kuinka nopeasti voi mennä naimisiin? :D

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tulevä morsian, ehkä :D
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tulevä morsian, ehkä :D

Vieras
miehen kanssa ollaan puhuttu häistä varmaan 6 vuotta, mutta kumpikaan ei halua mitään perinteisiä juhlia, mutta emme myöskään maistraattivihkimistä.
papin haluamme, mutta sit taas olis tylsä kaksin olla valtavassa kirkossa.. eiks pappi voi vihkiä vaikka pappilassakin?
päätettiin tossa et jos vaan saadaan asiat hoituun niin mepä pamautetaan naimisiin karkauspäivänä :D

Voitte hakea esteettömyystodistusta heti huomennna ja sopia hääpäiväksi 20.2.

Sitä nopeammin ei onnistu. Pappi voi vihkiä vaikkapa omassa työhuoneessaan. Tai vaikka parkkihallissa...

viikossa (tai ainakin sillon 2000 ku jätettiin esteettömyystutkinta paperi niin samalla varattiin aika ja se varattiin viikon päähän).

Toisaalta se ois aika jännää mennä kaksisteen kirkossa naimisiin..jos onnistuu silleen et ku kirkko on auki..jossain leffoissakin kai nähny :D ku pariskunta menee "kahden kesken" naimisiin ja todistajina on satunnaiset kirkossa käyvät turistit.

voiko niitä todistuksia nopeuttaa? esim.hakemalla niitä jostain paikanpäältä jos nettikäsittely on hitaampaa..? en tiedä, kunhan mietin :D tiedän et mistään niitä ei samantein saa räpylään, mut viikosta oon kuullu puhuttavan et voi kestää..? todistajat olis..

voiko niitä todistuksia nopeuttaa? esim.hakemalla niitä jostain paikanpäältä jos nettikäsittely on hitaampaa..? en tiedä, kunhan mietin :D tiedän et mistään niitä ei samantein saa räpylään, mut viikosta oon kuullu puhuttavan et voi kestää..? todistajat olis..

Ei sitä voi netissä hoitaa (ainakin oon käsittänyt) että ihan siellä paikanpäällä pitää allekirjottaa ne paperit. Korkeintaan voi netistä tulostaa paperit.
Viikon se lyhyimmillään kestää jos kaikki on ok

tarkistin ja samaa löyty eli:

Esteettömyystodistus ja kuulutukset

Aikaisintaan neljä kuukautta ennen hääpäivää hääpari voi pyytää avioliiton esteiden tutkimista joko morsiamen tai sulhasen kotiseurakunnan kirkkoherranvirastosta tai jomman kumman kotipaikkakunnan maistraatista. Avioliiton esteiden tutkinta kestää seitsemän vuorokautta, ja on voimassa neljän kuukauden ajan. Mikäli teitä ei vihitä kotiseurakunnassa, tulee esteettömyystodistus itse huolehtia mukaan vihkitoimitukseen.
Vihkiminen ja esteettömyystodistus

Onko teillä jotain yhteistä paikkaa, täällä on rippikoulupaikassa ihan kiva metsäkappeli ja jos vielä teillä olisi yhteisiä muistoja vastaavasta paikasta. Tai vaikka missä vihkiä, turkki päälle ja notskille valoja vannomaan.

Yhteistyössä