Kuinka paljon asteikolla 1-10 hävettäisi, jos miehesi osallituisi katupartioon?

No jaa. Kuka tahansa voi mennä vähän hämilleen, jos seuraa liikaa Hesaria ja Yleä, ja ties mitä uuninpankkopoikia.
En juuri seuraile kyseisiä medioita, tai pidä ylipäätään mitään mediaa "totuutena".

Huomaatteko, kuinka älyllisesti vähälahjaisia olette?
Lukekaa huvikseen tämä ketju ajatuksella läpi ja etsikää joku kohta, jossa annan MINKÄÄNLAISTA mielipidettä turvapaikanhakijoista tai nykyisestä maahanmuuttopolitiikasta.
Löytyykö?

Ihan vaan, että noi teidän ihmeelliset JOHTOPÄÄTÖKSET ja niiden pohjalta länkytys asettuu hieman noloon valoon..
 
Yleensä jaksan puolustaa naisia, kun kuulen jotain "naisilla ei ole logiikkaa"-schaibaa, mutta tällaisilla hetkillä tulee kyllä vähän sellainen fiilis, että ehkä logiikka ja rationaalisuus ihan oikeasti on kanssasisarten keskuudessa vähän harvinaisempi ominaisuus..

Ikävää sinänsä, kun keskustelun laatu pakostikin kärsii siinä, kun vastapuolella ei vaan ole tarpeeksi lahjoja.
 
vierailija
Yleensä jaksan puolustaa naisia, kun kuulen jotain "naisilla ei ole logiikkaa"-schaibaa, mutta tällaisilla hetkillä tulee kyllä vähän sellainen fiilis, että ehkä logiikka ja rationaalisuus ihan oikeasti on kanssasisarten keskuudessa vähän harvinaisempi ominaisuus..

Ikävää sinänsä, kun keskustelun laatu pakostikin kärsii siinä, kun vastapuolella ei vaan ole tarpeeksi lahjoja.
No jaa. Jotkut osaavat ennakoida asioita, mutta keskinkertaisuudet eivät opi edes menneisyydestä. Se näkyy suhtautumisessa tähän katupartioasiaan.
 
No jaa. Jotkut osaavat ennakoida asioita, mutta keskinkertaisuudet eivät opi edes menneisyydestä. Se näkyy suhtautumisessa tähän katupartioasiaan.
Voisiko joku siis kertoa, mihin katupartioita tarvitaan, mihin ne auttavat?

Tähän mennessähän ne ovat lähinnä jakaneet kansaa ja aiheuttaneet riitoja, myöskin osa ihmisistä pelkää.
Moni joutuu tällä hetkellä pelkäämään sekä muualta tulleita fundamentalisteja (islamisti-tph:t) että katupartoita (vastarintaliikkeen natseja).

Huom. olenko jossain siis kertonut mielipidettäni turvapaikanhakijatulvasta ja siihen liittyvistä riskeistä? Olenko?
Lukekaa nyt ajatuksella, nolaatte vain itsenne tuolla öyhötyksellä.
 
  • Tykkää
Reactions: Lunatic
Jos kuuluisin venekerhoon, niin mulla ei olis mitään ongelmaa hoitaa omaa vahtivuoroani siellä laiturilla. Siinä hommassa kun ei lähdetä pesäpallomaila taskussa pyörimään kaupungille kattomaan kuka näyttää perämoottorivarkaalta.

Jos tarvetta olis, niin voisin kuvitella olevani mukana vaik ”korttelivanhemmat"- tyyppisessä toiminnassa mis naapurin kanssa käydään katsomassa mitä ne omat ja naapurin piltit siellä ostarilla touhuaa. Mut tarve sais olla aikamoinen.

Saapas- tyyppinen toiminta on katupartiointia jota vastaan mulla ei ole mitään, pikemminkin päinvastoin.

Mut joku ”soldiers of odin"- tyyppinen rähinäremmi ei paranna kenenkään turvallisuutta mitenkään. Päinvastoin. Siihen hakeutuu sitä sakkia joka ei tosiaankaan sovellu minkäänlaiseen järjestyksenvalvontaa. Vain lisäävät järjestyksenvalvonnan tarvetta.
 
vierailija
Voisiko joku siis kertoa, mihin katupartioita tarvitaan, mihin ne auttavat?

Tähän mennessähän ne ovat lähinnä jakaneet kansaa ja aiheuttaneet riitoja, myöskin osa ihmisistä pelkää.
Moni joutuu tällä hetkellä pelkäämään sekä muualta tulleita fundamentalisteja (islamisti-tph:t) että katupartoita (vastarintaliikkeen natseja).
http://paavotajukangas.com/2015/07/29/suomen-vastarintaliike-patriootti-toimii/

Vastarintaliikettä ei näemmä juuri tarvitse pelätä, vaikka olisi ulkomaalaistaustainen ahdistelija. Ottivat vain kuvan tyypistä ja ilmoittivat toimittavansa sen poliisille, jos ei lopeta touhujaan.
 
Jos kuuluisin venekerhoon, niin mulla ei olis mitään ongelmaa hoitaa omaa vahtivuoroani siellä laiturilla. Siinä hommassa kun ei lähdetä pesäpallomaila taskussa pyörimään kaupungille kattomaan kuka näyttää perämoottorivarkaalta.

Jos tarvetta olis, niin voisin kuvitella olevani mukana vaik ”korttelivanhemmat"- tyyppisessä toiminnassa mis naapurin kanssa käydään katsomassa mitä ne omat ja naapurin piltit siellä ostarilla touhuaa. Mut tarve sais olla aikamoinen.

Saapas- tyyppinen toiminta on katupartiointia jota vastaan mulla ei ole mitään, pikemminkin päinvastoin.

Mut joku ”soldiers of odin"- tyyppinen rähinäremmi ei paranna kenenkään turvallisuutta mitenkään. Päinvastoin. Siihen hakeutuu sitä sakkia joka ei tosiaankaan sovellu minkäänlaiseen järjestyksenvalvontaa. Vain lisäävät järjestyksenvalvonnan tarvetta.
Sama juttu. Mä en voisi edes kuvitella mun miestä uusnatsityyliseen Odin-porukkaan vaikka tuo on ollut ties missä talkoissa.
Mut jos meillä vaikka koulun lasten isät perustaisivat jonkun valvontapartio-ringin niin mun mies olisi mukana. Silloin voisi olla varma että turhilta mellakoilta vältyttäisiin.
 
Niin no, sellaisessa tilanteessa pyydettäisiin luultavasti jo armeijalta apua, jos jotain ryhmäraiskailuja ruvettaisiin torilla pitämään.

Kesä-Helsingin illoissa on kyllä niin paljon porukkaa, etten usko sellasta tilannetta kovin helposti tulevan, etteikö turvassa pysyisi ja olisi.
Tietysti omaa harkintaa on saanut käyttää aina, eli missä kulkee mihin aikaan ja yksin vai seurassa.
Kyllä tuollaisia tilanteita saattaa tulla - toivotaan ettei tule. Tuskin ruotsalaisetkaan olettivat että kesäisissä musiikkitapahtumissa järjestelmällisesti ahdisteltaisiin tyttöjä. Nyt kun asia on tullut julki, kaikki syyttelevät toisiaan. Ainakin toisen kesän ongelmat olisi voitu välttää sillä, että ensimmäisen kesän ongelmat olisi tuotu julkisuuteen. Sitä ei haluttu tehdä koska turvapaikanhakijat olisivat leimautuneet ja asiaa olisi voitu käyttää poliittisesti hyväksi (eli pelättiin ruotsidemokraattien hyötyvän). Tyttöjen koskemattomuus siis uhrattiin poliittiselle taktikoinnille ja maahanmuuttajien brändäykselle.

http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/2016011020939740_ul.shtml
http://www.dn.se/nyheter/sverige/overgreppen-pa-festivalen-i-stockholm-rapporterades-aldrig-vidare/
 
vierailija
Enemmän hävettäisi että rouva liittyisi Kyllikin siskoihin, joiden päämäärä ilmeisesti on taata matuille työrauha. Mikä taas vaivaa suomalaista naista? Suvaitsevaisuus?
 
Pessimisti
En usko että vaimo ihan heti olisi lähdössä partioimaan, joten vastaan omasta näkökulmastani.

Olen taipuvainen ajattelemaan, että kaikenlaiset partioinnit ja muut humputukset saa jäädä niille keitä se kiinnostaa.

Kesällä heräsin yöllä siihen kun joku nainen huusi lähistöllä apua ja huuto tuntui kuuluvan puistosta. Pyysin vaimoa soittamaan poliisit ja lähdin itse etsimään avunhuutajaa. Aikani etsiskelin, mutta ulkona ollessani avunhuudot lakkasivat, enkä saanut naista paikallistettua. Jälkeen päin selvisi, että oli joutunut miesystävänsä pahoinpitelemäksi ja tilanne oli ehtinyt kestää tovin aikaa. Noh. Näin jälkikäteen tuntuu tietysti typerältä, että vaivauduin nousemaan sängystä asian takia. Jatkossa en moista typeryyttä tee.

Jos nyt suorastaan törmäisin henkilöön, jota pahoinpidellään/raiskataan niin saattaisin häneltä tiedustella kelpaako tälle inhottavan suomalaisen heteromiehen apu ja jollei yksiselitteistä vastausta kuuluisi niin toivottaisin hyvät illan jatkot ja jatkaisin matkaani.
 
vierailija
Te ootte Pin ja Ciervo helttasen lutusia kun käytte toistenne ketjuissa peesaamassa ja tukemassa kaveria

"Joo mäkin häpeäisin tosi paljon jos säkin häpeäisin! "

Ja kohta saan haukut ainakin Ciervolta :D
 
vierailijahups
Joko eka partio on lähtenyt liikkeelle vai onko tää vain jotain uhoa ja keskustelunherättelyä? Niinköhän joku jaksaa tuollaisessa partiossa montakin iltaansa ja viikonloppuansa ja yötänsä viettää?
 
vierailija
Pari epäloogisuutta suvakeilta, olkaapa hyvät:

"Mitä se joku Soldiers of Odin muka ketään auttaa, ei ne kenenkään turvallisuutta lisää..."

Jos tuollainen katupartio on niin mitätön ja voimaton, niin miksi sinä suhtaudut heihin kuitenkin noin tunteella? Jos joukko mitättömiä rääpäleitä kuljeskelee pitkin katuja, niin ei sen pitäisi sinua liikauttaa puoleen tai toiseen. Päinvastoin voisit kannustaa kyseiseen toimintaan, niin saisipahan mielestäsi nämä reppanat sitten jotain tekemistä.

"Minä en ainakaan tarvitse tuollaisen ryhmän apua turvakseni."

Eivät he pakolla ketään autakaan. Jos olet tilanteessa missä saat parrua paksusuoleen tahdostasi riippumatta, olet toki aina oikeutettu kieltämään kaikenlaisen avun saamisen ja jatkamaan yhdyntää. Ilmoitat vain ponnekkaasti näille sotureille, että "häipykää ja antakaa minun hoitaa tämä itse".

"Naiset pelkäävät enemmän Soldiers of Odinia, kuin turvapaikanhakijoita."

Miksi? Montako naista nämä ovat vahingoittaneet? Vastaus on nolla. Olet siis ennakkoluuloinen. Oletko ennakkoluuloinen pelkästään heitä kohtaan, vai yhtä ennakkoluuloinen myös pakolaisia kohtaan? Toinen vaihtoehto on, että olet rasisti ja ennakkoluuloinen vain tiettyä ihmisryhmää kohtaan. Valinta on siis olla ihmisenä ennakkoluuloinen tai rasisti. Saat valita.
 

Yhteistyössä