Kuinka paksua tai ohutta sulatettu suklaa mahtaa olla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pikku Mii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Pikku Mii

Aktiivinen jäsen
21.05.2005
4 220
0
36
Onko hyvä jos laitan suklaan pakastepussissa kiehuvaan veteen ja kun on sulanut niin teen pienen pienen reiän pussiin ja pursotan valkosuklaa-kuorrutteen päälle.Tarkotus tehdä tummalla suklaalla muumien ääriviivat.Onko tuo pussi ja reikä parempi vaihtoehto ku oikee pursotin? :whistle:

Älä muovipussia kiehuvaan veteen laita. Sulata vesihauteessa astiassa eli kattilan sisään esim. lasiastia ja sulata. Sitten odotat, että hieman jäähtyy ja jähmettyy ja sitten pussiin ja reikä siihen.

Alkuperäinen kirjoittaja Toivoliini:
Älä muovipussia kiehuvaan veteen laita. Sulata vesihauteessa astiassa eli kattilan sisään esim. lasiastia ja sulata. Sitten odotat, että hieman jäähtyy ja jähmettyy ja sitten pussiin ja reikä siihen.

Ohops,mä oon niin väsyny tähän leipomiseen ja siivoomiseen et oon jo ihsn pihalla..Oisin varmana sulattanu koko pussin ja siinä ois sit kalliit suklaat :laugh: Jooh,eli kestääkö lasinen astia?Käviskö vaikka kahvikuppi?Milä asteella sitä ois hyvä sulatella?

Alkuperäinen kirjoittaja Toivoliini:
Minä palottelen suklaan pieniksi paloiksi. Sitten laitan vain jälkiruokakulhoon ja kattilaan, jossa on lähes kiehuvaa vettä. Sitten sekoittelen sitä siinä, että sulaa.

Kiitos!Kait mä luotan sitten että tommonen lasinen jälkkärikulho kestää =)

Jos kattilassa vesihauteessa sulatat, sulata tarpeeksi isossa kipossa, ettei vettä pääse räiskähtämään suklaan sekaan. Minusta mikrossa on kätevin sulattaa. laita vaan muutama sekunti aikaa kerrallaan ja sekoita völillä kunnolla ettei pala. Sulatuksen jälkeen muovipussiin ja siihen reikä. Tavallinen pursotin on liian iso tarkkaan pursotukseen (liian iso reikä siis).