kenellä oikeius aikuiskolutuksen kautta hankkia ammattitutkinto ja kenellä ei

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ilman ammattia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
No eiköhän tuo ole kaikilla. Itse oon aikuiskoulutus puolella ja ikää 21.

Ja meni vähän ohi, että mitä se työkkäriin kuuluu mihin kouluun sä haet.

Siis työkkäri alkoi nyt painostamaan tuon koulutuksen kanssa kun ei ole sitä tutkintoa alalta.
Sanoin että voisin sen hankkia ja alkoi vaan paasaamaan että amikseen siitä,
tässä iässä.
En vihaa teinejä mutta en halua olla se jokaviikonlopun ilon pilaajakaan kun en heille pulloja toimita kuten aikanaan kun aloitin yhden ammattikoulun joka jäi kesken (eri ala)
mutta olin siis ainut joka oli sen 18v ja sain sellaioset vihani niskaan kun en tosiaan heille pulloja toimittanut.

No on sulla jutut :o ounou :)

Ai itkä? Oletko itse opiskellut luokan ainoana täysi ikäisenä? Voin sanoa että silloin oli meno ainakin tälläista,voihan se olla muuttunut mutta ilonpilaaja leiman sain.

Ei meillä vaan ammattikoulussa tuollaista ollut..riippuu sitten vissiin koulusta ja linjasta. Tosin luulen niiden "teinien" olevan yhtä kiinnostuneita opiskelusta muumion kanssa kuin sinä olet heidän kanssaa opiskelusta. Hae aikuispuolelle niin helpottaa.

itse 21w ja hain suoraan eli en työkkärin kautta aikuisopistoon ja pääsin.mulle paras vaihtoehto pieni lapsi niin 2w ammattiin ja 3 iltaa viikos koulua =) KANNATAN! hieno homma jos löydät itsestäsi intoa opiskelemaan aina plussaa!!! rohkeesti vaan suoraan kouluun yhteyttä ja vähät välität mitä ne siel työkkäris urputtaa!! =) peukkuja aloitukseen =)

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Ihan selvennykseksi nyt kaikille aikuiskoulutuksessa voi:

Opiskella ammattitutkinnon mm. koulunkäyntiavustaja, koululaisten aamu- ja iltapäivätoiminnan ohjaaja, lasten- ja nuorten erityisohjaaja.

Opiskella perustutkinnon mm. lähihoitaja, puuseppä, sähköasentaja tjs.

Voi käydä suorittamassa pelkkiä näyttöjä ammattitutkinnoista, jos on riittävä työkokemus.

Voi käydä suorittamassa esim, alkoholipassin, hygieniapassin, lääkehoidon kurssin jne.

Ja noista kaikista saa ihan samat paperit kuin nuorisopuolellakin.

Ammattitutkinnoissa on tutkintotilaisuudet, perustutkinnossa näytöt. Mutta aikuiskoulutus on todella monipuolista.

Alkuperäinen kirjoittaja Kysyn:
Alkuperäinen kirjoittaja Sibrina:
Mulla on 3 ammattia, mutta ei vakkarityötä ja mä kyllä voin opiskella ammattitutkinnon työkkärin kurssin kautta, jos vaan kurssille pääsee ja ikää nyt 41v =) =)

Puhuuko ap nyt työkkärinkurssista VAI aikuiskoulutuksesta?

mä ajattelin että työkkärin kautta ois hakeutumassa aikuiskoulutukseen ( työvoimapoliittinen koulutus ), mitä tuossa sen kummemmin ajattelematta kirjoitin kurssiksi

Yhteistyössä