Kuinka nopeasti aborttiin pääsee?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tietääkö joku??
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tietääkö joku??

Vieras
Olen noin viikolla 5.
Maanantaiksi on varattu aika gynelle. Kuinka nopeasti lähetteen saatuani pääsen aborttiin? Meneekö päivä, muutama päivä, viikko, kaks viikkoa? Mitä nopeammin saisi asian hoidettua pois niin aina parempi...

Toivottavasti joku osaa vastata!

Noin aikaisilla viikoilla se tehdään luultavasti lääkkeellisesti joten voi olla että saat reseptin kouraasi vaikka heti. En tiedä, kokemusta ei ole, mutta luulisin että pyrkivät mahdollisimman nopeasti asian hoitamaan jotta ei jouduttaisi kaavintaan.

Minä menin ensin terveyskeskukseen, missä otettiin verikokeet ja tehtiin Raskaustesti. Lääkäri kirjoitti lomakkeita joissa syy aborttiin ja hänen allekirjoituksensa. Varasin naistentautien polille ajan, siellä ultrattiin ja annettiin ensimmäinen lääke. Ja siis testin tein viikko sitten perjantaina, viime keskiviikkona lääkärillä ja eilen perjantaina ensimmäinen lääke.

Mulla kyllä kesti turhankin kauan. Viikoilla 6+1 soitin terkkariin, 6+3 pääsin sinne. Lääkärille pääsin 6+4 ja Kättärille sain ajan rv 9 tasan. Kaavinta suoritettiin viikoilla 9+2. :(

Alkuperäinen kirjoittaja mulla näin..;28137624:
Mulla kyllä kesti turhankin kauan. Viikoilla 6+1 soitin terkkariin, 6+3 pääsin sinne. Lääkärille pääsin 6+4 ja Kättärille sain ajan rv 9 tasan. Kaavinta suoritettiin viikoilla 9+2. :(

hui kamala! kylläpä kesti todella kauan :(

Mulla muistaakseni meni pari viikkoa kun ensin varattiin aika terveyskeskuslääkärille, odotettiin että päästiin sinne ja sitten sieltä laitettiin lähete sairaalaan ja odoteltiin että sieltä tulee soitto ja varataan aika...

Totesin olevani raskaana rv 5+1. Viikonlopun takia jouduin odottamaan muutaman päivän ennen kuin pystyin varaamaan ajan terveyskeskukseen, jonne sain ajan seuraavaksi päiväksi. Lääkärikäynnillä viikkoja 5+5 ja tuolloin sain siis lähetteen. Polille oli aika rv 7+1. Asun Keski-Suomessa ja olin tyytyväinen nopeaan toimintaan.

Alkuperäinen kirjoittaja kätilö.;28137722:
Ensin raskaus täytyy todeta ultrassa eli joudut kyllä noilla viikoilla vielä odottamaan. Keskeytystä ei tehdä ellei ultrassa nähdä keskeytettävää.

Raskauden pystyy toteamaan jo viikolla viisi.

Oikea vastaus riippunee ihan sairaalan käytännöistä. :)

Jos haluat saada asian sujumaan tosi sukkelasti, niin voit itse toimittaa lääkärin lähetteen viemällä sen heti sairaalaan. Säästyy se postinkulussa menevä aika. :) Jos käytössä on sähköinen lähete, niin sehän siirtyy heti. Ja soittelet ja kyselet heti ajanvarausta sairaalasta. Hyvässä lykyssä voit saada jonkun peruutusajan.

Olisko ollu kaikkein nopein ja vaivattomin keino huolehtia ehkäisystä? tai edes jälkiehkäisystä? missä on ihmisten järki, kun näitä abortteja jatkuvasti tehään vaikka suomi on hyvinvointivaltio? pitäis olla KAIKKIEN tiedos kuinka raskaaksi tullaan ja mitkä keinot on ehkäisyyn ja edes JÄLKIEHKÄISY jos on niin urpo ettei tajua ennemmin huolehtia? Pitäkää housut jalassa, niin ei tarvi viattomia ihmisalkuja surmata!

Yhteistyössä