Kuinka paljon 5-kuukautiset syövät?

Pojalla ikää 5 ja 1/2, painoa seitsemisen kiloa ja painon kanssa pieniä ongelmia (painokäyrä laskussa jatkuvasti), kiinteitä aloiteltu mutta mahdollisen allergian takia ollaan takaisin lähtöruudussa.
Nyt tuntuu siltä, että aikaisemmista lähes litran korvikemääristä ollaan tultu melko pieniin maitomääriin, sillä poika syö himpun harvemmin kuin aikaisemmin mutta määrät eivät ole kasvaneet. Vallan tyytyväinen hangon keksi mutta mietin pitäisikö maitoa tarjota useammin silloinkin kun ei ilmaise olevansa nälkäinen? Jep, neuvolasta kysellään jahka sinne ehditään, mutta jos on mielipiteitä/vinkkejä niin kertokaa ihmeessä! :flower:
 
Meidän 5-kuinen syö aamu- ja iltapuurot,hedelmäsoseella höystettynä, vajaan purkillisen kasvissosetta, johon nyt olen lisänny vähän kanasosetta sekaan, ja vajaan purkillisen hedelmäsosetta eli 4 ateriaa ja maitoa välissä(kerta-annos vaan n.1,2dl)
 
Olen pitänyt vauvalla ruokapäiväkirjaa, koska olin huolissani meillä vauvan oksentelusta.

Näin meillä siis syödään..

6-7 välillä herätään ja otetaan aamutissittely. Paljon ei maitoa tule, puolentunnin tai tunnin päästä juodaan maitoa. noin 100ml.

Unien jälkeen 9-10 aikaan syödään lisää joko maitoa tai velliä 140ml

Sitten köllötellään/leikitään ja syödään taas parin tunnin päästä eli 11-12 maitoa menee taas jotain 120ml ja otetaan unet.

klo14 meillä syödään sosetta. Sitä kuluu jotain 1/2-1dl... Suunnilleen se purkillinen. Meillä vaan syödään kotona tehtyjä soseita ja vähän kaupan makeita jälkkäriksi, niin varmoja määriä en tiedä. Tässä ei juoda maitoa, koska meillä tuo oksentelu tuntuu helpottaneen nyt kun on jätetty maito pois. Huuhdotaan välillä vähän vedellä vain suuta.

Sitten 15-15.30 meillä on taas nälkä ja maitoa kuluu n100ml. otetaan pienet tirsat.

18 syödään taas se 120

ja nukkumaan mennään 21 jolloin kuluu taas joku.. 100ml...

Yleensä päivän aikana kuluu maitoa hyvinkin vaihtelevasti. Mutta normaalina oon pitänyt 650-800ml päiviä. Tosin välillä kuten eilen ei mennyt maitoa kuin 520ml... Viikko kulutuksessakin on ollut suuriakin vaihteluita.

Meillä on neuvola huomenna, joten saa nähdä kuinka painokäyrä kehittyy...Samalla saa viralliset mitatkin. Olettaisin, että paino on jossain 8,5kg ja pituutta n70cm
 

Yhteistyössä