Kuinka nopeasti teillä on kielilävistys parantunut?

Aion ottaa kielilävistyksen, ja pohdin täällä, että tarvitseeko ottaa töistä vapaata, jos ei vaikka pystykään puhumaan vähään aikaan. Tapaan työssäni asiakkaita, joten kommunikointi kuuluu toimenkuvaan.

Varmasti kyllä vaihtelee paranemisaika tässäkin -kuten muissa lävistyksissä ja tatskoissa - ottajan ja tekijän mukaan...
 
En meinaa muistaa ku siitä on jo 8 vuotta mutta kyllä sitä puhuessa koski varmaan 3-5 päivää. Musta 2. ja 3. päivä oli pahimmat. Joillekkinhan saattaa ihan kuume nousta siitä kun kieli turpoaa. Mä ainakin oli tosi kipee noina päivinä! Mutta viikon päästä ei ollu mitään ja terve lävistys on ollut siitä saakka!
 
Ekoina päivinä ku koitti vaan syyä jotain pussikeittoja tai vastaavia, ni tyhmänä menin sit tekemään itselleni nuudeleita. Hitto, et oliki kivaa ku nielas nuudeleita, jotka olikin sit kiertyny korun ympärille ja toiset päät oli ku kurkussa kivasti... Ei tullu sen jälkeen ihan heti syötyä nuudeleita... :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja tauntaun:
Ekoina päivinä ku koitti vaan syyä jotain pussikeittoja tai vastaavia, ni tyhmänä menin sit tekemään itselleni nuudeleita. Hitto, et oliki kivaa ku nielas nuudeleita, jotka olikin sit kiertyny korun ympärille ja toiset päät oli ku kurkussa kivasti... Ei tullu sen jälkeen ihan heti syötyä nuudeleita... :whistle:
:D Hyvä vinkki. Siis keittolinjalla muutaman päivän. Tuleepahan kevennettyäkin samalla. :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ieva:
Alkuperäinen kirjoittaja tauntaun:
Ekoina päivinä ku koitti vaan syyä jotain pussikeittoja tai vastaavia, ni tyhmänä menin sit tekemään itselleni nuudeleita. Hitto, et oliki kivaa ku nielas nuudeleita, jotka olikin sit kiertyny korun ympärille ja toiset päät oli ku kurkussa kivasti... Ei tullu sen jälkeen ihan heti syötyä nuudeleita... :whistle:
:D Hyvä vinkki. Siis keittolinjalla muutaman päivän. Tuleepahan kevennettyäkin samalla. :D
Ja sit kannattaa välttää kuumaa. Eli jätskiä vaan nassuun :p
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tilsu:
Alkuperäinen kirjoittaja Ieva:
Alkuperäinen kirjoittaja tauntaun:
Ekoina päivinä ku koitti vaan syyä jotain pussikeittoja tai vastaavia, ni tyhmänä menin sit tekemään itselleni nuudeleita. Hitto, et oliki kivaa ku nielas nuudeleita, jotka olikin sit kiertyny korun ympärille ja toiset päät oli ku kurkussa kivasti... Ei tullu sen jälkeen ihan heti syötyä nuudeleita... :whistle:
:D Hyvä vinkki. Siis keittolinjalla muutaman päivän. Tuleepahan kevennettyäkin samalla. :D
Ja sit kannattaa välttää kuumaa. Eli jätskiä vaan nassuun :p
No ei se sit autakaan keventelyjen suhteen. :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ieva:
Alkuperäinen kirjoittaja Tilsu:
Alkuperäinen kirjoittaja Ieva:
Alkuperäinen kirjoittaja tauntaun:
Ekoina päivinä ku koitti vaan syyä jotain pussikeittoja tai vastaavia, ni tyhmänä menin sit tekemään itselleni nuudeleita. Hitto, et oliki kivaa ku nielas nuudeleita, jotka olikin sit kiertyny korun ympärille ja toiset päät oli ku kurkussa kivasti... Ei tullu sen jälkeen ihan heti syötyä nuudeleita... :whistle:
:D Hyvä vinkki. Siis keittolinjalla muutaman päivän. Tuleepahan kevennettyäkin samalla. :D
Ja sit kannattaa välttää kuumaa. Eli jätskiä vaan nassuun :p
No ei se sit autakaan keventelyjen suhteen. :/
Onhan niitä kylmiäkin keittoja :D Gazpachoa esim... :p
 
Alkuperäinen kirjoittaja tauntaun:
Alkuperäinen kirjoittaja Ieva:
Alkuperäinen kirjoittaja Tilsu:
Alkuperäinen kirjoittaja Ieva:
Alkuperäinen kirjoittaja tauntaun:
Ekoina päivinä ku koitti vaan syyä jotain pussikeittoja tai vastaavia, ni tyhmänä menin sit tekemään itselleni nuudeleita. Hitto, et oliki kivaa ku nielas nuudeleita, jotka olikin sit kiertyny korun ympärille ja toiset päät oli ku kurkussa kivasti... Ei tullu sen jälkeen ihan heti syötyä nuudeleita... :whistle:
:D Hyvä vinkki. Siis keittolinjalla muutaman päivän. Tuleepahan kevennettyäkin samalla. :D
Ja sit kannattaa välttää kuumaa. Eli jätskiä vaan nassuun :p
No ei se sit autakaan keventelyjen suhteen. :/
Onhan niitä kylmiäkin keittoja :D Gazpachoa esim... :p
Niin on; gazpacho, namskis. :p

 
jenni
itse otin kielilävistyksen reipas 2 vuotta sitten.
lävistäminen ei sattunut, kieli parani nopeasti eikä puhuminen ollut missään vaiheessa hankalaa. ainoastaan viikon verran lävistyksen ottamisesta kiinteän ruuan syöminen oli hankalaa. kaikista vaikeinta oli purskutella aina antibakteerisella suuvedellä syönnin jälkeen, tuntui että ne suuvedet poltti kielen pintaa ja kirveli.

suurin ongelma, ja ainoa syy miksi olen miettinyt lävistyksestä luopumista, on sen aiheuttamat kulumat hampaiden pinnassa. sekä ylä- että alaetuhampaiden pinnat on nykyään ruman epätasaiset. aluksi käytin vain metallisia koruja, nyt sekä tappi että pallot muovia. olisinpa älynnyt vaihtaa muovisiin ajoissa....
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nikkis:
AUTS! Ikinä en voisi ottaa lävistyksiä - en kieleen enkä muuallekaan! Rohkeita olette...
Ei se satu, vähän kirpasee ;) Sitten itse aiheeseen, mulla ei puhuminen ollut hankalaa kuin sen pari pvä, eli toi pe-ti kuulostais hyvältä, viikko meni että pysty kiinteetä syömään. Vaihdoin korun kanssa heti kuin mahdollista ja nyt sulle suosittelenkin, että ota sellainen koru joka on tehty Bioplastista, se ei vahingoita hampaita ja ikeniä niin paljoa kuin metalliset korut.
 
manna
Alkuperäinen kirjoittaja Tilsu:
En meinaa muistaa ku siitä on jo 8 vuotta mutta kyllä sitä puhuessa koski varmaan 3-5 päivää. Musta 2. ja 3. päivä oli pahimmat. Joillekkinhan saattaa ihan kuume nousta siitä kun kieli turpoaa. Mä ainakin oli tosi kipee noina päivinä! Mutta viikon päästä ei ollu mitään ja terve lävistys on ollut siitä saakka!
aijaihjaijaiaijaiaijaiiiajaiiaijjaaiiijaiii!!!!!!!!

mä en nyt muuta osaa sanoa...
 
jasmine
otin kielilävistyksen 3 päivää sitten ja kyselisin että onko se siis sallittua syödä maitotuotteita? ite oon ainaki mättäny vanukkaita ja jäätelöö ja jogurttia ku muutakaan en oo voinu syödä. päänsärkyä on esiintynyt paljon ja kieli on turvonnut. odottelen kovasti että paranisi, ei oo yhtää kiva elää piltillä ja pussikeitolla ku muut syö pizzaa ja kaikkee hyvää :( vastauksia! =)
 
Mippe
Ite ku otin kielilävistyksen nii se parani vähä vajaassa viikossa. Ensimmäine lävisys oli kipeempi, ja aluks oli syöminen ja puhumine oli vähä hankalaa, ku jouduttii tekemään se vinoon jänteitä väistellen, nii osu lihakseen. Toinen ei ollu yhtää kipee, pystyin heti syömää kiinteetä ruokaa ja puhumaa iha normaalisti.
Mut jääpalat auttaa kivasti.
Ja ei se satu!
 
tiia
ite otin tänää (2.4) kielikorun, nyt tässä metin miten pitkään mulla menee kun voin syödä normisti, kaverilla meni vaan 3 päivää... onneksi on nyt pitkä loma niin ei työssäkään asiakkaat ihmettele miksi mumisen :D
 
Zikku
Voin kertoo että tää on tuskallisin kokemus mun elämässäni tähän asti! otin eilen14.4. kielilävistyksen. Se sattui ihan stanasti! Tuntu siltä ku joku olis leikannu veitsellä kieltä irti. Ja nyt kieli on todella turvonnu ja kielen alla ikenessä on hirvee patti mitä pallo hiertää koko ajan :S puhuminen sattuu, nieleminen sattuu, syöminen sattuu kaikki sattuu :S jos olisin tienny tän tuskan niin en olis kyllä ottanu! hirveetä. oon varmaa ainut ihminen maailmas joka on ottanu kielilävärin ja tuntee näin hirveetä tuskaa :D no mut ehkä tää nyt on sitä "kauneudesta täytyy kärsiä" aikaa :D Pahinta on että rakastan ruokaa yli kaiken ! Joten väkisin olen tänään pizzaa syönyt :D toivotaan että tää menis nopeesti ohi ja voisin vielä joskus olla ilonen että tän tuskan koin :D
 

Yhteistyössä