Kuinka paljon 3kk nukkuu?

Kuinka paljon teidän 3-kuiset nukkuu?

Meillä on poitsu parin viikon ajan mennyt yöunille jo 19-19.30 ja aamulla herätään klo 8-9 aikaan (3-4 syöttöä välissä ) . Aamupäivällä tunnin päikkärit ja iltapäivällä 2-3 tunnin päikkärit. Eli unta tulee pollaan aikas paljon, 16-18 tuntia. Vai onko se paljon?

Rytmi muuttui pari viikkoa sitten, kun poitsu aikaisti nukkumaanmenoa kahdella tunnilla, muut unet säilyivät entisellään. Siis tarttee nyt enemmän unta!
 
Musta kuulostaa suunnilleen samanmoiselta unimmäärältä kuin meidän pojalla tuon ikäisenä. Nyt 8,5kk unimäärä on vähentynyt. Ovat niin yksilöitä joku nukkuu enemmän joku vähemmän mutta jos hereillä ollessaan on virkeä ja seurallinen ja syö hyvin niin varmasti ihan ok uni määrä.
 
Meillä tyttö viikon vajaa 3kk ja hyvin maistuu uni. Meilläkin unta tulee suurin piirtein saman verran kuin teilla kimallus. Itsekin olen sitä ihmetellyt ja ollut huolissaankin, mutta nyt olen vain tyytyväinen että on tyttö on hyvä nukkuja.
Niinkuin Jonskis tuossa sanoikin, että kun vauva on hereillä olleessaan virkeä jne, olkaamme vain tyytyväisiä.
 
Kiitti vastauksista!

Joo, poitsu on kyllä hereillä ollessaan varsin virkeä ja iloinen, joten enpä osais kovin huolissani olla. Tainnut vaan periä äitinsä unenlahjat. :D Hyvähän se on et uni maittaa ja tosiaan, saa sitten vähän jotain kotihommiakin tehtyä...jos jaksaa...

Eilen mä kyllä hokasin sellaisen jutun, että poitsu ei aina nukukaan vaunulenkeillä. Tänäänkin parin tunnin lenkillä se suurimman osan ajasta mollotti silmät auki eikä siis nukkunut. Voipi olla että se siis nukkuu paljon vähemmän kuin mä luulen!
 
Alkuperäinen kirjoittaja KolmeKertaa:
Paljon. ennemmin voisi kysyä paljonko ovat hereillä, kun tuo nukkuminen on niin runsasta tuosa iässä. Tunti-pari valveilla ja taas unta palloon on ainakin näillä meidän muksuilla ollut tuo ikä.
No meillä on kyllä aika fifty-fifty-ehkä jopa vähän enemmän valvoo vuorokaudesta mitä nukkuu. :whistle: Ja ikää vajaa 3kk.
 

Yhteistyössä