kuinka pahaksi voi MASENNUS mennä?

  • Viestiketjun aloittaja I NeeD You
  • Ensimmäinen viesti
I NeeD You
minulla diagnosoitu masennus. Lääkäri ajan sai vasta 2vkon päähän eli silloin vasta saan lääkityksen. en tiedä kuinka jaksan sinne asti + se aika minkä joutuu odottamaan että lääkkeet tehoavat (2-3vko)...olen huomannut että, esim. muistini on huono. syötän lapsille puuron ja sitten unohdan ja mietin "syötiinkö jo puuro" ja unohdan asioita mitä minulle puhutaan...tuntuu että elän hetkessä joka on katoavaista.

lisäksi olen todella väsynyt. nukun n. 8-11h yöunet ja silti en jaksa päivällä tehdä muuta kuin haluaisin vain nukkua ja odotan iltaa että pääsen nukkumaan...iltaisin tulee tunne että todellisuus ja minä itse katoaa ja olo etten tiedä kohta kuka olen...musta tuntuu että, joudun kohta jonnekkin hoitolaitokseen ja menetän lapset. apuja ei ole saatavilla. lapset 4pvä / kk isänsä luonna...en jaksaisi mitään, tahtoisin vain olla ja nukkua...:(

pelottaa että, kuinka pahaksi tämä voi vielä tästä mennä...ja kaipaan kokemuksia myös millaisen avun lääkkeet antoivat? kauan söit? mitä lääkettä? sivuvaikutukset?

kiitos, tuki on tarpeen.
 
Yritä saada joku aikuinen seuraksesi ainakin nyt ennen kuin pääset lääkäriin. Eli kerro avoimesti jollekin hyvälle ystävälle tilanteestasi. Jospa saisit lastenhoitoapua ja voisit tosiaan vaikka sitten nukkua jos siltä tuntuu.
Masennus pitää hoitaa, sillä sehän voi tunnesti mennä todella pahaksi . Mutta hyvä kun olet jo alkanut hoitaa asioita ja tiedostat itse tilanteen.
 
vieras
Jos menee tarpeeksi pahaksi, voi joutua osastohoitoon. Lääkkeet auttavat 2 viikon päästä, mutta suurin apu tulee vasta 4 viikon päästä. Etkö sais keltään apuja? Eikö lasten isä vois olla enemmän lasten kanssa?
 
ap
mutta kun ei ole ketään sellaista joka voisi auttaa minua. kaikilla ystävillä omat perheet ja menot. lasten isä ei ota osaa eikä arpaa sen enempää hoitoavun kanssa. hänen puolensa kanssa en ole edes tekemisissä.

perhetyöntekijä käy 1krt viikossa auttamassa...se on ainut apu. :(
päivät on tuskaa ja tuntuu että yksi päivä kestää vuoden...lapsien kanssa en jaksa tehdä mitään ; mennä ulos tai olla kiinnostunut, pakolliset toimet hoidan (syömiset ja kylvetys yms)...pahaa tekee katsoa lapsia joilla on tylsää ja turhauttavaa kun äiti vaan makaa sohvalla tai lattialla...:(
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
mutta kun ei ole ketään sellaista joka voisi auttaa minua. kaikilla ystävillä omat perheet ja menot. lasten isä ei ota osaa eikä arpaa sen enempää hoitoavun kanssa. hänen puolensa kanssa en ole edes tekemisissä.

perhetyöntekijä käy 1krt viikossa auttamassa...se on ainut apu. :(
päivät on tuskaa ja tuntuu että yksi päivä kestää vuoden...lapsien kanssa en jaksa tehdä mitään ; mennä ulos tai olla kiinnostunut, pakolliset toimet hoidan (syömiset ja kylvetys yms)...pahaa tekee katsoa lapsia joilla on tylsää ja turhauttavaa kun äiti vaan makaa sohvalla tai lattialla...:(
Ei mullakaan ole läheistä ystävää.
 
olis kyllä todella hyvä jos saisit aikuisen apua sinne.kuulostaa jo aika pahalle nuo todellisuuden tajun menettäminen,muistikatkot ym.
olis kyllä pitäny heti saada lääkärille aika että saa lääkityksen kuntoon mutta se ku nykyään tuntuu olevan mahdotonta :(
 
Sulla voi olla jokin muukin sairaus kuin masennus, esim. varhainen dementia. Itse olen kärsinyt keskivaikean masennuksen. Unohtelut johtuivat huonoista unista: vaikka olin todella väsynyt, en saanut nukuttua kuin 2-3 tuntia/vrk. Hyvä että haet apua ja muista puhua rehellisesti, itse aina vähän kaunistelin
 
ap
mahdotonta joo, kun osa lääkäreistä lomalla ja noita lääkäri aikoja vaikea saada ellei mene yksityiselle johon ei ole varaa...

mistä nuo muistikatkokset ja todellisuuden tajun menetys johtuu? saan myös itkukohtauksia ja tulee erillaisia pelkoja....
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
mutta kun ei ole ketään sellaista joka voisi auttaa minua. kaikilla ystävillä omat perheet ja menot. lasten isä ei ota osaa eikä arpaa sen enempää hoitoavun kanssa. hänen puolensa kanssa en ole edes tekemisissä.

perhetyöntekijä käy 1krt viikossa auttamassa...se on ainut apu. :(
päivät on tuskaa ja tuntuu että yksi päivä kestää vuoden...lapsien kanssa en jaksa tehdä mitään ; mennä ulos tai olla kiinnostunut, pakolliset toimet hoidan (syömiset ja kylvetys yms)...pahaa tekee katsoa lapsia joilla on tylsää ja turhauttavaa kun äiti vaan makaa sohvalla tai lattialla...:(
Itsellä 3 lasta.. ja yksin olen.. jos joku ystävistä/kavereista tulis sanomaan että tuntuu niin pahalta ja masentaa kuten sullan iin kyllä sihen ottaisin lapset omieni lisäksi hoitoon.
Uskon että jos kaverisi tietäis tilanteesi myös auttaisivat vaikka oliskin oman perheen menot yms..
jaksamisia :hug:
 
Viblsp
Mulla masennus, tiedän sen vaikken ole käyny terapeutilla. Pelkään psykoosia. Hoitamaton masennus voi johtaa siihen ja miehän en hoida masennustani lääkkeillä nyt kun imetän.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp:
Mulla masennus, tiedän sen vaikken ole käyny terapeutilla. Pelkään psykoosia. Hoitamaton masennus voi johtaa siihen ja miehän en hoida masennustani lääkkeillä nyt kun imetän.
:eek: huiiiii,miä juoksisin jo tukka putkella lääkäriin jos pelkäisin psykoosia.oon sen kaverilla nähny... mut mitenkä siä jaksat hoitaa lapsia masennuksen kanssa.miä olin yhen pienen erittäin kiltin vauvan kanssa jo ongelmissa :ashamed: ja siihen loppu kyllä se vähäinen imetys kokonaan,mikä oli sekii mulle helpotus.sai vähän nii ku mukamas "hyvällä omalla tunnolla" lopettaa sen
 
vieras
Jokaisesta kunnasta löytyy päivystys, sieltä saat varmasti heti lääkityksen ja avun. Kemiallinen vaikutus aivoissa alkaa heti, mutta yleensä menee joitakin viikkoja ennenkuin potilaat tuntevat olonsa paremmaksi. Kannattaa hakea apua heti, ei odottaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
SIEPPARI: millaisia sinulla tuli keskivaikeasta masennuksesta...siis oireita? miten lääkkeet auttoivat?
ei huvita tehdä mitään,herään öisin monta kertaa,joskus en saanut heti nukutuksi uudelleen,kämppä retuperällä,kavereiden tapaaminen ei kiinnosta,työ ei kiinnosta..
olen syönyt puoli vuotta lääkkeitä.nyt olen vähän virkeämpi.
 
Viblsp
Alkuperäinen kirjoittaja ilmukka:
Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp:
Mulla masennus, tiedän sen vaikken ole käyny terapeutilla. Pelkään psykoosia. Hoitamaton masennus voi johtaa siihen ja miehän en hoida masennustani lääkkeillä nyt kun imetän.
:eek: huiiiii,miä juoksisin jo tukka putkella lääkäriin jos pelkäisin psykoosia.oon sen kaverilla nähny... mut mitenkä siä jaksat hoitaa lapsia masennuksen kanssa.miä olin yhen pienen erittäin kiltin vauvan kanssa jo ongelmissa :ashamed: ja siihen loppu kyllä se vähäinen imetys kokonaan,mikä oli sekii mulle helpotus.sai vähän nii ku mukamas "hyvällä omalla tunnolla" lopettaa sen
Niin siis pelkään siksi, että se on mahdollista. En siksi, että olisi mitään oireita. Sehän voi paukahtaa milloin vain. :/
 
Laura
Kertokaa mulle, millaisia oireita teillä on ollut masennuksesta? Että missä vaiheessa olette lähteneet lääkärille asiasta?

Kun itselläni on ollut tässä vuoden sisällä vaikka minkälaista suurta muutosta elämässä, mm. muutto vieraalle paikkakunnalle mieheni vuoksi (siis ilman omaa halua muutto), täällä yksinäisyyttä, stressaava työpaikka ja kaikkea muutakin inhottavaa ja nyt tuntuu siltä, että elämä ei välillä tunnu yhtään mitään. Että iloa ei löydy enää paljookaan, elämänilo on pääosin kadonnut, ei jaksaisi aina tätä elämää...että voisko tässä olla jotain masennusta ilmassa?
 
itselläni psykoosi meni niin pahaksi että makasin "vihanneksena" sängyssä josta minut vietiin sairaalaan :( diaknoosi oli vakava psykoottinen masennus joka on nyt uusinut
jos sinulla on paha olla voit mennä myös päivystykseen
 

Yhteistyössä