksunta kuulosti aika osuvalta myös. Miehesi käyttää huuliherpestä vain tekosyynä... Joko läheisyydenkammoa, kun kasvot ovat niin lähekkäin tai sitten miehellä on omia komplekseja asiaan liittyen kuten, että pitää hengitystään pahanhajuisena eikä siksi suutele tai pelkää ettei osaa suudella hyvin tai "tietää" ettei ole hyvä suutelemaan. Voi myös olla että mies ei ole tottunut suutelemaan aiemmissa suhteissaan, hän on nyt uuden jutun edessä ja hän hannailee.
Voithan kysyä kaikkia näitä häneltä ja katsoa miten reagoi. Jospa avautuisi.