Kuinka nopeasti lihakset alkaa katoamaan?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
ja kunto huononemaan?
Eli jos olet ollut aktiiviliikkuja ja jostain syystä et pystykkään tai jaksa liikkumaan ollenkaan normaali tekemisien lisäksi, niin kuinka nopeasti saavutetttu kunto ja lihakset alkaa katoamaan?
 
"mies"
[QUOTE="vieras";28436294]ja kunto huononemaan?
Eli jos olet ollut aktiiviliikkuja ja jostain syystä et pystykkään tai jaksa liikkumaan ollenkaan normaali tekemisien lisäksi, niin kuinka nopeasti saavutetttu kunto ja lihakset alkaa katoamaan?[/QUOTE]

Riippuu kuinka rajusti oot treenannut. Jos hermosto on kovilla eli rasitus ollut kovaa, yli viikonkin tauko voi jopa nostaa tasoa. 10 päivässä itsellä alkaa kestävyys laskea ja lihasmassa alkaa pudota kuukauden puolentoista kohdilla edellyttäen että syö tarpeeksi.
 
Aktiiviliikkuja ja hengenpelastaja kaverin kaveri sanoi että viikossa kunto laskee 30%, ja joka viikko siitä aina 30%. Aika kamalalta kuulostaa, enkä nyt ihan allekirjoittaisi tuota kyllä..... ??

Tai en kyllä muista alkoiko se heti viikon päästä vai oliko muuten niin että alkoi 3 viikon päästä. Niin se tais mennäkin. 3 viikkoa kuntoilematta, ja siitö eteenpäin 30% joka viikko.
 
Viimeksi muokattu:
"Jeps"
Mulla on nyt menossa ns. koe-eläinkoe tästä asiasta, kun olen 8 viikkoa pakkolevossa leikkauksen jälkeen. Kaksi viikkoa mennyt ja reisilihaksesta on hävinnyt jo aika paljon. Kunnossa on selkeä ero verrattuna aiempaan, mutta se saattaa johtua myös lääkityksestä. Salilla pystyn treenaamaan yläkroppaa, jotain sentään.
 
lihakset kunnossa
Riippuu millaista työtä tekee ja miten paljon työn puitteissa tulee hyötyliikuntaa. Minulla lihakset eivät ole päässeet huonoon kuntoon niin kauan kun olen tehnyt tätä fyysisesti melko raskasta työtä. Mielestäni myös kaikki lihakset tulevat käyttöön päivän aikana. Lisäksi työmatkat pyöräillen tai kävellen.Muuta en juuri ole tarvinnut kuntoni ylläpitämiseksi. Eikä taitaisi jaksaakkaan. Vani terveellinen ruokavalio ja riittävä proteiinin saanti on erikseen huomoitava. Venyttelyä kyllä silloin tällöin.
Varmasti eri juttu istumatyötä tekevillä.
 

Yhteistyössä