Kuinka nopeasti hb on lähtenyt nousuun rautatablettejen aloittamisesta?

Eli kuinka nopeasti teillä on hb alkanut nousta siitä kun aloititte rautatablettejen syönnin?
Mä aloitin raudan syönnin noin kolme viikkoa sitten ja maanantaina kun oli neuvola ja mitattiin hb niin se oli tipahtanut edelleen alas päin :eek: Oon muistanut ottaa Obsidan merkkiset rautatabletit ihan säännöllisesti ja aina tuoremehun kanssa että se edistäisi sen raudan imeytymistä. Ekat kaks viikkoa otin vain yhden tabletin kerralla mut sitten kun ei tullut mahavaivoja niin olen ottanut kaks kerralla.
 
auringonkukka-75
Mulla Hb oli 112, kun neuvolantäti ehdotti raudan syömistä. Ostin luontaistuotekaupasta Kräuterblutsaft -nimistä rautavalmistetta. Se on sallittu myös raskaana oleville, vaikka luontaistuote onkin. Mun Hb nousi viikossa ja on nyt 128. Suosittelen tota "rautamehua". Neuvolantätikin sanoi, että se on usein auttanut myös heillä, kenellä ei tabletit nosta Hb:tä. Hitsin pahanmakuista se on, mutta pienen pieni kupillinen sitä vaan otetaan päivittäin, eli kyllä sen kestää ;)
 
Mulla on kahden raskauden aikana hemot laskeneet kyllä tosi alas, molemmista olin töissä loppuun asti, ja alimmillaan on ollut Hb 89! Eikä vaan nouse, vaikka kuinka tuota Obsidania olen kummankin aikana vetänyt. Niin nytkin, olinkohan tämän kolmosen kanssa rv. 20, kun mittarit jo näytti 112 ... Mulla on luontaisestikin alhainen tuo hemoglobiini, eli ei varmaan nousisi normaalioloissakaan...

Kannattaa sitä rautamehua kokeilla, aivan järkyttävän pahaa se on, eli olen toistaiseksi ollut ostamatta...

Pääasia, että otat rautasi, vaikkei arvot nouse niin pidät huolta että saat tarvittavan määrän sinne varastoon.
 
Mulla on aikasemmissa raskauksissa auttanut aika nopeasti mutta tässä nykyisessä ei milläänmeinannu nousta. Lisä raudan alitin jo viikolla 12 kum hemppa oli sadan paikkeilla mutta laski edellee vaan ja oli alimmillaan alle 90. Aloitin Obsidanilla, sitten seuraavaksi kokeiltiin Kräuterblutsaft, ja sen jälkeen Spartocine.....noista mikään ei auttanu, nyt vaihdoin Matrifoliniin jossa on b-vitamiineja samassa ja hemppa oli viimeksi 113 eli ihan kivasti noussu. Pari kuukautta kerkesin jo "kärsimään" alhaisesta hempasta ja kaikista sen lieveoireista nyt rv 24 menossa ja hemppakin siis noususuunnassa =)
 
meikäläiselle neuvolassa ohjattiin ottamaan tota Obsidania kun hemppari oli 117, siis ohjeella 1 tbl jokatoinen päivä....no se popsiminen tuntu jotenkii hankalalta ku ei saanu oikee syyä ja juua mitää 1,5tuntii ennen ja jälkeen ni napsin sitä sitte ehkä 4kertaa ja pari viikkoo sen jälkeen oli noussu jo 127 enkä oo sitä halunnu nyt popsiikkaa....nyt oli (5viikkoo siitä kun määrättiin) hemppari 123... eli mulla auto näköjään tosi nopeesti.....
veskarityttö ja masuasukki rv 31
 
Alkuperäinen kirjoittaja auringonkukka-75:
Mulla Hb oli 112, kun neuvolantäti ehdotti raudan syömistä. Ostin luontaistuotekaupasta Kräuterblutsaft -nimistä rautavalmistetta. Se on sallittu myös raskaana oleville, vaikka luontaistuote onkin. Mun Hb nousi viikossa ja on nyt 128. Suosittelen tota "rautamehua". Neuvolantätikin sanoi, että se on usein auttanut myös heillä, kenellä ei tabletit nosta Hb:tä. Hitsin pahanmakuista se on, mutta pienen pieni kupillinen sitä vaan otetaan päivittäin, eli kyllä sen kestää ;)
Mulla kanssa oli hb pudonnut tuohon 112. Neuvolasta sain rautakapseleita, jotka laittoi mut oksentamaan aamuisin. Vaihdoin sitten raudan merkkiä, mutta sain siitä kamalia vatsa väänteitä ja juoksin pytyllä turhan usein :/
Nyt sitten olen ottanut 2 päivänä tuota Kräuterblutsaft -nimistä rautajuomaa, ja ainakaan se ei ole toistaiseksi ärsyttänyt vatsaa. Nyt odotellaan josko hb alkaisi nousta =)
Neuvolassa kätilö sanoi , että nuo rautatabletit usein eivät suostu imeytymään, joten nestemmäinen rauita on sillon se paras vaihtoehto.
Edellisissä raskauksissani ole niostattanut hbtä lähinnä persiljalla ja ruisleivällä :D
 
Sitäkins aa luontaiskaupasta ja se on suomalaista, sen nimi oli Ferro-joku :) Itselläni on veri noussut 127 ( oli 117) Kräutersblutsaftilla. Musta se on hyvänmakuistakin, eikä varppina aiheuta esim päänsärkyä ja ummetusta.
 

Yhteistyössä