Meille lääkäri antoi kaksi aikaa eli päivää sektiolle, sitten mentiin kätilöiden vastaanottotiskille sopimaan päivää tarkemmin ja tarjosivatkin kaksi päivää myöhäisempää ajankohtaa. Minä siinä höpisemään, että kun lääkäri puhui tästä tai tästä päivästä... Kätilön mielestä lääkäri tarkoitti niiden päivien jälkeistä ajankohtaa. No, saimme kuitenkin kaksi päivää aiemman ajan, vaikka eihän sillä meille mitään suurempaa merkitystä ole, paitsi että odotus lyhentyi kaksi päivää! =)
Eilen kävin neuvolassa ja terkkari "pelotteli", että voi hyvinkin alkaa tapahtua ennen sovittua sektiota! Lääkärihän polilla kertoi, että jos synnytys käynnistyy ja vauvan pää on jo tulossa, kun saavumme vastaanottoon, ei leikkaussaliin enää siinä vaiheessa lähdetä, vaan yritetään alatiesynnytystä, vaikka takana on kaksi aiempaa sektiota. Mä en kyllä usko ennenkuin näen, että tämä syntyisi ennen laskettua aikaa, edellisetkin kun on menneet yli ja reilusti. Mut tietysti meikäläisen tuurilla mikä vaan on mahdollista! B)
Vielä ihmettelen sitä, että ketjussa jollekin oli lupailtu alatiesynnytystä kahden sektion jälkeen. Missä sairaalassa näin? Mun käsittääkseni Suomessa missään ei anneta synnyttää alateitse enää kahden sektion jälkeen, koska riskit on liian suuret.