Kuinka oppia kieliä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sepe
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Sepe

Vieras
Moro,

Kertokaas, kuinka oppia kieliä. Ite kun kattoo TV:tä niin tuntuu että ei opi vaikka englantiahan ne puhuu siellä. Paljon sanoja. että tietää miten se lausutaan, mutta ei hajuakaan kuinka se kirjotetaan.

Mä ainakin katon kauheesti sarjoja joita lataan netistä ja laitan sit niihin englanninkieliset tekstit! Harvoin tulee sellasta jota en ymmärrä, oikeestaan en enää tarttis tekstejä mut haluun pitää ne ne näkee miten kirjotetaanki. Näin mä oon oppinu.

alat lukemaan jotakin kielillä sitten. Ei pakko ymmärtää joka sanaa, kun ymmärtää mitä kirjassa tapahtuu ja sitten vaikka ottaa tavoitteen että kirjan joka viidenneltä sivulta tai joka sivulta tai miten vaan opettelee yhden uuden sanan tai sanonnan sanakirjan avulla.
Kuitenkin ihan tavalliselle ihmiselle on tärkeämpää hallita se puhekieli ihan tavallisia elämän puhetilanteita varten ja sitten siinä sivussa opetella kírjoittamaan myös. Ja kyllähän (ainakin melkein) jokainen palstalainen on englantia jo koulussakin lukenut.
ja kirjoittamista oppii kun hankkii jonkun ulkomaalaisen kirjeystävän jonka kanssa kirjoittelee englantia.
ja loppujen lopuksi englannissa on kuitenkin tietty logiikka miten sana lausutaan ja kirjoitetaan.

Yhteistyössä