stupido
\
kysyy :ashamed:
mistä sen huomasi että lapsivettä tuli tihkumalla??Alkuperäinen kirjoittaja 05.08.2006 klo 18:08 enna-81 kirjoitti:Minulle oli varattu jo aika suunniteltuun sektioon perätilan takia, mutta sektio jouduttiinkin tekemään kiireellisenä 1,5 viikkoa ennen suunniteltua aikaa kun lapsivettä alkoi tihkumaan. Kiireellisyydestä huolimatta kaikki tapahtui hyvin rauhallisesti. Sairaalassa vielä ultralla tarkastettiin vauvan asento ja painoarvio, sain peräruiskeen ja kävin suihkussa. Sitten laitettiin katetri ja tippa, odoteltiin vähän aikaa lääkärin valmistautumista ja mentiin leikkaussaliin.
Sektio tehtiin spinaalipuudutuksessa, sen laitto ei sattunut ollenkaan. Sen jälkeen en tuntenutkaan mitään, kaikki sujui tosi hyvin. Pääsin suoraan osastolle, sillä heräämö ei iltamyöhällä ollut auki. Minulla ei ollut kipupumppua, mutta eipä ollut kipujakaan. Aina kun alkoi vähänkin tuntumaan, niin painoin kelloa ja sain kipupiikin. Heti aamulla nousin sängystä ja kävin pesulla. Siitä alkoi hurjan nopea toipuminen! Leikkauksen jälkeisenä päivänä söin olemattomiin kipuihini enää suun kautta otettavia särkylääkkeitä ja sen jälkeen en enää niitäkään. Keskiviikkona päästiin kotiin (lauantai-iltana siis leikattiin).
Kuudentena päivänä poistettiin tikit, siihen loppui viimeisetkin nipistelyt. Heti sen jälkeen aloitin vaunulenkkeilyn. Pari-kolme viikkoa sektiosta olin jo täysin ennallaan. Kuukausi sektiosta aloitin uudelleen ratsastuksen. Nyt 2,5 kk:n jälkeen sektiosta muistuttaa enää siisti arpi ihan alhaalla.
Olen valmis synnyttämään sektiolla uudelleen ihan milloin tahansa!
Ja kauhukuvat pitkästä toipumisestakin on vaan kauhukuvia, toipuminen on ihan yksilöllistä. Minä ainakin toivuin sektiosta paljon nopeammin kuin alakautta synnyttäneet huonekaverini. Siellä ne sairaalassa tuskailivat istumista ja revenneitä hanureitaan kun minä pamppailin pitkin osastoa
kysyy :ashamed: