Kuinka paljon ajattelitte käyttää rahaa joululahjoihin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Noin 200 euroa on yleensä mennyt. Omille lapsille en juurikaan ostele, kun saava lahjoja isovanhemmilta, meidän sisaruksilta ja kummeiltaan aivan riittämiin. Mutta minun vanhemmille, miehen vanhemmille, meidän sisaruksille/sisarusten perheille, kummilapsille jotain pientä kyllä. Miehelle ostan yleensä jotain pientä, mutta tänä vuonna aattelin repäistä ja ostaa jonkun ihanan hemmottelujutun, vaikka hotelliviikonlopun... on niin paljon tehnyt töitä ja väsy.

vaikee sanoa nyt,,mutta luulisn että 300-> ja omille lapsille sekä kummilapsille
aikuiset sukulaiset saavat kukan ja konvehdit
me vaihdetaan paketteja miehen kanssa kylläkin B) tykkään lahjoista :D

Sen verran kun ne tekee.En vielä tiedä mitä toivovat,mutta jos katson ed.joulua,niin veikkaan että noin 1000e.Ja ostan kolmelle lapselle ja vanhemmilleni "jotain pientä".Miehelle en osta-me ostetaan aina yhteislahja yhdessä (esim.matka kaksin)

lahjat ostan yhteensä 7 lapselle ( ei ole kaikki omia)
omalle miehelle ja parhaalle kaverilleni.

sukulaisille leivon jotain ja syödään jouluruoka yhdessä eli jokainen tuo jotain.

rahaa menee lahjoihin ehkä 300 euroa ainakin.

Mahdollisimman vähän.. eikä se raha vaan se että kaikilla joille ostamassa olen on jo "kaikkea" ..
Kukaan ei halua turhaa tavaraa nurkkiinsa.. mutta joulu on antamisen aikaa joten haluan ehdottomasti antaa jokaiselle jotakin.. varmaan kallistun joihinkin oikeasti hyödyllisiin lahjoihin, ruokalahjoihin, ja esim. uimalippuihin, teatterilippuihin ja semmoseen.
Omille lapsukaisille ja kummilapsille tarvii tietenkin ostaa jotain heille heti kivaakin .. leluja tms. mutta hillitysti ja harkiten KOITAN edetä.

Teillä menee hirmu pieniä summia. Itse olen sellainen, että tykkään antaa lahjoja. Aikuisille ostan jotain lahjan saajan näköistä tunteella ja ajatuksella. Omille lapsille yleensä yksi kalliimpi lahja ja muutama pienempi ja tietysti kummilasten lahjat n 30e/per kummilapsi. Yleensä tuo kalliimpi lahja on esim. kännykkä tai pelikonsoli. Mahdollisimman vähällä yritän päästä mutta, mutta aina se ei onnistu.

Meillä menee aika paljon ... varmaan 700-900 euroa. Ja ostetaan vaan pääasiassa omille 2 lapselle. Aikaisemmin kun suvun lapset olivat pieniä, myös kaikki lasten serkut piti muistaa, nyt kun ovat jo niin "isoja" muistetaan vaan kummilapset omien lisäksi.

Toisillemme me vanhemmat emme osta lahjoja, paitsi koko perheen iso "joululahja" muutamana vuonna on ollut lomamatka helmikuussa jonnekin kauan. Viimeksi Thaimaahan. Ja ei olla suurituloisia - tämä vaan vaatii säästämistä ja penninvenytystä mutta on mahdollista vaikkei meidän kummankaan palkka päätä huimaa :)

Yhteistyössä