kuinka päästä eroon ärsyttävästä kaverista?

vierailija
Vähennät yhteydenpitoa, et vastaa puhelimeen! sanot suoraan että sinä vietät aikaasi poikaystäväsi kanssa silloin kun on lomilla, silloin ette ole missään yhdessä! Muutenkin saat viettää aikaa muidenkin kanssa. Kuullostaa aika huonolta ystävyys-suhteelta :( Ystäväsi ei oikein ymmärrä mitä on ystävyys!!
 
  • Tykkää
Reactions: cirella
Kiitos vastauksista!


Huomenna poikaystäväni on taas tulossa tänne luokseni viikonlopuksi ja kaverini kyselee taas että tehdäänkö jotain viikonloppuna yhdessä... Sanoin että ajateltiin olla vklp kahdestaan tällä kertaa niin sitten alkoipa taas sama laulu että "minä joudun varmaan olemaan sit yksin" ja "olisin halunnut baariin mut enpä sit voikaan mennä" jne... Oletti siis että jompikumpi meistä olisi ajanut autoa ja lähtenyt hänen seurakseen vierestä katsomaan kun hän vetää kännit... Lisäksi jos olisimme syystä tai toisesta halunneet ennen yötä takaisin kotiin, hän suuttuu siitä joka kerta (vaikka syynä olisi tosi huono olo, joka miulle tulee usein nyt raskaana ollessa)...

Lisäksi kun lopetin tietenkin tupakanpolton kun huomasin olevani raskaana, kaverini yritti kaikin tavoin saada minut polttamaan "edes yhden". En ymmärrä tuota, eihän hän siitä itse edes mitään hyödy, mutta liekköhän tarve sitten muille mennä sanomaan että olen polttanut raskausaikana. Syyksi sanoi minulle vain, ettei halunnut yksin polttaa..(?) Lisäksi suuttui kun en suostunut polttamaan, nyt viimekuukausina tupakan hajukin on tehnyt ällöttävän olon! -ap
 
vierailija
Kiitos vastauksista!


Huomenna poikaystäväni on taas tulossa tänne luokseni viikonlopuksi ja kaverini kyselee taas että tehdäänkö jotain viikonloppuna yhdessä... Sanoin että ajateltiin olla vklp kahdestaan tällä kertaa niin sitten alkoipa taas sama laulu että "minä joudun varmaan olemaan sit yksin" ja "olisin halunnut baariin mut enpä sit voikaan mennä" jne... Oletti siis että jompikumpi meistä olisi ajanut autoa ja lähtenyt hänen seurakseen vierestä katsomaan kun hän vetää kännit... Lisäksi jos olisimme syystä tai toisesta halunneet ennen yötä takaisin kotiin, hän suuttuu siitä joka kerta (vaikka syynä olisi tosi huono olo, joka miulle tulee usein nyt raskaana ollessa)...

Lisäksi kun lopetin tietenkin tupakanpolton kun huomasin olevani raskaana, kaverini yritti kaikin tavoin saada minut polttamaan "edes yhden". En ymmärrä tuota, eihän hän siitä itse edes mitään hyödy, mutta liekköhän tarve sitten muille mennä sanomaan että olen polttanut raskausaikana. Syyksi sanoi minulle vain, ettei halunnut yksin polttaa..(?) Lisäksi suuttui kun en suostunut polttamaan, nyt viimekuukausina tupakan hajukin on tehnyt ällöttävän olon! -ap
Katkaise nyt hyvä ihminen välit tuollaisen tyypin kanssa. Toihan on ihan sairasta.
 
  • Tykkää
Reactions: cirella
vierailija
Miksi edes jäät kelaamaan kaverisi juttuja?
Tupakoiintiin vaatiminen on törkeää. Etkö suutunut kaverillesi hänen vaatimuksistaan? Jos minun kaverini olisi vaatinut tuollaista, niin olisin suuttunut kunnolla. Jos homma ei olisi loppunut, niin olisin lopettanut tapaamiset kokonaan.

On tärkeää, että ilmaiset mielipiteesi suoraan. Oletko liian kiltti, ekä uskalla sanoa, mitä ajattelet? Vai saako hän mielipiteesi muuttumaan esim tapaamisten suhteen.
 
  • Tykkää
Reactions: cirella
Miksi edes jäät kelaamaan kaverisi juttuja?
Tupakoiintiin vaatiminen on törkeää. Etkö suutunut kaverillesi hänen vaatimuksistaan? Jos minun kaverini olisi vaatinut tuollaista, niin olisin suuttunut kunnolla. Jos homma ei olisi loppunut, niin olisin lopettanut tapaamiset kokonaan.

On tärkeää, että ilmaiset mielipiteesi suoraan. Oletko liian kiltti, ekä uskalla sanoa, mitä ajattelet? Vai saako hän mielipiteesi muuttumaan esim tapaamisten suhteen.
Myönnän kyllä, että olen toisinaan liian kiltti. Sitten tässä taas pelottaa sekin, että kun hän tietää elämästäni aivan liian paljon, että kun hän hermostuu minulle siitä etten halua hänen kanssaan olla, hän levittelee minun asioitani pitkin kyliä. Niin hän on aiemmille kavereilleenkin tehnyt ja tuskin tulen olemaan poikkeus... Ja nimenomaan sellaisia asioita mitä ei pitäisi kenellekään kertoa.


Ne kerrat kun olen hänelle sanonut jostain asiasta vastaan, hän joko alkaa itkemään, hermostuu, raivostuu tai yrittää aina "voittaa". En osaa kuvailla, mutta hänen pitää aina olla riidassa se "voittava" osapuoli...

Siitä tupakkajutusta hän ei enää jälkeenpäin maininnut onneksi mitään kun tein silloin selväksi, etten vahingossakaan polta, vaikka hän miten yrittäisi. Nyt kun jälkeenpäin ajattelen, niin usein hän on kyllä saanut tahtonsa läpi kanssani ja silloin kun ei saa niin suuttuu ja sitä olen ilmeisesti yrittänyt sitten välttää. Ahdistaa että jos lopetan hänen kanssaan kaveeraamisen, niin hän keksii minunkin pään menoksi kaikkea... Kerran kun hän suuttui minulle, meni humalassa puhumaan exälleni minun asioitani, jolle olen hommannut lähestymiskiellon... Myönsi kuitenkin että puhui tälle, mutta tiedäppä mitä tekee sitten seuraavan kerran...
 
vierailija
Voisin kuvitella, että vääristelet julkisesti asiaa melkoisesti, jottet tulisi tunnistetuksi vai etkö pelkää häntä?
Jotkut on tietysti myös hieman ajattelemattomia kirjoitustensa suhteen ja siksi annan sinulle neuvon, että älä kerro oikeasti ihan kaikkea internetissä.
Puhu ennemmin vaikka lähipiirillesi asiasta ja mieti heidän kanssaan mitä tehdä jatkossa.

Kuvatunlainen kaveri kuulostaisi todellisuudessa suhteellisen nuorelta ja mahdollisesti persoonallisuus/identiteettihäiriöiseltä, jolla on vaikeaa niin itsensä kuin muidenkin kanssa.
Hänessä on kai hyviäkin puolia? Jotenkin tuntui, kun yhteen kaveriin, olisi sullottu kymmenen ihmisen piirteitä ja pelkkiä huonoja sellaisia. Meneekö muisti, sinulla tai kaverilla?

Onko omat hyvät ja huonot puolesi millaisia ja onko tämä ainoa epäterve ihmissuhteesi?
Ei tietystikään tarvitse noista vastauksia tänne kaikkien nähtäville kirjoittaa mutta voisit miettiä asiaa, jos kiinnostaa.

Jos et pääse tilanteesta eteenpäin, rohkene ottaa yhteyttä paikkakuntasi tarjoamaan keskusteluapuun. Ehkä siellä joku osaa sanoa jotakin konkreettista.
 

Yhteistyössä