Kuinka paljon ennen laskettua aikaa suunniteltu sektio?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vieras

Vieras
Jos sinulle on tehty suunniteltu sektio vauvan perätilan tai istukan paikan tähden tai jonkun muun syyn perusteella, niin milloin se tehtiin laskettuun aikaan nähden? Itselläni leikkaus on edessä, enkä ole älynnyt kysyä sen mahdollista ajankohtaa.

siihen voi vähän itsekin vaikuttaa. Jos lapsella ja minulla kaikki hyvin, en anna leikata liian aikaisin.
lapsenhan on hyvä olla kohdussa mahdollisimman pitkään.
Mulle on tehty suunniteltu sektio 40+5.
Lääkäri olisi halunnut aiemmin leikata mutta en taipunut koska kaikki oli hyvin minulla sekä vauvalla.

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Alkuperäinen kirjoittaja millipilli:
Itelle ei oo tehty, mutta miehen veljen vaimolle tehtiin perätilan vuoksi 39+5 (esikoinen oli syntynyt 39+6)
Onpa myöhään... Eikö siinä ole riski, että alkaakin itsekseen syntymään?

Onhan siinä... sitten muuttuu päivystyssektioksi

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Alkuperäinen kirjoittaja millipilli:
Itelle ei oo tehty, mutta miehen veljen vaimolle tehtiin perätilan vuoksi 39+5 (esikoinen oli syntynyt 39+6)
Onpa myöhään... Eikö siinä ole riski, että alkaakin itsekseen syntymään?

mun kohdunsuu tutkittiin ennen leikkausta, täysin samassa tilanteessa kun koko raskausjana eli 2cm pitkä, supistellut ei ollut yhtään siihen mennessä, kohdunsuu oli ainoastaan hiukan pehmentynyt.
Lapsi ei siis olisi syntynyt vielä hetkeen itsekseen.

Mulle oli annettu leikkausaika noin 1,5 viikkoa ennen laskettua aikaa perätilan vuoksi, mutta poika syntyikin kolme viikkoa ennen laskettua aikaa (leikattiin tietty silti). Arvelinkin syntyvän ennen, kun isosiskonsakin syntyi kaksi viikkoa ennen la:a.

mINULLA on aina tehty ensin ultra ja kyselty voinita esim. onko ollut supisteluja jne. sitten suunnitellusti 38+3 ja 36+3. varmaan vaikuttaa justiin äitin vointi ja vauvan kasvu- aina parempi mitä pitempään mahassa tai ainkain LA. lähelle

Mahdollisimman lähelle laskettua aikaa pyritään ainakin TAYSissa laittamaan ellei mitään ongelmia ole. Silloinhan se vauva kuitenkin on valmiimpi syntymään, joten on katsottu että kannattaa ottaa se riski että joudutaan tekemään sektio päivystyksenä jos synnytys käynnistyy aiemmin.

Minulle tehtiin rv 39+5.

Suunniteltu sektio tehdään jos kaikki on hyvin noin rv 39, noin viisi päivää ennen laskettua aikaa. Mutta toki tähän vaikuttaa moni asia. NÄin vain itselleni on snaonut noin kymmenkunta lääkäriä. Mahdollisimman pitkään tietysti odotellaan, jos se vian on mahdollista.
Oma suunniteltu sektio oli rv40+0.