Kuinka pahasti polven voi hajoittaa...

... lyömällä sen pöydän reunaan? Eilen kolautun ton lumpion todella kovaa, ja nyt mietityttää kun se on vieläkin kipeä että voiko sen hajoittaa jotenkin vakamamminkin vai onko vaan turvotusta ja mustelma?

Eli siis meniskös lääkäriin vai ei?
 
Voihan siinä olla joku revähtänyt? Jos on kovin kipeä, niin kannattaa käydä näyttämässä. Muuten voi olla että tulee vaan lisävaurioita jotka ei parane koskaan kunnolla. Kuten mulle on käynyt :snotty:
 
Alkuperäinen kirjoittaja päätön:
vieläkin kipee... :D
jos se vielä viikon kuluttua on kipee niin kannattaa miettiä lääkäriä...
No joo...

Mut kun siinä polvessa on myös rustovaurioo (sinällään ei vaikuta asiaan) ja se on tavallisestikkin kipeä. Nyt se on kosketusarka (tästä en ole huolissani) ja liikerajoitteita on eli ei koukistu kunnolla.

Kipeällä on monta määritelmää, ja ehkä mä oon hiukan vauhko kun on kyse polvista. Siinä kun on jo nyt elinikäinen vaiva niin lisää en haluais.
 
eikai polvi voi revähtää kun ei siinä oo lihasta :D

mulla murtui kerran polvi lumpio kun löin sen kiveen ulkona joten kai sen vois murtaa pöydän kulmaankin...
Kannattaa tutkailla tosiaan että miten turvotus laskee ja jos mustuu pahasti ni sit lääkäriin ihan vaan tarkistamaan.
Itse menin lääkäriin vasta kahden viikon kuluttua tapahtumasta kun ei alkanut jalka millään paranemaan.

MUOKS: Kyllä toi liikerajoite kuulostaa sen verran pahalta että menisin heti lääkäriin! Voihan se olla että turvotus sitä painaa niin ettet pysty kunnolla liikuttamaan mutta toi liikkuvuus on aina sellanen juttu että jos siihen tulee jotain muutoksia ni sit lekuriin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tinii:
eikai polvi voi revähtää kun ei siinä oo lihasta :D

mulla murtui kerran polvi lumpio kun löin sen kiveen ulkona joten kai sen vois murtaa pöydän kulmaankin...
Kannattaa tutkailla tosiaan että miten turvotus laskee ja jos mustuu pahasti ni sit lääkäriin ihan vaan tarkistamaan.
Itse menin lääkäriin vasta kahden viikon kuluttua tapahtumasta kun ei alkanut jalka millään paranemaan.
Eikös niveletkin voi revähtää, vai pitääkö sillon sanoa venähtää? :ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tinii:
eikai polvi voi revähtää kun ei siinä oo lihasta :D

mulla murtui kerran polvi lumpio kun löin sen kiveen ulkona joten kai sen vois murtaa pöydän kulmaankin...
Kannattaa tutkailla tosiaan että miten turvotus laskee ja jos mustuu pahasti ni sit lääkäriin ihan vaan tarkistamaan.
Itse menin lääkäriin vasta kahden viikon kuluttua tapahtumasta kun ei alkanut jalka millään paranemaan.
Tätä mä pelkäänkin jos siinä onkin joku pieni murtuma. Miten mä sen tunnistan.

Pystyykö kävelemään ontuen, missä asennossa todennäköisimmin sattuu eniten jne.?

Hiiteen tää korkea kipukynnys, mä tajuan siis että sattuu mutta mun mielestä ei se nyt niin pahasti satu (joku toinen olis varmaan jo jättäny kävelemättä ).
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tinii:
nivelet venähtää ja lihakset revähtää, mutta ei se nivel voi oikeen venähtää iskussa vaan lähinnä vaikka jos se polvi taittuis sisäänpäin vaikka liukastuessa! :)
Ja jos omaa yliliikkuvat nivelet ei edes tiedä mitään venähdyksistä vaikka kuinka vääntyis nilkat tai polvet (olkapään sijoiltaan menokaan ei satu).
 
Alkuperäinen kirjoittaja Endless Sacrifice:
Alkuperäinen kirjoittaja Tinii:
nivelet venähtää ja lihakset revähtää, mutta ei se nivel voi oikeen venähtää iskussa vaan lähinnä vaikka jos se polvi taittuis sisäänpäin vaikka liukastuessa! :)
Ja jos omaa yliliikkuvat nivelet ei edes tiedä mitään venähdyksistä vaikka kuinka vääntyis nilkat tai polvet (olkapään sijoiltaan menokaan ei satu).
Tutulta kuulostaa :D
Olkapää kun itseltäni menee paikoiltaan niin kiepsautan sen vaan takaisin!
Ja polvet ja nilkat lonksuu miten sattuu, mutta voi ne mennä pahastikin. Nimim. Kahdesta metristä polven päälle hypännyt (polvi taittui sisäänpäin koko painolla). Tuloksena keppikävelyä monta viikkoa.

Ja sama juttu tuossa kipukynnys jutussa, kun menin lääkäriin parin viikon jälkeen oman polveni kanssa niin lääkäri ihmetteli että miten olin pärjännyt murtuneen polven kanssa niin pitkään.

Joten enpä oikeen osaa tästä neuvoa. Oma polveni oli ainakin vielä viikkojen jälkeen niin kosketusarka etten saanut housuja ylös melkeen kun itku meinasi tulla.
 

Yhteistyössä