Kuinka nopeasti teillä on kielilävistys parantunut?

roooosa
moikka ! ite otin kielilävärin 28.8.10 =) pihdit sattu ihan helkkaristi , mut lopulta en edes huomannut että neula meni läpi =)) parantumisessa meni joku 4 päivää:) syöminen oli todella hankalaa , ja vaikeaa syödä sen pitkän tapin kanssa. mutta sitten ku se parantui , olin iloinen että otin sen ! en oo katunu päivääkää : D haha , kerran se vaa kirpasee :p
 
"martsu"
itse otin kielilävistyksen 5 päivää sitten... pari ekaa päivää oli kipeä ja tosi turvonnut... jäävettä tuli litkittyä todella paljon :D Nyt turvotus on vähän laskenut, eikä oikein kipeä enää ole... aamuisin voi vähän olla mut ei muuten... syöminen on vähän hankalaa.. itse olen syönyt pilttiä, keittoja, puuroa... ja juonut todella paljon vettä.. :)
 
jullegdasuids,m
olen vasta 14 vuotias ja haluaisin jo kieli lävärin mutta kun porukat ei oikein sutu antamaa lupaa ;DD
mutta olen siitä kiinnostunut että vaurioituukos siinä samalla mitään maku hermoja kun niitähän on kieli tiukassa?? ja sattuko se kovinkaan paljoon??ja mitä sellainen suurinpiirtein tulisi maksamaan??? osatteekos kokeet auttaa?? :DD
 
"Marre"
Itse sain kielilävistyksen 15-vuotis synttärilahjaksi äidiltäni. Mutta otin kyseisen lävistyksen pois n. puolitoista vuotta sitten ja nyt haikailen sen perään uudestaan. Joten kesällä, kun on lomaa töistä niin menen ottamaan sen uudestaan! Kesällä tulee siis täyteen 21v.

:p
 
"martsu"
Mulla makso se kielilävistys 45euroa... nyt huomenna pitää mennä liikkeeseen vaihtamaan se pienempi koru, kuuluu samaan hintaan.. koru ollut nyt 3vkoa.... eka viikko oli tuskaa mut ei nyt enää ole ollut :) pystyny syömään ja muuta normaalisti... :))
 
Mabs
Mä otin torstaina eli pari pvää sitten. Vieläkin tosi kipeä mutta oon syöny ibumaxii niin helpottanu vähän ja jäävesi auttaa myös. Itte hankin Paroex suuvettä jota purskuttelen kaks kertaa päivässä. Vettä juon tosi paljon ja pilttejä 3-4 kertaa päivässä. Syöminen on aikamoista tuskaa ja mitään kovempaa kun piltti tai velli en voi edes kuvitella syöväni, ei tulis mitään. Kieli on vieläkin tosi turvoksissa, toivon että laskisi ens viikoksi vähän ees. Itse oon vielä tupakoitsija niin polttaminen hidastaa kuulemma avohaavan paranemista. Korun hinta oli 30euroa, koska otin tutulla lävistäjällä.
 
Mun miehellä parani tosi nopsasti. Pari päivää vähän sönkötti ja syöminen oli hankalahkoa. Kipeä ei kuulemma ollut missään vaiheessa. Harmi vaan kun joutui ottamaan sen pois, siitä oli tosi kovasti iloa.. :D
 
mabs
Heippa taas, lävistyksen ottamisesta on nyt tasan viikko, eipä oo kieli enää yhtää kipee, pikkusen turvoksissa vielä ja valkosta mönjää valuu vieläkin kielen alapuolelta. Huomenna pitäs mennä kaverin synttäreitä juhlimaan baariin, saa nähä mitä lävistys tykkää alkoholista. Hassua kun jotkut sanoo että pari päivää, toiset puhuu 2 viikosta ja jotkut kuukaudesta että pitäs ilman alkoholia selvitä, mutta kaippa se menee sitten oman kielen paranemisen mukaan.
 
"abc"
Mullakin nyt se viikko kielen lävistämisestä. Mulla ei sattunut se lävistäminen ja kieli oli turvoksissa saman illan ja jo seuraavana päivänä pystyin syömään ja puhumaan normaalisti.Eikä kipee oo ollu yhtää sen jälkee.. ainakaan vielä, mutta saa nähdä tuleeko myöhemmin vielä jotain :)))
 
"heh"
Otin eilen! Sattu sikana ja tunsin mis kohtaa se neula meni läpi jne, yök! Ja sitku se laitto sitä palloo siihe ni ai vitsi ku mul on viel niin lyhyt kieli :D Eilen oli kipeee ja turvonnu, oli vaikee syödä ja puhuu jnee.. nyt ku heräsin aamul ni toho kieleen on tullu sellanen kuoppa toho pallon alle.. se on painanu siihen varmaa koko yön! ;( kipeee on! auts! Jos ette oikeesti haluu sitä TOSI PALJON ni harkitkaa viel! :D tää on yht helvettii tän pitkän korunkaa! :D Maitotuotteit pitäis välttää AINAKI ekat 2 viikkoo, ja sitrustuotteita myöskin. :)
 
"jassu"
Hei! Ite oon ottamassa uudenvuoden jälkeen kieliläväriä, pelottaa vaa että kuinka paljon turpoo ja miten kipee on. Aikasemmin oon ottanu huulilävistyksen niin ei ainakaan sillon sattunu ja eikä tullu mitää turvotuksia tai muuta ihmeellistä en edes käyttänyt mitään corsodyliä tai vastaava.
 
huthut
Minulla on ollut useita lävistyksiä (kasvossa, korvissa, vartalossa) ja yleisesti ottaen pidän niistä. Silti kielilävistys on mielestäni niin ällöttävä, että pystyn hädin tuskin katsomaan sitä. Kaveripiirissä todella monella on sellainen ja hyi helvetti soikoon kun ne on rumia ja mauttomia. Kiitos kun sain avautua.
 
"öö"
tarkoitan siis sellaista kuoppaa, joka on vähän niinkuin "kasvanut" koruun, eli ei sellainen kuluma kuoppa. Vaan tälläistä meinaan: https://lh3.googleusercontent.com/-TaLUR1zhL_g/TX9MQWDuk0I/AAAAAAAABYs/Xn3c1s8uvzk/kuvatt8.bmp
 
"olivia"
Voin kertoo että tää on tuskallisin kokemus mun elämässäni tähän asti! otin eilen14.4. kielilävistyksen. Se sattui ihan stanasti! Tuntu siltä ku joku olis leikannu veitsellä kieltä irti. Ja nyt kieli on todella turvonnu ja kielen alla ikenessä on hirvee patti mitä pallo hiertää koko ajan :S puhuminen sattuu, nieleminen sattuu, syöminen sattuu kaikki sattuu :S jos olisin tienny tän tuskan niin en olis kyllä ottanu! hirveetä. oon varmaa ainut ihminen maailmas joka on ottanu kielilävärin ja tuntee näin hirveetä tuskaa :D no mut ehkä tää nyt on sitä "kauneudesta täytyy kärsiä" aikaa :D Pahinta on että rakastan ruokaa yli kaiken ! Joten väkisin olen tänään pizzaa syönyt :D toivotaan että tää menis nopeesti ohi ja voisin vielä joskus olla ilonen että tän tuskan koin :D

et oo ainoa! ite otin tos kolme päivää sitten ja kuolen tän kanssa! en voi niellä, sössötän ja muutenki koko ajan sattuu tosi paljon. oon pystyny syömään täs kolmen päivän aikana vaan hieman vauvojen velliä, mansikkakeittoa ja helkkaristi vettä. mitään muuta en oo viel ees uskaltanu kokeilla ku veden juomineki sattuu. mut kyl tää täst, kieli on niin turvonnut et se näyttää valaalta, varmaan ihan normaalia:p ja yleensä en syö hamppareita mut nytten haluun niitä niin paljon et huhhuh! mulla jääpalat ja jäävesi ei auta ollenkaan.
 
ei sattunut
mä otin tos muutama päivä sitten ton kielilävärin ja ekana päivänä ei ollu turvonnu yhtään, mutta seuraavana aamuna kun heräsi nii pikkase pelästy ku suu tuntu ihmeellisen täyteläiseltä. Että ihan helvetin turvonnu se kyllä on. Ihan normaalia ruokaa oon kyllä pystyny syömään alusta alkaen. Aluks vaati pikkasen ehkä harjottelua, mutta kun on suuri ruoan ystävä nii kyllä se siitä :D Ite Lävistyksen laittaminen ei mulla sattunut yhtään. Eikä lävistäjä tehnyt pihdeillä vaan ihan sormituntumalla manipuloi aluksi kielilihaksiani erilleen ja sitten neula läpi. En huomannut missä vaiheessa se tapahtui...
 
"Snadi"
Kävin itse eilen ottamassa, ei ole lainkaan turvoksissa eikä satu - kunhan tuntuu että on uusi koru suussa. En ole sössöttänyt, puhe on ihan normaalia. Syödessä hieman vaikeuksia mutta eiköhän tähän totu, muistan joskus kun otin huulikorun - olin ensimmäisen viikon ajan vakuuttunut siitä, etten enää koskaan pystyisi syömään normaalisti. Heh, nopiasti siihenkin tottui.

Alkoholia ei tosiaankaan pidä juoda lainkaan pariin viikkoon, ohentaa verta ja estää paranemista (ja takaa hirmuturvotuksen joka ei ihan heti häviä).

Jos hirveästi turvottaa niin kannattaa pitää niitä jääpaloja suussa ja muistaa juoda paljon vettä, ennen nukkumaanmenoa pari isoa lasillista niin hyvä on. Maitotuotteet aiheuttavat plakkia yms. ja sen takia niitä on vältettävä parin viikon ajan, suuvesi on hyvä olla.

Suuvedestä vielä se, ettei se missään nimessä saa sisältää alkoholia tai olla vahva antiseptinen suuvesi.
 
Mmikaelaa
Mun osalt tää ei sattunu oikestaa yhtää, tuntu vaa vähä ilkeeltä. :) turvotus laski alle viikossa ja jo tokana päivänä ottamisesta söin ihan kunnolla. nyt on ollu kohta 2 vkoa eikä mitään ongelmia. Puhe oli hankalaa ja kivuliasta ekan päivän jälkeen. En kadu :) nyt jo napis kieliläväri ja tragus, joulukuus tatska <3
 
"utelias"
Sössöttävätkö tai puhuvat lievästi suhautelllen kaikki kielilävistyksen omistavat?? Muutaman kerran olen kuunnellut huvittuneena jonkin puhetapaa ja syyksi onkin paljastunut äänteiden muodostamista häiritsevä lävistys. Jotenkin erityisesti yksi tyyppi jäi mieleen. Oli siis päällepäin jotenkin jo pelottavan näköinen jätkä kaikkine nastoineen niitteineen yms mutta kun alkoi puhua aika korkealla äänellä ja suhautellen niin melkein alkoi naurattamaan.
 
Harkitseva
Mut eikö se oo niin, että jos korua tahallaan ärsyttää (eli vetää just sitä pizzaa vaikka lävistys on kipeä) niin se vaan pitkittää paranemisaikaa, ja ärsyttää reikää sen verran että turvottaa ja sattuu. Oivoi
 
rantahanhi
Mä otin eilen kielilävistyksen ja kyllähän se tottakai tuntuu kun neula menee kielen läpi.. mutta se kipu on kestettävissä ja on äkkiä ohi. Kieli ei kauheesti turvoksis ollut mut kielen alapuoli tosi kipeä :/ puhuminen sattuu ja jätskiä & pilttiä vedettävä loppuviikko... aattelin kyllä tätä kipeemmäks mut eipä tää miltään mukavalta tunnu!
 
vierailija
Onko siis totta että kielilävistyksen voi ottaa omin päin jo 15 vuotiaana? Siis ilman hultajien lupaa?
mä otin just eilen, oon 14 ja no oli mul äiti mukana siel, ihan vaan sen takia et mä kysyn aina vanhempien mielipidettä ja jos niille se lävistys on ok ni äiti tulee aina mukaan ku oon viel ”alaikäinen” mut joo 15 vuotiaana saa ottaa ihan ilman vanhempien lupaa
 

Yhteistyössä