Kuinka paljon ihminen voi lihoa viikossa?

Vai onko tämä ohimenevää turvotusta? Mun pitäisi pakata viikon reissua varten ja niihin vaatteisiin jota olen kesällä käyttänyt mahdun vain sullomalla ja se hame on sopiva, josta aiemmin olen solahtanut läpi. Sitävain mietin, että meneeköhän tämä ohi, vai onko pysyvä olotila eli mitä kuteita otan mukaan???
 
"vieras"
Ehkä keskimäärin kilon, pari niin että se olisi läskiä? Kun elimistöön kerääntyy ylimääräisiä kaloreita, niin niitä pitää tulla 7000 että niistä tulee yksi kg läskiä.
 
Kdlf
No miten mun mies ei liho kuin vähän, vaikka syö varmaan 4000 kaloria päivässä. Autolla menee joka paikkaan eikä harrasta liikuntaa. Joulusta lihonut vain 4kg

2v aikana lihonut yhteensä 9kg

Se saattaa syödä pizzerian pizzan, paljon kotona ja lisäksi 3litraa sokerilimua ja karkkia ja sipsejä.

Paljonko sit tarttee olla vajetta että laihtuu yhden kilon
 
"vieras"
No miten mun mies ei liho kuin vähän, vaikka syö varmaan 4000 kaloria päivässä. Autolla menee joka paikkaan eikä harrasta liikuntaa. Joulusta lihonut vain 4kg

2v aikana lihonut yhteensä 9kg

Se saattaa syödä pizzerian pizzan, paljon kotona ja lisäksi 3litraa sokerilimua ja karkkia ja sipsejä.

Paljonko sit tarttee olla vajetta että laihtuu yhden kilon
(Ensinnäkin 4 kg 6 kuukaudessa on kuitenkin aika paljon.)

Miehet kuluttavat enemmän energiaa kuin naiset (ovat keskimäärin isokokoisempia ja heillä on enemmän lihasta ja vähemmän rasvaa kuin naisilla; lihaksen ylläpitämiseen menee enemmän energiaa kuin rasvan).

Näinhän se on laskennallisesti, että yksi kilo vastaa n. 7000 kilokaloria. Eli jos saat 7000 kcal enemmän kuin kulutat, lihot kilon. Jos energiavaje on 7000 kcal, laihdut kilon. Yksilöllisiä eroja tässäkin kuitenkin on.

Toisaalta vastikään julkaistiin tutkimus, jonka mukaan silläkin on merkitystä, mistä kalorit tulevat. Enemmän proteiinia ja rasvaa syövät kuluttavat enemmän kaloreita kuin enemmän hiilihydraattipitoista ruokaa syövät. Tämä johtunee siitä, että proteiinin ja rasvan käsittelyyn menee enemmän energiaa kuin hiilareiden.
 
Kannattaa kokeilla perinteisiä keinoja, liikunta, veden juominen, kevyt ruokavalio ( paljon salaatteja jne vältä sokeria ) . Pidä huolta suolatasapainosta jos juot pelkkää vettä.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä