Alkuperäinen kirjoittaja Virve:
Esikoisen kanssa reagoin heti itkuun niin ettei ehtinyt edes kunnolla alkaa kun olin jo lohduttamassa ja helppo oli vauva- aika ja uskon sen johtuvan osaltaan siitä että vauvalla oli jo alusta asti turvallisuuden tunne kun kokoajan olin lähellä. Mä koen että pääsin helpommalla itse kun itku ei ehtinyt vielä kovaksi ja rauhoittuminen tapahtui nopeasti.
Nyt toinen lapsi on masussa kasvamassa ja aika näyttää miten kahden lapsen kanssa joutuu toimimaan.
Ihan sama juttu. Mä reagoin jo kitinään ja HETI ilman viivytystä. Meillä ei vauva itkenyt ensimmäiseen 3 kuukauteen kuin tasan 2 kertaa. Ei tarvinnut itkeä, kun reagoin jo kitinään. Imetin heti kun teki nälkäeleitä. En koskaan tiennyt, mitä on nälkäitku. Öisin nukkui kyljessäni kiinni ja heräsin imettää, ku vauva liikehti ja hamui suullaan. Ei siis itkenyt öisinkään. Kun sitten alkoi itkemään, niin vastasin heti. 3 ekan kk jälkeen meillä itkettiin vain muutamia minuutteja yhteensä per päivä. Joskus meni viikko, ettei ehtinyt itkemään lainkaan. Varmasti vaikutusta on tempperamentilla mutta myös käytöksessäni. Vauva esim. kulki mukanani miltei koko ajan kantoliinassa tai sylissä tai köllöttelin sen kaa lattialla. Ei oikein syntynyt tilanteita, että olis rääkyny pää punaisena