Kuinka nopeasti muutitte yhteen??

• Viestiketjun aloittaja kalamata
  • Ensimmäinen viesti
kalamata
niin. ja siis mies kovasti asiasta puhuu ja tahtoisi muuttaa minun luokseni tälle paikkakunnalle.
etsisi siis ensin töitä ja sitten suorittaisi sen muuton.
mä ehkä eniten pelkään sitä, että tulee rahasta vääntöä, koska mies siis töissä ja mä opiskelen paraikaa.
mietin, että jos kokee että tulee elättämään meitä tänne, koska tosiasia on, että mä kitkuttelen tosi pienellä rahalla nyt. ja ei ole kyllä varaa kalleimpaan makkaraan kaupassa tai mukaviin kylpyläviikonloppuihin!
olen jutellu asiasta, mutta tuntuu olevan hänelle ihan ok, että yhteen rahat laitetaan ja yhteisiä asioita niillä toteutetaan...mutta se siis nyt ehkä se päällimmäinen mitä omaan mieleen tulee!!

"gigi"
[QUOTE="heips";23831461]Kuten mekin, ja 6 vuotta on sitä jatkunut :D[/QUOTE]

Siis miten, kämppiksinä? Kommuunissa? :D kertokaa kun ei avaudu mulle..

Meillä meni varmaan 5v, eikä yhtään liian myöhään muutettu yhteen, saatiin pitkä ja mukava deittailurupeama(olkoonkin että aika paljon luuhattiin toistemme nurkissa) ja omat elämät kondikseen ennen auvoisaa yhteiseloa. :) Oltiin melko nuoria, joten se vaikutti kyllä. Molemmat halusi myös asua täysin yksin, joka oli myös hyvä päätös.

kalamata
voisihan se varmaanki hankkia oman asunnon alkuun, ei ole edes tullut mieleeni tai hänen mieleen.
jotenkin tuntuu vaan ajatus oudolta, kun hänellä ei kuitenkaan sitten ole täällä mitään ystäviä, eikä harrastuksia ens alkuun.
että kököttääkö nyt sitten osan viikosta omassa kodissaan vai onko se vaan joku pakopaikka jos tulee riitaa??
jotenkin ite uskon, että voihan tuo nyt sit muuttaa täältä pois jos siltä sitten tuntuu. en usko, että se yhtään sen vaikeampaa on jos oikeasti eroon päädyttäs sitten.
ja toisaalta olen itse aikanaa seurustellu yhden miehen kanssa 5vuotta ja missää vaiheessa mies ei halunnu muuttaa yhteen saati edes asiasta keskustella.
aina riidan jälkeen paketoi omaisuutensa ja hilpas omaan kämppään. tai monesti esim. baari-illan jälkeen meni sinne kun ei jaksanu tulla luokseni kun asuin kauempana.
sain ehkä tarpeekseni tollasesta ja haluan nyt uskoa siihen, että jos molemmat haluaa/tahtoo ja uskoo tähän niin meidän pitää muuttaa yhteen.
en osaisi kuvitella tosissaan että hän asuisi omassa kämpässään ja hengailisi täällä sitten.
itse asiassa hyvä, että tuli puheeks ja tajusin paljonkin itsestäni nyt.
eli jos jotain haluan ja kaikki avaimetkin on kädessä niin miksen niillä ovea uuteen elämään avaisi.
tapahtui mitä tapahtui sitten.
semmonen vaan olen.

Virallisesti muutettiin yhteen, kun seurustelua oli takana 1,5 vuotta. Ihan seurustelun ensimmäisistä päivistä lähtien kyllä vietettiin joka yö yhdessä ja käytännössä asuttiin yhdessä, joten miten sen nyt ottaa :)

Minä käytännössä asuin mieheni luona n. 1-2kk ensitreffien jälkeen (se asui kimppakämpässä parin muun jätkän kanssa), virallisesti saatiin oma yhteinen kämppä melkein 2v seurustelun jälkeen - muutama kuukausi ennen häitä :)

Lasten kanssa en kyllä pitäisi kiirettä. Voittehan esim. muuttaa lasten kanssa aluksi samalle paikkakunnalle tai mies muuttaa teidän kanssa samalle paikkakunnalle ja siitä sitten pikkuhiljaa joskus yhteen?

"india"
löysin mieheni ulkomailta kun olin töissä siellä.
3kk tiivistä yhdessäoloa, sitten minä kotiuduin ja ajattelin että siihen se kuitenkin jäi.
kunnes mies soitti mulle ja ilmotti tulevansa kk päästä suomeen luokseni, jos vain hänet otan vastaan.
tulihan se ja tänne jäi, ei nyt heti ekalla kerralla. kiitos kaikkien paperiasioiden ja byrokratian kiemuroiden.
mutta nyt takana 6v ja 2 lastakin.
eikä kaduta.

"vieras"
Nämähän on aika yksilöllisiä juttuja. Minä muutin yhteen mieheni kanssa kun oltiin seurusteltu 2,5 vuotta, mentiin naimisiin muutosta puolen vuoden päästä ja sitten meille tuli lapsi, se perinteinen malli =)

Uskon, että joillekin nopea eteneminen sopii, mutta kahdella ystävälläni on viimeaikoina ollut huonoja kokemuksia tästä. Paras ystäväni muutti asumaan ensimmäistä kertaa miehen kanssa yhteen 4 kk seurustelun jälkeen ja sitten alkoi vaikeudet.. He ovat kyllä edelleenkin yhdessä ja kokevat, että ovat toisilleen ne oikeat, mutta muutosta alkoi kauheat riidat ja ystäväni mielestä seurustelu voisi olla helpompaa jos heillä olisi omat asunnot vielä, he eivät ole olleet vuottakaan vielä edes yhdessä. Hän myös kokee, että se lupaavasti alkanut rakkaus-suhde on muuttunut arkisemmaksi turhan aikaisin. Heidän riidat johtaa siihen, että ystäväni tai miehensä pakkaa kassit ja lähtee päiväksi kavereilleen yksi riitojen alta. No käyhän se niiinkin...

Toisen ystäväni kohdalla nopea eteneminnen johti pika-avioliittoon, yhteenmuuttoon, kahteen lapseen lyhyenajan sisällä ja nuorimman ollessa aivan vauva tuli avioero.

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja suurenmoinenelämä;23837447:
Minä käytännössä asuin mieheni luona n. 1-2kk ensitreffien jälkeen (se asui kimppakämpässä parin muun jätkän kanssa)
Kivat kämppiksille, kun joku vieras ämmä omassa kotona koko ajan...

Yhteistyössä