Kuinka nopeesti teillä laskeutui maha synnytyksen jälkeen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Siis niin paljon, että ette enää näyttäneet raskaana olevalta? Mietin vaan kun siinä vaiheessa kun mä pääsin kotiin (olin 4 päivää ) sairaalassa, niin mahaa ei ollut enää suuri. Toki se oli löysä, mutta ei kukaan olisi vahingossakaan pitänyt mua enää raskaana olevana.

Eilen kaupassa näin nuoren naisen joka oli selvästi raskaana. Siis todella hoikka nainen mutta maha sellainen valtava pallo. Tunnistin jopa äitiysvaatteet jotka hänellä oli päällä ;) No kuitenkin hetken päästä hänen seuraan liittyi mies jolla oli vaunuissa aivan pikkuinen vauva. Siis täysin vastasyntyneen näköinen, väriltään vielä sellainen punasen sininen niin kuin ne usein saattaa olla. Vauva oli selvästi naisen ja miehen.

Niin eihän tuo nainen voinut olla raskaana? Ei mitenkään. Joten ajattelin, että on jäänyt raskaudesta maha sellaiseksi. Tän tarkoitus ei ollut nyt moralisoida sitä, että olivat niin pienen kanssa lähteneet kauppaan (kävin minäkin viikon ikäisen kanssa), vaan ihmetellä sitä mahaa lähinnä.

Kuinka nopeesti teillä muilla hävisi raskausmaha?

Kesti muutaman päivän, kun omat housut meni jalkaan, vaikka turvotusta oli edelleen joka puolella. Mä luulen, että hoikemmilla ihmisillä jää suhteessa enemmän..

No minusta on ainakin todisteena kuva jossa poika on suunnilleen 2 vkoa vanha ja edelleen näytin siltä kuin olisin ollut ainakin viidennellä kuulla raskaana. Että kyllä siinä pari ekaa viikkoa meni toipuessa, tosin mulle tehtiin sectio ja pystyviilto että saattoi olla turvotusta vielä siitäkin.

Ite oon joutunu kuulemaan synnytysten jälkeen kommenttia että "ei kai sinne mahaan jääny vielä toinenkin vauva", kun maha on ollut synnytyksenkin jälkeen semmonen isohko pyöreä pallo :ashamed:
Muutenkin kun synnytyksen jälkeen on herkässä mielentilassa, niin tuommoset kommentit oikeesti satuttaa... :(

Ekan jälkeen jo laitoksella, tokan jälkeen jo heti kotiuduttua, kolmannen jälkeen jo viikon kuluttua, neljännen jälkeen, jo kuukauden kuluttua, viiidennen jälkeen... toivottavasti vielä joskus...

Mitä varten sitä pitää toisten mahoja kauhistella? Olisit ap tyytyväinen, että oma mahasi palautui nopeasti normaaliksi! Mulla ainakin meni pari kuukautta ennen kuin vanhat housut mahtuivat kunnolla jalkaan.

Yhteistyössä